Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Replace 12V battery soon"

Startet av jlan, fredag 12. april 2019, klokken 18:28

« forrige - neste »

jlan

Akkurat i det jeg skal dra på påsketur får jeg denne meldingen. Er det noen som har en formening om hvor lenge "soon" er, og om det er noe jeg bør unngå ? F.eks. lavt batteri.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Vhagar

Den meldingen er der fra tid til annen i min bil, i følge service ikke noe å bry seg om for min del da det i følge Tesla (på tlf) ikke var noe galt, bare en bug. Jeg har aldri hatt under 9% og i det siste har jeg ikke hatt den meldingen i det heletatt. Så hvem vet.

Jeg ville unngått lav SOC ja og "soon" er nok "teslauker" eller "når du minst forventer det". Så hør uansett med service, de sjekker det over telefon om du stoler på det.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Jejl

Hvis jeg husker rett så fikk kona beskjed av Tesla at det ikke var noe å bry seg med så lenge denne meldingen ikke blinket. Normalt skulle batteriet vare i lang tid etter første beskjed, som ble gitt pga lav spenning.

Sjøhyene

Ikke noe å stresse med, denne gir en tidlig varsel på at 12v bør byttes. Kan fint kjøre rundt i flere måneder med den. Det eneste du kan passe på er å unngå å la bilen stå lenge med lav lade%.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

MrBacardi

Husk at Summon heller ikke fungerer når du har en 12V-melding.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

haheide

Stikk innom service senter så bytter de 12v batteri, det gjorde de på min.
Dvs. fikk en dato noen dager etter og så byttet de.
Bilen var ikke helt seg selv etter byttet og måtte rekalibreres?!
Ladeluka hadde fått ett eget liv, men det er en annen sak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

jlan

Takk for svar, jeg har fått time torsdag. Jeg skal være litt obs på behov for kalibrerering.  Jeg har kjørt uten problemer med feilmeldingen hele påsken,  med campingvogn tilkoblet.  Det ser til og med ut til at bilen lader campingvognbatteriet, uten at jeg har satt meg inn i hvordan det fungerer.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jlan

Da har Tesla byttet batteri, men feilmeldingen er der fortsatt. De staget ny software oppdatering og ba meg installere denne for å få vekk feilmeldingen. Softwaren lastet ned greit, men vil ikke installere.  Når jeg så forteller at Tesla jeg ikke får installert den, så sier de at "det er fordi du har feilmelding"........ 
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jlan

#8
Saken oversent diagnoseteamet, som konkluderer med at 12V batteriet må byttes. Tilbake til Tesla Minde, men de vil ikke bytte batteri igjen, da de jo byttet det for en uke siden.

Ny time på Kokstad som hevder at de ikke gjorde noe annet enn å bytte batteriet igjen, og problemet forsvant.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA