Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elvi ladeboks

Startet av inno, torsdag 01. november 2018, klokken 10:00

« forrige - neste »

_reeb

Sitat fra: Future e-tron owner på tirsdag 27. november 2018, klokken 10:30
Hei.
Installasjonen gikk greit. Den ble koplet i 1-fase 32 A, 230 V IT-system. Problemet er at jeg får ikke mer enn halvparten av effekten (inntil 7,4 kW) jeg skulle få. Min installatør koblet boksen som anbefalt fra leverandør (EVBox). Kundeservice hos EVBox er upåklagelig må jeg si, etter å ha konferert med de angående den manglende effekten. Etter å ha utelukket eventuelle feil på ombordladerne i bilen, hver på 3,6 kW, så har nå EVBox antydet at den manglende effekten kan være SoftWare-relaterte på ladeboksen. Jeg opplever at EVBox prioriterer å finne ut av dette, og holder meg informert underveis. Siden jeg har Advance utgaven, vil ny SW installeres automatisk via det innebygde SIM-kortet. så fort denne er bekreftet fra EVBox. Krysser fingrene for at dette løser seg raskt :) 

Edit: Dette skulle egentlig være et tilsvar på innlegget til staryan i posten over

Har akkurat det samme oppsett som deg.

Jeg sendte mail til de før helgen, men har ikke fått noe svar tilbake enda.
Men det virker som de har vært inne og gjort noen endringer, for jeg ba dem ordne slik at jeg kan starte lading uten at jeg må bruke kort/rfid.

Det som er merkelig er jeg klarte å lade på 32 A samme dag som laderen ble installert, men nå lader den kun på maks 16 A.

Pitil

Sitat fra: _reeb på tirsdag 27. november 2018, klokken 12:59
Sitat fra: Future e-tron owner på tirsdag 27. november 2018, klokken 10:30
Hei.
Installasjonen gikk greit. Den ble koplet i 1-fase 32 A, 230 V IT-system. Problemet er at jeg får ikke mer enn halvparten av effekten (inntil 7,4 kW) jeg skulle få. Min installatør koblet boksen som anbefalt fra leverandør (EVBox). Kundeservice hos EVBox er upåklagelig må jeg si, etter å ha konferert med de angående den manglende effekten. Etter å ha utelukket eventuelle feil på ombordladerne i bilen, hver på 3,6 kW, så har nå EVBox antydet at den manglende effekten kan være SoftWare-relaterte på ladeboksen. Jeg opplever at EVBox prioriterer å finne ut av dette, og holder meg informert underveis. Siden jeg har Advance utgaven, vil ny SW installeres automatisk via det innebygde SIM-kortet. så fort denne er bekreftet fra EVBox. Krysser fingrene for at dette løser seg raskt :) 

Edit: Dette skulle egentlig være et tilsvar på innlegget til staryan i posten over

Har akkurat det samme oppsett som deg.

Jeg sendte mail til de før helgen, men har ikke fått noe svar tilbake enda.
Men det virker som de har vært inne og gjort noen endringer, for jeg ba dem ordne slik at jeg kan starte lading uten at jeg må bruke kort/rfid.

Det som er merkelig er jeg klarte å lade på 32 A samme dag som laderen ble installert, men nå lader den kun på maks 16 A.

Hei
Jeg fikk telefon fra EVBox i går, der de bekreftet at på Advance utgavene er det sendt ut ny SW som begrenser kapasiteten til 16 A, grunnet noen rapporterte feil, som det jobbes med å få løst. Inntil problemet er løst/omprogrammert, må vi nøye oss med halv kapasitet. Jeg ble fortalt at jeg skulle holdes oppdatert, og at problemet er forventet løst innen "rimelighetens tid".
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

_reeb

Blir ikke mulighet for 32 A før i Q2  >:(

Sitat
Videresender offisiell informasjon fra vårt morselskap, EVBox Nederland:

Recently, a small number of Elvi stations have displayed some unexpected behavior when charging at the maximum power level; this is a matter we take seriously and have already begun investigating. Out of precaution, the maximum power level of your Elvi has been temporarily reduced from 32 amperes to 16 amperes while a solution is being developed.


Why is my maximum power level being reduced?

Selected Elvi stations have not been acting accordingly when they are charging at the maximum power level of 32 amperes for a long period of time. Charging at power levels lower than 32 amperes is not affected. To ensure you can continue charging safely, your station's maximum power level has been reduced until a solution is ready.


How will this impact my charging sessions?

You will still be able to charge your electric car safely. Under the temporary maximum of 16 amperes, your station will be able to charge at up to 3,7 kW (on a 1-phase connection) or 11 kW (on a 3-phase connection). Cars that normally charge at 32 amperes may experience longer charging times during this period.


When will this be fixed?

Testing for the solution is already underway and the initial fixes will start rolling out in the second quarter of 2019. Once resolved, the maximum power level of your charging station will be automatically increased back to 32 amperes. Delivering a solution for this situation is a priority and we are working on it with the utmost urgency.


What is the compensation amount and how can I claim it?

To compensate you for this inconvenience, we are offering you a refund equivalent to 10% of the purchase price of your charging station. Please provide your details in this form to initiate the refund.

We recognize that this is an undesirable situation and are diligently working to deliver a long-term solution as soon as possible. Should you have further questions, please email us.

tobel

Hei,
Har dere fått 10% refusjon som meldingen indikerer? Hvordan gikk dere i tilfelle fram for å få refusjon?

Pitil

Sitat fra: tobel på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:09
Hei,
Har dere fått 10% refusjon som meldingen indikerer? Hvordan gikk dere i tilfelle fram for å få refusjon?
Begynner å bli lenge siden, men NEI, jeg har ikke fått refusjon, selv om jeg benyttet meg av tilsendt link for dette. Eneste jeg har fått bekreftet, er at vi snart får nye ladebokser, montert fritt av Bravida.
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA