Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla ifra service...?

Startet av mr.rs4, lørdag 13. april 2019, klokken 22:37

« forrige - neste »

mr.rs4

Har nettopp hatt min TMX på service.
De har blant annet justert falcon ving dører og pakninger. Men de har ikke fikset lakk skaden som kom pga feil justert dører. Skal dem ikke det? Se bilde.

Annen ting som var merkelig, er at man sitter i midtre sete venstre side, og setter i setebelte (i lås), så gir den alarm som en ikke bruke belte? Er det noe enkel fiks?

Tredje ting, så går vifta MYE høyere bak enn tidligere. Nå kan den stå på nivå 3 og høres ut som nivå 10

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

z4rd

Har du hatt bilen på vanlig SC eller Body Shop?

Tror alt av lakk/karosseri fikses der. Er visst en egen avdeling man melder inn slike feil/skader til.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

mr.rs4

Vanlig 20.000km service med små fiks. Hadde nevnt det med lakkskade da til Tesla...
Må nok ta en ny runde med de :o
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

k1

Hadde min inne hos Tesla Nord Oslo for utbedring av diverse i Januar til Mars! Jada, 2 mnd! Men det er en annen historie. :-1:
Jeg måtte også få justert FWD og det ble gjort, deretter setter de opp time automatisk til et body shop/lakkeringsverksted og de tar kontakt med deg for oppsett av time. Men fikk beskjed om at de hadde mye å gjøre, og hadde nok ikke noe ledig før etter juni. Dette var da beskjeden jeg fikk i slutten av Januar. Så la oss se hva det blir til...

z4rd

Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 13. april 2019, klokken 23:00
Vanlig 20.000km service med små fiks. Hadde nevnt det med lakkskade da til Tesla...
Må nok ta en ny runde med de :o

Hvis du får snakket med de, så skal de sende deg en link på mail, gjennom den linken kommer du til et eget skjema som skal fylles ut med info og beskrivelse av feil/skader. I tillegg må du legge til bilder. Alt kan gjøres fra telefonen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

k1

Sitat fra: z4rd på søndag 14. april 2019, klokken 09:32
Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 13. april 2019, klokken 23:00
Vanlig 20.000km service med små fiks. Hadde nevnt det med lakkskade da til Tesla...
Må nok ta en ny runde med de :o

Hvis du får snakket med de, så skal de sende deg en link på mail, gjennom den linken kommer du til et eget skjema som skal fylles ut med info og beskrivelse av feil/skader. I tillegg må du legge til bilder. Alt kan gjøres fra telefonen.

Aldri opplevd fra dem, og jeg har hatt noe å gjøre med dem. Gjelder Tesla nord Oslo.

z4rd

Jeg var hos Oslo Nord for ca to uker siden. Og dette var det som skjedde :)

Skulle ha de til å justere førerdøren litt. Under gjennomgang så vi slitasje på én plass fra FWD som de oppdaget, og som jeg ikke hadde sett.
Fikk link, tok bilder og fylte skjema. Fikk svar om at det var mottatt samme dag. Bilen skal inn nå etter påsken.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

k1

Får håpe det er en del av forbedringsprosessen deres  :+1:
Var timen til justering rett over påske, eller lakkutbedring?

z4rd

Det er et veldig godt spørsmål.

Jeg vet faktisk ikke om de tar inn bilen og håndterer alt på samme gang eller om jeg må levere inn bilen igjen etter justering. Jeg skrev i skjemaet at jeg hadde behov for lånebil, da det var et av punktene man skulle fylle ut.
Får høre med dem før jeg skal inn..
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA