Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på E-Tron med det viktigste?

Startet av Bjoris, tirsdag 16. april 2019, klokken 19:04

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: StianSoppsan på torsdag 18. april 2019, klokken 07:34
Hvordan vet du det? Så du har testet anlegget som standard følger e-tron opp mot din Model X?
Jeg har testet oppgradert lyd i Audi før (altså hakket over standard), og endte opp med å kjøpe B&O hver gang. Tviler på at Audi har gjort mye med dette, og som andre sier, er det bedre enn X HiFi er det minst på linje med B&O, og det tviler jeg sterkt på. Så dumme er ikke Audi.

Ja, jeg har og testet B&O i etron. Det er bra, og noe bedre enn X, spesielt på lavere volum når lavere støynivå i etron bidrar som du sier.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

#46
Sitat fra: StianSoppsan på torsdag 18. april 2019, klokken 07:34
Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. april 2019, klokken 23:45
Oppgradert stereo i Audi matcher ikke HiFi i Tesla i det hele tatt BTW.

Hvordan vet du det? Så du har testet anlegget som standard følger e-tron opp mot din Model X?

Jeg har gjort det. Tester både standard Etron anlegg og BO opp mot X.
X spiller høyere, penere og med mer trøkk enn standard Etron.
Standard hadde holdt greit for meg. Droppet BO i min spekk. Men det turfsurf skriver stemmer.

Men pga Etrons gode lyddemping er det en bedre plass å lytte til musikk på motorveien.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

#47
Om man bestiller den billigste modellen og legger på litt forskjellig, vil man da få bilen i år, eller må man velge forhånds-konfikurerte for å få den i år?
Edit ; Kjørte forbi forhandler i går og kikket på en lyseblå E-tron, ser jo pen og god ut. Litt trangt, men så var jo skinnsetene fremme like store som 2 små sofaer :)
+ stereo annlegget var jo ok priset til ca 13k, men bilen kommer levert oslo, så man må kanskje ut med 10k til?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

4Matic Fanatic

Sitat fra: JorEl på torsdag 18. april 2019, klokken 11:47
...men bilen kommer levert oslo, så man må kanskje ut med 10k til?
Dette er jo da typisk ting du spør din forhandler om, siden det vil variere litt sånn,ut fra hvor du er i Norge?
De vil sannsynligvis også kunne si noe om levering på egenspec..

Bjoris

Antar demobilene er toppspec slik at det blir vanskelig å få hørt på en med standard steroen, dvs oppgradert?

Jeg var ellers meget fornøyd med standard anlegget i X, spes fremme. Jeg savnet ikke Hifi i den, men i S er standard begredelige greier. I 3 var det heftig lyd, meget bra. Lyd er viktig så om jeg skulle lagt på noe så er det kanskje lyd...

Bjoris

Hva er forskjell på Adv Plus og Fast Track?

elektro

#51
Sitat fra: Bjoris på søndag 21. april 2019, klokken 22:20
Hva er forskjell på Adv Plus og Fast Track?

Fra Adv Plus Intro er det kun servolukking av dører og fabrikkmontert hengerfeste mangler på Fast Track.

(Jeg gikk for sistnevnte pga. raskere levering. Ble positivt overrasket over at det var med lys i beltefestene foran og bak. Overraskende praktisk, og stilig. Virker som det da er med «rear sense» som gjør at man ikke kan åpne dørene ved trafikk bakfra, og ekstra kollisjonsputer? Ambientbelysning er også et must. Spør du meg.)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Bjoris

Sitat fra: elektro på mandag 22. april 2019, klokken 10:49
Sitat fra: Bjoris på søndag 21. april 2019, klokken 22:20
Hva er forskjell på Adv Plus og Fast Track?

Fra Adv Plus Intro er det kun servolukking av dører og fabrikkmontert hengerfeste mangler på Fast Track.

(Jeg gikk for sistnevnte pga. raskere levering. Ble positivt overrasket over at det var med lys i beltefestene foran og bak. Overraskende praktisk, og stilig. Virker som det da er med «rear sense» som gjør at man ikke kan åpne dørene ved trafikk bakfra, og ekstra kollisjonsputer? Ambientbelysning er også et must. Spør du meg.)

For meg ser det ut som FastTrack er nesten 100.000 dyrere, men inneholder ikke mer enn Advance Plus?

elektro

Sitat fra: Bjoris på mandag 22. april 2019, klokken 13:25
Sitat fra: elektro på mandag 22. april 2019, klokken 10:49
Sitat fra: Bjoris på søndag 21. april 2019, klokken 22:20
Hva er forskjell på Adv Plus og Fast Track?

Fra Adv Plus Intro er det kun servolukking av dører og fabrikkmontert hengerfeste mangler på Fast Track.

(Jeg gikk for sistnevnte pga. raskere levering. Ble positivt overrasket over at det var med lys i beltefestene foran og bak. Overraskende praktisk, og stilig. Virker som det da er med «rear sense» som gjør at man ikke kan åpne dørene ved trafikk bakfra, og ekstra kollisjonsputer? Ambientbelysning er også et must. Spør du meg.)

For meg ser det ut som FastTrack er nesten 100.000 dyrere, men inneholder ikke mer enn Advance Plus?

Nå blandet jeg med Advanced Plus INTRO, men det som ser ut til at mangler i Advanced Plus, kontra Fast Track, fritt etter minnet, er;

- Oppbevaringspakke
- Komfortmidtarmlene
- Komfortnøkkel (dvs. keyless, MÅ HA)
- Sportsseter
- Skinn/Alcantara
- Omgivelseskamera
- Side assist med krysningsassistent bak (?)
- Pre sense baksetepakke (?)
- Mørke ruter bak
- Hellakering
- Metallic lakk
- ladeclip
- skillenett bagasjerom
- el. innklappbare, oppvarmede sidespeil
- Hodestøtter justerbare i høyde og lengderetning

I tillegg vil de fleste ha hengerfeste ettermontert og vinterhjul.

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

AJ82

Fast track er ganske bra og riktig utstyrt synes jeg. Omtrent slik jeg har bestilt i egen spec, men kun grå og svart gjorde den uaktuell for min del.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Bjoris

Men det er sjukt med utstyr som blir «ett must», Tyskerene er mestre i dette!

Enklere med Tesla da, ikke mye å velge mellom

ApeX

Sitat fra: AJ82 på mandag 22. april 2019, klokken 21:21
Fast track er ganske bra og riktig utstyrt synes jeg. Omtrent slik jeg har bestilt i egen spec, men kun grå og svart gjorde den uaktuell for min del.

A.J.
Hadde vært bedre om de hadde greid å inkludere elektrisk justerbare seter, og varme i baksetene. Såpass burde man kunne forvente av en bil til over 800'. Ellers er det nok valgt en del riktig utstyr for mange i disse bilene.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Crown

Fast track er grei den, mye riktig der - lånte den en fre/lør. men manuelle seter når bilen skal brukes av to stk med fundamentalt forskjellige sete- og rattinnstillinger i alle retninger blir veldig tungvint i lengden. Og varme i baksetet må den jo ha, kan ikke _både_ mangle varmen i rattet og varme i baksetet som den gamle Leafen har på plass :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

elektro

#58
Manuelle seter var litt tungt å svelge, men når el. koster 13-14.000 kr må man spørre seg hvor ofte, og hvor mye setene justeres, hva hver justering koster og om det er noe annet man har mer lyst på. ;) Keyless er f.eks. for min del ufattelig mye viktigere, det bruker man hele tiden.

I følge Møller er det ca. 50/50 av kundene som velger el. justerbare seter på andre, fossilmodeller. Ta dette med en klype salt, men har bistått flere med å spec'e opp e-tron nå- og overraskende mange sier at det ikke er så farlig for dem. Ikke godt vant, kanskje? Men tror det koker ned til hvor ofte man bytter sjåfør. Selv om easy entry- og gjenkjøpsverdi kan være argumenter. Og så er det digg. :D

Rattvarme har det aldri blitt til at jeg har hatt, selv ikke på Teslaen, for den manglet vinterpakke. Har dog lånt en ny Leaf noen uker midtvinters, og rattvarme har selvfølgelig sin sjarm. Hadde vært fint, spes. ved langkjøring- da jeg har en tendens til å få «litt lite blodgjennomstrømning» i armene. I det daglige er det et mindre problem, da 5-10 min forvarming gjør susen. Forklaringen at det har med touch/varme sensor ifbm. lane assist og assistentpakke tur ga meg den nødvendige ro i sjelen. Noen endring på dette? Eller må man fremdeles velge? Det fungerer i alle fall bra. Behøver ikke gi noen motstand, hun holde lett i rattet.

Baksetevarme er ikke viktig for oss, som har barneseter der 360 dager i året. Litt større barn har godt av å fryse litt, det gjorde jeg. ;) Med alcantara, forvarme og 4-soners klima, blir det heller ikke særlig kaldt. Ser behovet om man ofte har voksne bak, eller helskinn seter.

Denne posten til trøst/inspirasjon til de som vil ha bil fort- eller ikke har budsjett til å velge alt.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: elektro på tirsdag 23. april 2019, klokken 10:50
I følge Møller er det ca. 50/50 av kundene som velger el. justerbare seter på andre, fossilmodeller.
Neppe i samme prisklassen. De selger en del billigere biler og, hvor det er mere naturlig å ikke betale så mye for seter. Blir litt rart når setene koster 10% av bilprisen. Når det er sagt hadde jeg glatt betalt 15k for seter med minne på i3en.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA