Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Standard range + hva tror dere?

Startet av Mippen, mandag 15. april 2019, klokken 23:29

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Thomas Nordli på tirsdag 16. april 2019, klokken 12:54
stemmer det ja.
Det er vel mere slik at for de som har premium koster det så mye i året etter det første, SR+ får det vel ikke i det hele tatt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bjoris

Leste på Face en  som hadde fått beskjed om at en kunne  få kjøpt dette Spotify, Live kart  som ekstra, men det er nok en Tesla ansatt uten peiling, ser at på SR+ så er ikke browserend er fysisk en gang så her er det ikke bare å betale og så fungerer ting, kan jo være det kommer, men tror nok Tesla vil henvise til LR utgaven mo dette er viktig...

olavxxx

Strengt tatt så må man vurdere egne behov.
SR+ går langt nok for de fleste og den er nok bedre enn mange alternativer i rekkevidde.

Så klarer man seg med det, så er det beste valget.
Men jeg personlig ville ha maks kjøreglede, da tenker jeg ikke på doble vinduer og slikt, men maks aks, lang rekkevidde, rask lading i km/t , veiegenskaper/kjøreglede osv.

I tillegg hadde jeg uansett byttet ut hjulene på en LR med noe større, så for meg var det fornuftig å være ufornuftig. Har nå kjørt ca 1100 km på 1 mnd, men halvparten av dette har samboeren kjørt. Hun bruker da bilen i jobb mens jeg jobber.

Men vi hadde fint klart oss med en SR+. Vi kommer hjem med ca 75-80 prosent hvis vi kjører hjemmefra med 90 prosent. Så for oss føles 3P ut som uendelig rekkevidde. Lengste langturene vi tar er Bergen-nordfjordeid som jeg klarte med X også, så SR+ klarer jo også den strekningen.

Så SR+ er et veldig bra valg for veldig mange, men jeg vil også kjøre på street legal, på bane osv..

Men det mest fornuftige er selvsagt å ikke bruke for mye på bil :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA