Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Standard range + hva tror dere?

Startet av Mippen, mandag 15. april 2019, klokken 23:29

« forrige - neste »

Mippen

Jeg hadde et mislykket forsøk med å eie en Model 3 LR i forhold til mangler og service hos Tesla. Har pratet med litt folk som sier de har skjerpet seg siden jeg leverte tilbake bilen min. Hadde egentlig bestemt meg for å gå for en P hvis jeg skulle bestille ny bil igjen senere, men jeg må si at prisen på SR+ frister. Det er kjekt med den heftige akselerasjonen i P men man klarer seg uten. Rundt 5 sekunder er uansett veldig kjapt i forhold til de fleste andre biler, og bakhjulsdrift er også gøy hvis man vil leke litt. Har kjørt både P85 og S85, og det var liten opplevd forskjell på de selv om. P85 er kjappere. Det jeg er mer skeptisk til er rekkevidden. Hvordan er den i forhold til en MODEL S med 85 kWh batteri for eksempel?
Fremtiden er elektrisk.

daktari

Du kan sjekke Tesla Motors Club forumet for reelle erfaringer, men S85 hadde EPA 265 miles mens SR+ har 240 miles. Til gjengjeld vil en SR+ kanskje få raskere lading enn S85?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mippen

Det er ikke så stor forskjell mellom de da. Ser den har oppgitt bedre EPA enn 75D, som mange rapporterte hadde omtrent like god praktisk rekkevidde som 85D. Blir spennende å se tester.
Fremtiden er elektrisk.

olavxxx

Hadde kjøpt P hvis du liker aks og kjøreglede på svingete vei. Jeg gikk fra 5.2 0-100 til 3.4, når jeg gikk fra X til 3P. Men klart SR+ er billigere, men ønsker du peak 250 kW på superlader V3 må du ha LR eller P.

Alternativt er jo LR også greit valg.

Husk at LR og P har bedre anlegg osv også. P har også bedre, større og lettere bremser, 20" hjul, senket understell+++.

Helge82

Er det teori eller fakta angående 250kw på SuC for SR+? Er vel mulig at begge oppnår dette, men i en kortere periode på SR+ enn LR (55 vs 75kwh).

Øyvind.h

Mtp hvor kort LR oppnår 250kW er det nok utenkelig at SR+ klarer den effekten.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

SR+ er mye for pengene, om ikke rekkevidde eller AWD er spesielt viktig hadde jeg valgt SR+ selv. Vi ønsker AWD, rekkevidden er ikke noe stort poeng for oss, men det har jo en viss verdi selvsagt. Kunne lett valgt en SR+ AWD om den fantes. Den kommer nok snart den også.

Ifht S og X får du jo voldsomt mye for pengene for disse 82.000 opp fra SR+ til LR AWD. Bare rekkevidden på S og X har jo lagt på 150-200.000 ekstra. Her får du jo i tillegg til rekkevidde AWD, raskere lading, vesentlig raskere fra 0-100 og på toppen dette med Spotyfi/live navigation er jo noe av det som er "Tesla" for meg

Mippen

Hva mister man utenom rekkevidde og akselerasjon? Akselerasjon er ikke det viktigste. Har kjørt raske biler i mange år og det er ikke lengre det viktigste. Har riktig nok bestilt Model Y Performance. Rekkevidde og lading er viktigere for meg.
Fremtiden er elektrisk.

fonberg

Sitat fra: Mippen på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:19
Hva mister man utenom rekkevidde og akselerasjon? Akselerasjon er ikke det viktigste. Har kjørt raske biler i mange år og det er ikke lengre det viktigste. Har riktig nok bestilt Model Y Performance. Rekkevidde og lading er viktigere for meg.

Som Bjoris skriver over: Her får du jo i tillegg til rekkevidde AWD, raskere lading, vesentlig raskere fra 0-100 og på toppen dette med Spotyfi/live navigation
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Espen Hugaas Andersen

Det er mer også man mister. Nettleser, homelink, varme i bakseter.

Det beskrives på nettsidene til Tesla.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mippen

#10
Sitat fra: fonberg på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:49
Sitat fra: Mippen på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:19
Hva mister man utenom rekkevidde og akselerasjon? Akselerasjon er ikke det viktigste. Har kjørt raske biler i mange år og det er ikke lengre det viktigste. Har riktig nok bestilt Model Y Performance. Rekkevidde og lading er viktigere for meg.

Som Bjoris skriver over: Her får du jo i tillegg til rekkevidde AWD, raskere lading, vesentlig raskere fra 0-100 og på toppen dette med Spotyfi/live navigation

Er det ikke med navigasjon på den billigste? Ser ut som det er et enklere kart:

SitatStandard Connectivity tilbyr grunnleggende kart og navigasjon, musikk og media via Bluetooth® og programvareoppdateringer via Wi-Fi. OBS: viktige sikkerhetsoppdateringer vil fortsette å være tilgjengelige via bilens mobilnett.

tesla.com står det generelt om standard:

SitatHvor mye koster Standard Connectivity og Premium Connectivity?
Standard Connectivity er inkludert. Priser for Premium Connectivity annonseres snart, noe vi forventer å ligge rundt $ 100 (USD) årlig.

Står ikke om dette gjelder Model 3, men kan kanskje tolkes dit at premium kan kjøpes for $100 årlig.




Fremtiden er elektrisk.

Bjoris

#11
Sitat fra: fonberg på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:49
Sitat fra: Mippen på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:19
Hva mister man utenom rekkevidde og akselerasjon? Akselerasjon er ikke det viktigste. Har kjørt raske biler i mange år og det er ikke lengre det viktigste. Har riktig nok bestilt Model Y Performance. Rekkevidde og lading er viktigere for meg.

Som Bjoris skriver over: Her får du jo i tillegg til rekkevidde AWD, raskere lading, vesentlig raskere fra 0-100 og på toppen dette med Spotyfi/live navigation

Ikke så bra stereoanlegg og varme i baksete mangler også, så ja, hvis en har disse 83.000 så syns jeg det er verd å bruke dem på dette, men det blir veldig individuelt. I kroner og øre vil nok SR+ holde seg best i pris, så om ingen av manglene har noen verdi er det bare å gå for SR+

Navi og musikk blir på SR+ slik det er omtrendt i alle andre biler så det er jo ikke HELT krise, men for meg er faktisk spotify rett på skjermen noe jeg savner stort, vi har slik familie Spotify og det er alltid noe surr slik at min mobil ikke kan spille av og så er det jo mye lettere å ha det på skjermen enn å fikle med mobilen, ikke er det lov heller

Mippen

Er det skinn eller tekstil seter? Står ikke så godt forklart og bilder ser ut som skinn.
Fremtiden er elektrisk.

Daniel_0007

Sitat fra: Mippen på tirsdag 16. april 2019, klokken 11:15
Er det skinn eller tekstil seter? Står ikke så godt forklart og bilder ser ut som skinn.

Kunstig skinn akuratt som på lr og p
Model 3 2019 LR Rwd

Thomas Nordli

Sitat fra: Mippen på tirsdag 16. april 2019, klokken 11:04
Sitat fra: fonberg på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:49
Sitat fra: Mippen på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:19
Hva mister man utenom rekkevidde og akselerasjon? Akselerasjon er ikke det viktigste. Har kjørt raske biler i mange år og det er ikke lengre det viktigste. Har riktig nok bestilt Model Y Performance. Rekkevidde og lading er viktigere for meg.

Som Bjoris skriver over: Her får du jo i tillegg til rekkevidde AWD, raskere lading, vesentlig raskere fra 0-100 og på toppen dette med Spotyfi/live navigation

Er det ikke med navigasjon på den billigste? Ser ut som det er et enklere kart:

SitatStandard Connectivity tilbyr grunnleggende kart og navigasjon, musikk og media via Bluetooth® og programvareoppdateringer via Wi-Fi. OBS: viktige sikkerhetsoppdateringer vil fortsette å være tilgjengelige via bilens mobilnett.

tesla.com står det generelt om standard:

SitatHvor mye koster Standard Connectivity og Premium Connectivity?
Standard Connectivity er inkludert. Priser for Premium Connectivity annonseres snart, noe vi forventer å ligge rundt $ 100 (USD) årlig.

Står ikke om dette gjelder Model 3, men kan kanskje tolkes dit at premium kan kjøpes for $100 årlig.

stemmer det ja.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA