Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppfordring til elbileiere: Kjør på Street legal

Startet av olavxxx, søndag 14. april 2019, klokken 09:43

« forrige - neste »

olavxxx

Oppfordrer alle med elbil til å kjøre på street legal.

Sjekk dine lokale regler, men i Bergen er det krav om heldekkende klær (kan være jeans+genser), samt krav om godkjent hjelm.

Kravene gjelder også evt. Passasjer.

Ingen løse objekter i bilen!

Her er et eksempel på en hjelm jeg kjøpte
https://www.stianmotorsport.no/produkter/bilsport/personlig-kjoreutstyr-bilsport/hjelmer-snellfia-og-tilbehor/halvhjelm/of-s1-w-s-autogen/

Her er Bergen street legal arrangement:
https://www.facebook.com/events/2214747905416585/?ti=cl

De andre byene fins nok på Google/Facebook ved søk.

elektrolux

He he. Vil du at eksoshodene hater oss enda mer?

Etter en lang vinter med mekking og polering av innsugsporter og nøye innstilte ventiler bør vi vel unne skallene en seier mot hverandre. :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ZOE

Tesla modell 3 og I3 burde hevde seg greit  i autoslalom og tenker jeg..

http://autoslalom.no/wp/?p=4014

http://autoslalom.no/movies/autoslalom2018.mp4

Her er det ikke krav om hjelm heller

1317142119

Sitat fra: ZOE på onsdag 24. april 2019, klokken 21:29
Tesla modell 3 og I3 burde hevde seg greit  i autoslalom og tenker jeg..

http://autoslalom.no/wp/?p=4014

http://autoslalom.no/movies/autoslalom2018.mp4

Her er det ikke krav om hjelm heller
Nja. i3 akselererer riktig nok tilstrekkelig, men den har ekstremt dårlig mekanisk grep pga de tynne hjulene. Jevn hastighet (og dermed god gripeevne for dekkene) er minst like viktig som akselerasjon i autoslalom. Jeg har selv kjørt i3 på bane og den oppfører seg meget bra i det miljøet, men det er veldig merkbart at dekkene sliter gjennom svingene.

geear

I3s har vel bredere dekk? Eller har den bare høyere sporvidde? Burde gå an å få klemt på den noen normale hjul.

olavxxx

*BUMP*
I dag (og i morgen) er dagen folkens, street legal åsane!
Sjekk inn senest 11:30-11:45 så man har greit med tid, husk hjelm og rydd bil for løse gjenstander.

Rollep

Sitat fra: olavxxx på lørdag 11. mai 2019, klokken 08:57
*BUMP*
I dag (og i morgen) er dagen folkens, street legal åsane!
Sjekk inn senest 11:30-11:45 så man har greit med tid, husk hjelm og rydd bil for løse gjenstander.
Er det ordentlig kjøring eller er det bare sånn der kjedelig kjør rett frem i noen sekunder opplegg?
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

gigafactory


Rollep

2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Ebe

Ettersom det er rallybane i åsane, så kunne det vært begge deler...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA