Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kast deg ut i kollektivfeltet uten å blinke

Startet av tohjuling, tirsdag 14. mai 2019, klokken 07:37

« forrige - neste »

Robert Sund

Hvem som helst kan overse noe. Så det er imperativ å blinke selv om man ikke tror det er noen som trenger å bli informert. Og gjøre det tidsnok.

Jeg har blitt oversett rent bokstavelig med lav sportsbil; to ganger faktisk. Den ene gangen lå jeg i venstre felt med en bil for nært bak til å kunne bremse meg vekk fra situasjonen. Herremannen så over meg, satte på blinken og svingte rett mot meg!

Jeg kom meg unna rett frem. Ekstra oppmerksomhet, litt tilfeldigheter, rask bil, og at jeg ikke lå i rumpa på bilen foran forhindret møljekolisjon. Men også at gjorde som han skulle (bortsett fra at han ikke så meg).


Hvem vet om vi selv har oversett noe? Anbefaler å gi tegn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA