Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dere med bestilling fra desember som venter - hørt noe mer?

Startet av Linka, mandag 15. april 2019, klokken 16:13

« forrige - neste »

Elmaster

Sitat fra: Sygebanan på tirsdag 23. april 2019, klokken 23:08
Sendte de en mail tirsdag forrige uke og spurte om status på bilen, siden jeg ikke hadde hørt noe fra de siden midten av mars, fikk svar samme dag om at jeg ville bli kontaktet ang leveringsdato. Tenkte ikke noe mer på det, var jo i påskemodus  :)

Ble oppringt i dag og fikk fortalt at bilen kunne hentes i morgen.

Forøvrig bestilt 8 desember, levering i Stavanger.
hva slutter VIN med? Takk

Sygebanan

Sitat fra: Line K på tirsdag 23. april 2019, klokken 23:31
Hmm  Har det kommet en båt nylig?

Ikke som jeg vet om, i så fall har de ikke fått de til Forus enda. Var vel kun en 6-7 andre model 3 i hallen sånn jeg kunne se, ikke det at jeg vet om der er mye/lite til Forus å være.

Sitat fra: N0ya på tirsdag 23. april 2019, klokken 23:40
Hvilken bil skal du hente?

LR - svart - svart

Sitat fra: Elmaster på onsdag 24. april 2019, klokken 02:39
hva slutter VIN med? Takk

216016




trykkertor

Det er jo et "gammelt" VIN. Selv hentet jeg bil på 220xxx for over 1 måned siden. Den kom til Norge med båt i januar eller februar.

jsa061


Linka

The Eagle has landed!! (Bare på feil side av landet enn så lenge høres det ut som, hadde litt hastverk når Tesla ringte så detaljene forsvant i multitaskingen)

Da nærmer det seg noe i hvert fall. Håper dere andre hører noe også :-)

(Forvirret meg selv etterpå med om bilen kommer til SVG førstkommende fredag og mulig utlevering 3.mai, eller om det er 3.mai den kom hit)

jsa061

Fikk beskjed om at ingen biler kom til Bergen før i midten av mai. Da kom det visst nok et skip fra Belgia. Før den tid var det ikke håp.

N0ya

Jeg ringte inn i dag tidlig og fikk først en antydning om ny båtleveranse i midten av mai. Ble nettopp oppringt av en fra kompensasjonsavdelingen for å tilby meg gratis matter som plaster på såret ifbm forsinket levering. I følgende denne karen var leveransen i midten av mai veldig usikker, men at det var "garantert" at det skulle komme en båt i slutten av mai/begynnelsen av juni og at "Q1-deliveries" skulle bli dekket med denne lasten, uavhengig av lokasjon i Norge. Spennende.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

jsa061

Du kan alternativt (også?) få Tesla-lader. Jeg rynket på nesen når jeg ble tilbudt matter. Da kom de trekkende med laderen - heller det.

N0ya

Ja, jeg har allerede bestilt mattene og han tilbydde derfor TWC ganske raskt, men dette hjelper lite da jeg allerede har bestilt Easee-boks. La derfor inn forepørsel på takstativ og håper det går gjennom.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Nilsern

Sendte mail med kansellering av bestilling i dag. Bestilte 11 desember, ikke fått bil og ikke blitt kontaktet.

Er lei av å være "gissel" av Tesla. Ser at de fleste som bestilte når som helst i løpet av våren stort sett har fått bil før meg. Trenger ikke ny bil nå og må ikke absolutt ha Tesla, så ingen stor risiko å kansellere. Står på flere ventelister... Ikke umulig at jeg bestiller på nytt i juni. Regner med at der da er ledige biler i Norge med kort leveringstid. Lettest å hente i Stavanger, men null problem å ta en tur til Oslo.

OyLonn

Hei,

Er det noen som har hørt noe mer om estimert utlevering av bil av de av dere som bestilte i Desember 2018?

Vår status, lang historie kort: Bestilte Desember 2018. Ga ettertrykkelig beskjed til Tesla at vi var utilgjengelig i en tidsgitt 3 ukers periode i Mars 2019 og fikk bekreftelse på at dette var notert ned. Midt i denne perioden, så klarte de å gi oss en utlevering dato. Prøvde å få endret denne, men siden de ikke kunne holde på bilen frem til vi kom hjem igjen, så ble den levert ut til en annen.

Har ikke fått noe ny Final Invoice etter dette. Vet at det kommer en båt til Zeebrugge 11.Mai og håper at vi blir matchet opp med en bil der. Men siden vi ikke har fått noe ny Final Invoice med estimert levering, så begynner jeg å tvile på at vi får Tesla som er med på den båten.

Noen erfaringer fra når en blir matchet opp mot et VIN nummer og hvor lang tid i forveien?


Linka

Sitat fra: OyLonn på torsdag 02. mai 2019, klokken 13:20
Hei,

Er det noen som har hørt noe mer om estimert utlevering av bil av de av dere som bestilte i Desember 2018?

Vår status, lang historie kort: Bestilte Desember 2018. Ga ettertrykkelig beskjed til Tesla at vi var utilgjengelig i en tidsgitt 3 ukers periode i Mars 2019 og fikk bekreftelse på at dette var notert ned. Midt i denne perioden, så klarte de å gi oss en utlevering dato. Prøvde å få endret denne, men siden de ikke kunne holde på bilen frem til vi kom hjem igjen, så ble den levert ut til en annen.

Har ikke fått noe ny Final Invoice etter dette. Vet at det kommer en båt til Zeebrugge 11.Mai og håper at vi blir matchet opp med en bil der. Men siden vi ikke har fått noe ny Final Invoice med estimert levering, så begynner jeg å tvile på at vi får Tesla som er med på den båten.

Noen erfaringer fra når en blir matchet opp mot et VIN nummer og hvor lang tid i forveien?

På tirsdag fikk jeg SMS med leveringsdato 9.mai

Fikk tildelt VIN i midten av mars, ingen endring der så vidt jeg kan se. Det jeg antar at denne bilen har visstnok stått i Belgia i en periode. Fra Belgia via Østlandet så til Stavanger, men er litt usikker. 

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

eraser

Da har jeg fått tlf om at bilen er kommet og har avtalt levering neste uke (med forbehold om at teknisk kontroll går bra). Kjenner sommerfuglene nå

N0ya

Sitat fra: meiniac på torsdag 02. mai 2019, klokken 14:03
Har noen blitt tilbudt noen form for kompensasjon?

Fikk valg mellom matter eller twc. Ba om roof rack, men det gikk ikke gjennom.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA