Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på E-Tron med det viktigste?

Startet av Bjoris, tirsdag 16. april 2019, klokken 19:04

« forrige - neste »

opheim

Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 02. mai 2019, klokken 10:02
Bestilte i begynnelsen av mars og fått produksjonsuke 38. Tålmodighet lenge leve.

Jepp, den jeg har fått også nå, men det er fortsatt ubekreftet og kan flytte seg begge veier. Kontrakten sier estimert levering i uke 35, så ny info om produksjon i uke 38 betyr vel i praksis at vi er 5-7 uker "forsinket" i forhold til det. Skal dog sies at selger var veldig klar på at uke 35 var et grovt estimat i starten da det kom veldig mange bestillinger, så dette er ikke helt uventet. Håper fortsatt den kan komme litt tidligere, for å få sneket inn en hyttetur eller to med ny bil før vinterveien der stenges. Blir jo litt optimist av at folk med reservasjon på både høyt 2xxx og tidlig 3xxx begynner å få spikret produksjoner nå over de neste ukene, da er det jo ikke sååå mange biler igjen å produsere før de kommer til min :)
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Kåre Knatten

Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 02. mai 2019, klokken 10:02
Bestilte i begynnelsen av mars og fått produksjonsuke 38. Tålmodighet lenge leve.
Glemte nevne kønummer 68X og da kan en stusse litt

trd-73

Fikk du ikke beskjed om at du rykket bakover i køen når du ventet såpass lenge med å bestille? Jeg hadde ca 980 og bestilte i slutten av januar, ventet jeg lengre ville jeg bli forbigått i køen.

HelectriC

Hva tror dere om prisreduksjon nå når Mercedes EQC viser seg å være betydelig rimeligere enn Etron?
ioniq 5

Bjoris

Sitat fra: HelectriC på mandag 06. mai 2019, klokken 17:00
Hva tror dere om prisreduksjon nå når Mercedes EQC viser seg å være betydelig rimeligere enn Etron?

Hvor mye snakker vi om? Er ikke Mercen mindre?

Imagine

#80
Sitat fra: HelectriC på mandag 06. mai 2019, klokken 17:00
Hva tror dere om prisreduksjon nå når Mercedes EQC viser seg å være betydelig rimeligere enn Etron?

E-tron og EQC er i forskjellig størrelse og den mangler overraskende nok i tillegg luftfjærer. Mens EQC er en GLC/X3/Q5 størrelse er E-tron en elektrisk Q8, MB GLE coupe/X6 størrelse.
Men mange vil sikkert føle likevel at EQC gir nesten det samme som e-tron.

Hva skjer med prisen på Panamera når nye BMW M5 kommer ut og er billigere?
Prisene på nye biler går en sikler nedgang i møte uansett modell  :)

I følge mine beregninger skiller det ca 100.000kr mellom EQC og e-tron.

Crown

Når jeg spekket opp EQC maks, så får jeg bare _nesten_ like mye utstyr som jeg har bestilt med e-tron, og da er det ca 100k som skiller. Men da mangler jeg 4-soners klima (MB har bare 3), nattsynassistent, luftfjæring, ladeluke begge sider, EQC lader tregere på hurtiglader og mye tregere på hjemmelader, den er også mye mindre. Det er også mange små detaljer som jeg ikke ser at MB har, f.eks. innen lastesikring, reservehjul, frunk. Personlig synes jeg også e-tron ser langt "sharpere" ut, men det er jo subjektivt.

Jeg tror prisforskjellen er innenfor, men synes det er veldig bra at EQC ble så bra priset, det gjør jo bare at flere har råd til den. I basisutgaven har den også mer utstyr enn e-tron i basis, så man kan leve med en versjon til 650k.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

AJ82

Pga mva-spøkelse som ligger og lurer i bakgrunnen tror jeg mye av "suksessen" for dyrere elbiler i Norge vil ligge i hva merkene klarer å levere av bil de neste årene. Mange vil nok handle nå i fare for et prishopp og da blir tilgjengelighet en stor faktor.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

elektro

Sitat fra: Crown på mandag 06. mai 2019, klokken 18:29
Når jeg spekket opp EQC maks, så får jeg bare _nesten_ like mye utstyr som jeg har bestilt med e-tron, og da er det ca 100k som skiller. Men da mangler jeg 4-soners klima (MB har bare 3), nattsynassistent, luftfjæring, ladeluke begge sider, EQC lader tregere på hurtiglader og mye tregere på hjemmelader, den er også mye mindre. Det er også mange små detaljer som jeg ikke ser at MB har, f.eks. innen lastesikring, reservehjul, frunk. Personlig synes jeg også e-tron ser langt "sharpere" ut, men det er jo subjektivt.

Jeg tror prisforskjellen er innenfor, men synes det er veldig bra at EQC ble så bra priset, det gjør jo bare at flere har råd til den. I basisutgaven har den også mer utstyr enn e-tron i basis, så man kan leve med en versjon til 650k.

+1 på dette. Hvis ikke luftfjæring rund baut (det er vel kun bak på ECQ), samt den ekstra plassen e-tron byr på er viktig, er sikkert ECQ fin. Virker riktig priset. Herlig at det blir mer og mer å velge i, men mangler fortsatt en folkelig stasjonsvogn som koster enda 100k mindre. Hva er greia med batteriet på ECQ, er det 80kWh netto?

NB! Please, ingen rekkevidde diskusjon i denne tråden.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Bikeoholic

Vurderer om jeg skal ta med «assistentpakke by». Noen som har erfaring eller sterke meninger her?

FriX

#85
Hei!..  ny på forumet.. Vurderer Etron sterkt å fått satt opp et par «tilbud» men føler ikke dette er tilbud da det er jungel av pakker som har noen få ting hver som jeg kunne tenkt meg.. og prisene i Tyskland på utstyr er oppgitt i euro som da er billigere en for samme utstyret i norge!? Er noen små ting som skurrer å selger sier jeg ikke vil få noen bedre priser hos andre audi butikker for prisene er faste.. stemmer det?

Jeg har satt opp reservehjul, s-line interiør, 21»hjul,  vinterpakke, takluke og noen småting og vips så bikker børsa 800 :o..

Jeg ønsker å droppe vinterhjul pakka til 30blås men trenger jo gummimatte osv så det må jo la seg gjøre å kjøpe utenom?

Det at ikke varmeseter er standard er jo helt på trynet !? Når den har dobbel varme standard og forhåpningsvis varme i speil?

Keyless? Er det for at dørene skal låse seg opp når man tar i håndtaket bare? For den blir vel ikke levert med tenningslås?

Vil det være lurt å vente litt tro? Vi kjøpte e golf i 2015 og da var priser i Tyskland mye dyrere enn i Norge på bil og utstyr.. kanskje det var uten tysk moms nå?

Finansiering er heller ikke noe bra tilbud men helt ok..det er sånn at jeg vurderer bare å vente til den rette dukker opp på finn senere for jeg får jo samme finansieringen selv og kan ta kanskje få en bra utstyrt bil til prisen av en dorligere utstyrt modell som ender opp med å bestille om jeg gjør det.. tenker på om den hitech pakka er viktig for videresalg og speilpakke til 20blås osv..?

24' PS2performance
13' 535i

turfsurf

Sitat fra: FriX på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:03
Vil det være lurt å vente litt tro? Vi kjøpte e golf i 2015 og da var priser i Tyskland mye dyrere enn i Norge på bil og utstyr.. kanskje det var uten tysk moms nå?
Etron er dessverre offer for grådigheten vi har sett hos noen importører i det siste, hvor de forsyner seg av prisletten som mva fritak skulle gitt. Grunnet lang leveringstid på mange elbiler skrus prisene opp. Ser det er mye snakk om besparelser på 100k ved import fra Tyskland. Jeg tror nok det er lenge til etron prisene går ned, alternativt kan man se på EQC som er i ca samme klasse som etron men overraskende til BOS å være ca 150k lavere priset enn etron.

Begge er fossilbil konverteringer med de fordeler og ulemper det gir.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Crown

Ser det er mye snakk om at de stikker av med mva-fordelen, men den sammenlignbare modellen er Q8. Sist jeg sjekket prislisten for ekstrautstyr så lå det jevnt over mva-prisen under på e-tron i forhold til Q8, så det er nok heller Møller generelt som tar seg bedre betalt for alle bilene. En tilsvarende spekket Q8 ble 500k dyrere i konfiguratoren. EQC er jo en enklere og mindre bil på mange måter, så det er ikke overraskende at den er vesentlig billigere.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

FriX

Ja er akkurat den følelsen jeg sitter med og at man blir litt oppjaget av de kanskje kommende avgiftene.. vi har jo også en del rustbobler på golfen etter 4år som møller nekter å ta som også gir en bismak med å kjøpe enda en bil fra møller... MEN har hatt flere audier og ikke hatt problemer med rust med dem og håper å tror at Audi kjører mer kvalitet hele veien..

EQC er absolutt en bil som kan romme vår lille familie på 4 menne med rekkevidde som ser ut til å ligge på 25-35mil vil jeg faktisk heller kjøpe audien som går 30+på vinteren !? Og har alltid likt Audi på innsiden å utsiden.. Merca er ikke noe jeg hadde kjøpt pga av følelser vertfall.. smak og behag..
24' PS2performance
13' 535i

Øyvind.h

Rekkevidden er noenlunde lik mellom de to, men Etron lader raskere. Eqc er litt mindre (476cm vs 490) og har litt mindre bagasjerom. Til gjengjeld ender jeg på 920 om jeg skal ha en velutstyrt Etron. Eqc ender på ca 720.
Diskuterer med en ny importør nå ift. Etron. Å kjøpe til Møllers veiledende er veldig dyrt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA