Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dere med bestilling fra desember som venter - hørt noe mer?

Startet av Linka, mandag 15. april 2019, klokken 16:13

« forrige - neste »

Linka

Noen med reserverasjon fra 2016 og bestilling fra desember som har klart å oppnå kontakt med Tesla, eller har blitt kontaktet av dem etter at ikke-kommunikasjonsdirektøren var i avisene og sa at de prøvde å komme i kontakt med de "håndfull berørte" av forsinkelsene?

Gav opp etter 30 min venting på telefonen, og epost svarer de jo heller ikke på. (En uke siden jeg sendte inn).

Vil egentlig bare vite om jeg både får bilen raskere og 7200 kr billigere for samme konfig. om jeg avbestiller hele greia og hopper på "estimert mai" som det står i konfiguratoren nå...

Oppdatering 16.april:
Fikk omsider telefonkontakt med dem, og fikk prisen redusert med 7200 kroner og beholde samme VIN som jeg har hatt siden 19.mars. Bilen var i Belgia for 6 dager siden, høres ut som mulig utlevering i slutten av april. Så får vi se.

Kloster

Har ikke hørt noen ting.
Ble  lovet bil i Mars, har solgt min gamle bil basert på dette. Så venter på og bli kontaktet og se hva de har til løsning her

Tesla Norge fremstår mer og mer som amatører...


trykkertor

Sitat fra: Line K på mandag 15. april 2019, klokken 16:13
Noen med reserverasjon fra 2016 og bestilling fra desember som har klart å oppnå kontakt med Tesla, eller har blitt kontaktet av dem etter at ikke-kommunikasjonsdirektøren var i avisene og sa at de prøvde å komme i kontakt med de "håndfull berørte" av forsinkelsene?

Gav opp etter 30 min venting på telefonen, og epost svarer de jo heller ikke på. (En uke siden jeg sendte inn).

Ta kontakt med journalisten som snakket med kommunikasjonsdirektøren. Da gir du journalisten mulighet for å følge opp på saken, og belyse at de sier en ting til media, og behandler kundene på en annen måte.

ElTor

Dra innom et utleveringssted, eneste måten og få noe informasjon slik situasjonen er nå. Sendte inn mail for 2 mnd siden, ikke fått svar på den. Både jeg og en kollega dro innom, da ordnet det seg ila 2 uker.

jsa061

Er en av dem som har fått ufrivelig donert vekk bilen sin. Har vært innom Tesla tre ganger. Faktisk har jeg gjort det til en fast fredagstradisjon å stikke innom Tesla på Minde. Siste gang jeg var innom kunne de fortelle at jeg var i kø på å få tildelt nytt vin-nummer.

Trikset er å gi opp. Dette har jeg lang erfaring med. La oss si du har bestilt noe gøy på internettet og venter på pakke i posten - gi opp! Ikke før du har sagt til deg selv at "den godbiten der får jeg ALDRI" , først da har du en sjanse.

Note to self:, må slutte å gå innom Tesla på fredager, jeg ødelegger for meg selv..

Linka

Var innom Tesla på lørdag for å høre om de visste noe - gikk ut fra butikken med tilbud på MX inventory med ca en-to ukers leveringstid og to små jenter som vil ha en bil som kan fly så kom ikke så mye godt ut av det besøket :-D (sånn potensielt for lommeboken i hvert fall)

Sendte inn forespørsel om prøvekjøring av MX i dag tidlig, og regnet med jeg ble kontaktet rimelig kjapt for å avtale tid, men til og med der er det dødt. Får raskere respons fra kundeservice når man handler klær til 500kr :-/

(Og ikke kundebehandlerne sin feil for de gjør jo det de kan, men de mangler tydeligvis et godt support-system eller noe)




Sent from my iPhone using Tapatalk

jora

Jeg ble oppringt av Tesla Delivery i dag. De ville spørre meg noen spørsmål ettersom at min bil var forsinket. Spørsmålene var:

1.   Om jeg hadde solgt bilen og hadde behov for transport. Det har jeg ikke.
2.   Om jeg kunne tenke meg en annen konfigurasjon som de hadde tilgjengelig for utlevering i Trondheim. Jeg har ventet så lenge på min konfigurasjon nå at det vil jeg ikke.
3.   Om jeg hadde skaffet meg vegglader. Ja, det har jeg.
4.   Om jeg kunne tenke meg noe av tilbehøret i Tesla Shop. Nei, jeg har allerede kjøpt inn all-weather mats derfra til min kansellerte utlevering. Om de kunne tilby hengerfeste, så kunne jeg være interessert i det. Dette skulle han sjekke opp.

Fikk senere svar om at han ikke visste noe om hengerfeste og at dette ikke er tilgjengelig. Fikk ingen kompensasjon i dag da han ikke kunne tilby annet enn det overnevnte.


Linka

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 16. april 2019, klokken 00:20
Sitat fra: Line K på mandag 15. april 2019, klokken 21:01
Var innom Tesla på lørdag for å høre om de visste noe - gikk ut fra butikken med tilbud på MX inventory med ca en-to ukers leveringstid

Klassisk, men litt tvilsom salgsteknikk.  Herlig, Tesla.

Akkurat i dette tilfellet er det vi som har brukt ventetiden på og få plassangst, så det var jeg som aktivt ba om et tilbud etter å ha sjekket inventory bilene på nettsidene (selv om all erfaring tilsier at estimert leveringstid kan tas med en gravemaskinskuff salt).

(I forbindelse med salg av nåværende bil måtte jeg flere ganger fortelle at vi er kjempefornøyd med bilen som helhet, men vi feilberegnet og kjøpte en bil som er i minste laget til en familie med små barn i seter. Egentlig skulle vi kjøre bilen til delene ramler av i svingene pga. alder, og det har vi tenkt å gjøre med Teslaen vi venter på. Så slik oppstod plassangsten - tenk om vi gjør samme feil nå :-)


Nilsern

Noen som har hørt noe?

Min ble bestilt 12 desember med levering Stavanger. Bilen ble solgt i Oslo for at Tesla skulle oppnå best mulig salgstall i Q1. Siste gang jeg ble kontaktet av Tesla var i begynnelsen av februar. Etter det har jeg brukt timesvis i telefonkø... (kortere ventetid nå)
Ringte til delivery i dag, men fikk ingen relevant info annet enn at bilen var avslått og kunne være hvor som helst. Kunne ikke engang si om den hadde forlatt fabrikken. Ny leveringsdato helt i det blå. 

Linka

Sitat fra: Nilsern på tirsdag 23. april 2019, klokken 13:20
Noen som har hørt noe?

Min ble bestilt 12 desember med levering Stavanger. Bilen ble solgt i Oslo for at Tesla skulle oppnå best mulig salgstall i Q1. Siste gang jeg ble kontaktet av Tesla var i begynnelsen av februar. Etter det har jeg brukt timesvis i telefonkø... (kortere ventetid nå)
Ringte til delivery i dag, men fikk ingen relevant info annet enn at bilen var avslått og kunne være hvor som helst. Kunne ikke engang si om den hadde forlatt fabrikken. Ny leveringsdato helt i det blå.

Jeg ringte også i dag for å høre om jeg kan få vite noe mer, og fikk samme svar. I det vanlige klarer vi oss med buss og sykkel, men har et par ting planlagt fremover som krever bil. Men er irriterende å låne seg bil, for så og få beskjed om at bilen er her.

Fryktelig irriterende at ikke de kan gi **noe** informasjon nå den er såpass forsinket.

YNWA100

Sitat fra: Line K på tirsdag 23. april 2019, klokken 13:31
Sitat fra: Nilsern på tirsdag 23. april 2019, klokken 13:20
Noen som har hørt noe?

Min ble bestilt 12 desember med levering Stavanger. Bilen ble solgt i Oslo for at Tesla skulle oppnå best mulig salgstall i Q1. Siste gang jeg ble kontaktet av Tesla var i begynnelsen av februar. Etter det har jeg brukt timesvis i telefonkø... (kortere ventetid nå)
Ringte til delivery i dag, men fikk ingen relevant info annet enn at bilen var avslått og kunne være hvor som helst. Kunne ikke engang si om den hadde forlatt fabrikken. Ny leveringsdato helt i det blå.

Jeg ringte også i dag for å høre om jeg kan få vite noe mer, og fikk samme svar. I det vanlige klarer vi oss med buss og sykkel, men har et par ting planlagt fremover som krever bil. Men er irriterende å låne seg bil, for så og få beskjed om at bilen er her.

Fryktelig irriterende at ikke de kan gi **noe** informasjon nå den er såpass forsinket.

Eg fikk lånebil dekket av Tesla i dag, sendte mail. Levering estimert mars her og.

Sygebanan

Sendte de en mail tirsdag forrige uke og spurte om status på bilen, siden jeg ikke hadde hørt noe fra de siden midten av mars, fikk svar samme dag om at jeg ville bli kontaktet ang leveringsdato. Tenkte ikke noe mer på det, var jo i påskemodus  :)

Ble oppringt i dag og fikk fortalt at bilen kunne hentes i morgen.

Forøvrig bestilt 8 desember, levering i Stavanger.

Linka

Sitat fra: Sygebanan på tirsdag 23. april 2019, klokken 23:08

Ble oppringt i dag og fikk fortalt at bilen kunne hentes i morgen.

Forøvrig bestilt 8 desember, levering i Stavanger.

Hmm

N0ya

2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA