Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Køsituasjon på hurtigladere i påsken

Startet av gigafactory, lørdag 13. april 2019, klokken 09:04

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: goggo på søndag 14. april 2019, klokken 13:01
Kjørte Lillesand - Brokelandsheia - Lillesand - Brokelandsheia (Don't ask!!!) -
He He, høres litt ut som min tur på fotballkamp siste uke, kommer ca halvveis før mor ringer og forteller  at fotballskoene ligger hjemme

Men Lillesand - Brokelandsheia er et stykke

Trond Mjøs

Ingen ladekø på strekninga Aurland- Bergen i dag. Kun toalettkø!

bmw2002

Ladet på Dombås (Ionity) i 20 min. Gjorde dette for å teste Ionity ladere. Var ingen biler når jeg ankom. 1 av 4 ledig når jeg dro.

Ladet deretter på Otta der vi skulle på besøk. Ventet 5 min på ledig lader. Men rett etter meg kom det 3 biler som måtte vente. Jeg avsluttet da straks jeg hadde nok til å komme hjem. Brukte forøvrig såpass lite videre at jeg kunne droppet siste lading.

Ellers så det ut som det ikke var kø på andre stasjoner vi observerte.

Mippen

Kjørte fra Nordmøre til Bergen i går langs E39 og via Stryn. Elbiler på samtlige ladere langs veien og 1-2 biler som venter på de mest populære. Må regne med noe venting. Selv kjørte jeg fossilt for å unngå lade kø. Med ekstra lang tid på en del av fargene hadde det blitt en lang tur med 4 lade pauser på toppen.
Fremtiden er elektrisk.

Turbato

Ingen ladekø på Fortum Støren (eneste hurtigladere mellom Trondheim og Berkåk) – ettersom begge hurtigladerne var (og fortsatt er) nede for telling.

Hadde jeg vært Fortum-konkurrent, ville jeg ha satt opp ladere et sted på denne strekningen. Fortums ladere på Støren er jo også plassert i sentrum, i komisk avstand fra E6.

hanche

Derimot var det to biler i kø på Berkåk da jeg reiste hjem(!) på Skjærtorsdag. Jeg skulle jo sjekket status på de på Støren før jeg kjekt kjørte videre, og fikk en aldri så liten nedtur der. Men da jeg fant ut at det var hurtiglader på Klett som jeg var sikker på å nå, kjørte jeg videre. Og da det kom til stykket, viste det seg at jeg hadde nok strøm til å komme helt hjem.

Jeg vet ikke hvorfor Fortum ser ut til å gi blanke i hurtigladerne på Støren. Kan hende har de oppdaget at de får lite trafikk, så det ikke er regningssvarende å holde dem i drift.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA