Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dere med bestilling fra desember som venter - hørt noe mer?

Startet av Linka, mandag 15. april 2019, klokken 16:13

« forrige - neste »

O

Sitat fra: N0ya på torsdag 02. mai 2019, klokken 23:47
Sitat fra: meiniac på torsdag 02. mai 2019, klokken 14:03
Har noen blitt tilbudt noen form for kompensasjon?

Fikk valg mellom matter eller twc. Ba om rope rack, men det gikk ikke gjennom.
Hvor lenge har du ventet, dvs når bestilte du din bil?

N0ya

Den siste og gjeldende bilen ble bestilt 05.03.2019 med estimert levering i mars. Hadde FI med VIN, men bilen gikk til Østlandet. Har fått beskjed om å ta med kvittering for kjøpte matter fra Tesla Shop til nærmeste SC for refusjon.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

snippet

Sitat fra: jsa061 på fredag 26. april 2019, klokken 11:12
Fikk beskjed om at ingen biler kom til Bergen før i midten av mai. Da kom det visst nok et skip fra Belgia. Før den tid var det ikke håp.

Jeg skulle egentlig få bil i mars. Ble oppringt i går og har avtalt levering i Bergen på torsdag i neste uke. Invoice med vinnummer har vært tilgjengelig lenge, men nå har nummeret dukket opp på kontosiden også.
BMW i3 - Bergen

Ahm

Sitat fra: snippet på fredag 03. mai 2019, klokken 14:25
Sitat fra: jsa061 på fredag 26. april 2019, klokken 11:12
Fikk beskjed om at ingen biler kom til Bergen før i midten av mai. Da kom det visst nok et skip fra Belgia. Før den tid var det ikke håp.

Jeg skulle egentlig få bil i mars. Ble oppringt i går og har avtalt levering i Bergen på torsdag i neste uke. Invoice med vinnummer har vært tilgjengelig lenge, men nå har nummeret dukket opp på kontosiden også.

Samme her, skulle få bil i mars (bestilte i desember) og har hatt VIN siden da (23xx). Men levering skjedde aldri. Ble oppringt i går om levering tirsdag neste uke og med et nytt VIN-nummer 24xx. Spennende at ting endelig skjer  :D

Linka

Sitat fra: meiniac på torsdag 02. mai 2019, klokken 14:03
Har noen blitt tilbudt noen form for kompensasjon?

Evalueres nok sak for sak. De har noen kriterier tror jeg. At det stod «Estimert levering» da du bestilte og datoen er gått over, er nok ikke ensbetydende med at du får kompensasjon (det hadde nok heller ikke andre produsenter gjort). Men fikk du faktura  med et tildelt VIN for 2 måneder siden, har man gjerne betalt fakturaen osv.

Er du i tvil, er det jo bare å spørre?

Berg1

Jeg hadde reservasjon for 3 år siden og enda ikke fått bilen. Har fått tilbud om 19' vinterdekk i kompensasjon. Noen andre som har fått noe lignende?

Har også fått bilen til ny pris. Altså 5k billigere inkludert Autopilot.

Linka

Sitat fra: Berg1 på tirsdag 07. mai 2019, klokken 22:44
Jeg hadde reservasjon for 3 år siden og enda ikke fått bilen. Har fått tilbud om 19' vinterdekk i kompensasjon. Noen andre som har fått noe lignende?

Har også fått bilen til ny pris. Altså 5k billigere inkludert Autopilot.

Antar du mener ny pris og ink. Autopilot på bakgrunn av de generelle prisendringene og endring av Autopilot, ikke som kompensasjon?

Kostnadsmessig har det jo vært gunstig å få forsinket levering, god trim har det også blitt å sykle 14km til jobben  :D


OyLonn

Er det noen som enda ikke har fått VIN fra Tesla? Kjenner jeg begynner å bli en smule utålmodig og synes det er litt rart at vi som bestilte i 2018 og som enda ikke har fått VIN, ikke har blitt matchet opp mot en bil som var på Morning Cornelia som ankom Zeebrugge i går.

Og hvis noen har fått VIN, hvor lenge før utlevering fikk dere?

alibaba

TM3P

jsa061

Ingen VIN, bestilte i desember 2018, men det er vel stort sett ingen som får vin nå før de neste bilene kommer. Og det vel i disse dager.

FeitArne

Bestilt i mars.. Fikk telefon etter 5 minutter med levering i slutten av april begynnelsen av mai... Ikke fått vin nr, eller noe respons av noe slag...
S/S/P

Bjoris

Er det ikke en gladmelding for dere som har ventet i evigheter at dere nå får mulighet for hengerfeste:)?? Aldri så galt at det ikke er godt for noe:)

Linka

Hentet ut bilen i dag, og konklusjonen er at det er vel verdt ventingen! Med de hvite setene ble den  :+1: :+1: :+1: Ikke noe hastverk under utlevering, fikk masse informasjon, og bare småpirk å utsette på bilen.

Håper dere andre får bilen snart! Det stod i hvert fall mange oppstilt i utleveringshallen i Stavanger.

N0ya

Når jeg var innom i slutten av april var utleveringshallen tom. Har det kommet biler fra andre steder i norge med biltransport?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA