Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lader ikke på ladepunkt, men nabobilen lader

Startet av Gul Think 2011 lithium, mandag 15. april 2019, klokken 09:21

« forrige - neste »

Gul Think 2011 lithium

Kjører en del til og fra Oslo og da lader jeg på de offentlige ladestolpene.

Valdemar hos Elbilmek kan ikke svare meg på dette, men kanskje noen andre kan??

Noen ganger tar ikke laderen min i mot strøm selv om nabobilen på samme ladestolpe gjør det. Dvs. jeg får ikke gult lys i laderen. Stolpen fortsetter å lyse grønt.
Jeg har også byttet om ladepunkt med nabobilden, og det samme skjer - den andre mottar strøm, min gjør det ikke.

Det står på ladestasjonene at luken må være lukket for at strømen skal slås på, dette virker også som det varierer. Teslaen som jeg delte stolpe med i går mottok strøm med luken åpen, min lader mottok ikke strøm.

Spent på om noen har erfaring med dete, eller vet hva som utgjør forskjellene.

Eller god påske  :)
2 gule

jkirkebo

Sitat fra: Gul Think 2011 lithium på mandag 15. april 2019, klokken 09:21
Kjører en del til og fra Oslo og da lader jeg på de offentlige ladestolpene.

Valdemar hos Elbilmek kan ikke svare meg på dette, men kanskje noen andre kan??

Noen ganger tar ikke laderen min i mot strøm selv om nabobilen på samme ladestolpe gjør det. Dvs. jeg får ikke gult lys i laderen. Stolpen fortsetter å lyse grønt.
Jeg har også byttet om ladepunkt med nabobilden, og det samme skjer - den andre mottar strøm, min gjør det ikke.

Det står på ladestasjonene at luken må være lukket for at strømen skal slås på, dette virker også som det varierer. Teslaen som jeg delte stolpe med i går mottok strøm med luken åpen, min lader mottok ikke strøm.

Hvis du tenker på de gamle ladestolpene med schuko-uttak (er det forsatt noen igjen av disse?) så må lokket være lukket for å at lading skal starte. Det kan fint lukkes opp igjen senere uten at lading stopper. Så om f.eks låsen er ødelagt holder det å presse lokket igjen en liten stund slik at lading starter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA