Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris på E-Tron med det viktigste?

Startet av Bjoris, tirsdag 16. april 2019, klokken 19:04

« forrige - neste »

Bjoris

Får en bedriftsrabatt på prisene hos Møller på E-Tron? Forstår at versjonene som leveres nå er full pakk eller nesten og det er jo voldsomt med ting på listene, men hva kan en komme unna med uten å ha en bil som ikke er salgbar?

Ja, jeg har 3 i bestilling, men har blitt mer og mer nyskjerrig på E_Tron etter hvert som jeg har sett den og ikke minst av alt maset på Teslaforumet om hvor mye bedre 3en er, hehe. Jeg er altså ikke av dem som syns 3 er helt sykt bra på alt, men klart under 500 er ett pluss med 4*4 og god rekkevidde. Tanken var at jeg iallefall visste hvor mye dyrere en E-Tron var før vi bestemmer oss 100%.

Antar demobilene står klar hos Møller rundt om eller?

ApeX

Må vel i alle fall opp i 800'. Jeg må opp i rundt 900' for å få en bil med spec jeg er fornøyd med, men godt mulig jeg er mer kresen på utstyret enn det folk flest er.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

AJ82

#2
Du vil komme langt med en bil til rundt 700k. Endel bedrifter har avtale, sjekk med forhandler. En E-Tron vs TM3 blir vel to forskjellige verdener. Anbefaler en prøvetur.

Med utgangspunkt i en "basic" ville jeg lagt til vinterpakke, omgivelseskamera og da også el. innfellbare speil og evt hengerfeste. Så kan du evt plukke litt ekstra hvis det er noe du vil ha. Luftfjæring, ledlys, el. bakluke og stor navigasjon med virtuel cockpit m.m. er standard.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

Sitat fra: ApeX på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:47
Må vel i alle fall opp i 800'. Jeg må opp i rundt 900' for å få en bil med spec jeg er fornøyd med, men godt mulig jeg er mer kresen på utstyret enn det folk flest er.

Du er kresen
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

olemartin

Er vel så og si umulig å gå under 700k. Metallic bør man ha. Vinterpakke må man ha. Sportsseter synes jeg er kritisk.

En minimumsutgave kommer da på 725.000,- kr før evt firmarabatt. (Hørt folk snakke seg til 3% rabatt uten firma-avtale også)

Lykke til. Ta en prøvetur og kjenn på luksusen  ;)

elektro

#5
Det er ikke mye ekstra du MÅ ha, men ryggekamera er vel ikke en opsjon, så da vil jeg si 360 omgivelseskamera, vinterpakke (der er vel takrails, førklimatisering, hengerfeste og setevarme foran inkludert), mørke ruter bak, assistentpakke tur. Og tja... vinterhjul. Dette kan manf spare 10-20 lapper på å kjøpe hos tredjepart.

Så kan man si at Sportsseter i Alcantara/delskinn gjør seg, og Matrix LED øker sikkerhet og komfort ved mørkekjøring, osv. Men er det du som skal bruke bilen og du klarer deg med gode stoffseter og vanlige, dødsbra lys, så gå for det. Hvis du bor i Oslo omr. sjekk ut Erik Arnesen sine ferdige «Edition» modeller. Eller gå for en Fast Track.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Øyvind.h

Jeg slet med å holde meg under 800k når alt basic var med. Eks El forsetet med minne, avblendbare El speil, skinnseter mm.
Lett å gjøre brølere på utstyr på denne.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tellus

Kommer litt an på hvor lenge man planlegger å ha bilen. Har man lang tidshorisont så kjøper man kun det utstyret man selv er interessert i å betale for. Legg til grunn at utstyret har null verdi når du engang selger bilen.

F.eks. er det meningsløst å kjøpe skinnseter hvis man har tenkt å beholde bilen i 10 år og egentlig synes stoff er helt ok. Skal du selge etter 2-3 år så kan det likevel være formålstjenlig å ta med skinn. De fleste som kjøper nyere bruktbiler i denne klassen ønsker skinn.

AJ82

Tror personlig det vil være nok av kjøpere på denne bilen om noen år som heller vil betale 100-200k mindre og som klarer seg med mindre utstyr.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

daktari

Slik det ser ut brukt for I-PACE hvertfall virker det som S og SE-modellene forsvinner først, de dyreste og mest utstyrte modellene ligger lengst.

3-4% er rabatten gitt hittil.

Varme i setene er vel eneste man MÅ ha som tillegg i Norge. Da blir det manuelt justerbare stoffseter, ikke rails, ikke elspeil osv. Dvs mindre utstyr enn en basis 3er. Ca 660.000+vinterhjulene før rabatt.

Legger man derimot på vinterpakke til 30.000 og speilpakke 1 til 20.000 så får man dette pluss endel mer som gjør den lik en basis 3er med AP, bortsett fra at Audi har luftfjæring, 360-kamera, rails og kombiluke.
(Men bilene er ganske så ulike...)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

SurSnasen

Du slipper unna med 700 000 pluss vinterdekk. Da har du kunstskinn-seter og vinterpakken (adaptiv cruise, setevarme foran og litt annet). Så ville jeg også slengt på Matrix LED.

Å sammenligne e-tron og Model 3 er som å sammenligne epler og hasselnøtter. Model 3 har sine fordeler, men har man mulighet til å teste de to opp mot hverandre så er det natt og dag. Model 3 gir deg mer moro i svingene. Men ellers er e-tron en overlegen bil. Prisdifferanse er det, selvsagt. Men det er det jo innad i Tesla-flokken også.

JorEl

Sitat fra: AJ82 på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:49
Du vil komme langt med en bil til rundt 700k. Endel bedrifter har avtale, sjekk med forhandler. En E-Tron vs TM3 blir vel to forskjellige verdener. Anbefaler en prøvetur.
Man kommer langt med langt over 700k. Hva med 2stk Tesla Model 3?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Imagine

Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 09:04
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:49
Du vil komme langt med en bil til rundt 700k. Endel bedrifter har avtale, sjekk med forhandler. En E-Tron vs TM3 blir vel to forskjellige verdener. Anbefaler en prøvetur.
Man kommer langt med langt over 700k. Hva med 2stk Tesla Model 3?

Hvorfor foreslår du dette? Hva med 4 stk VW UP?

ApeX

Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 09:04
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:49
Du vil komme langt med en bil til rundt 700k. Endel bedrifter har avtale, sjekk med forhandler. En E-Tron vs TM3 blir vel to forskjellige verdener. Anbefaler en prøvetur.
Man kommer langt med langt over 700k. Hva med 2stk Tesla Model 3?

Hadde trådstarter vært interessert i det, så hadde ikke denne tråden vært laget, eller?
Mye annen moro man kan få for "langt over 700k" også..
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA