Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Std + vs LR AWD - verd prisforskjellen på 83.000?

Startet av Bjoris, fredag 12. april 2019, klokken 10:27

« forrige - neste »

brekkee

Får man setevarme og vanlig musikkstrømming via bluetooth med SR+?

Softblue

2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.


Øyvind.h

Fin video. Skinnseter, alcantara dørtrekk. Virker jo som en fantastisk god pakke for de som vil ha 2wd og lever fint uten hatch/kombikupe.

Når det gjelder 35.000USD modellen som flere etterlyser – den ble vel først nevnt som mål i 2013. Nå kjenner jeg ikke inflasjon i USA, men i Norge har det vel vært ca 15%. 35.000x1,15 blir faktisk ca 40.000USD. Nå var målet 35.000USD så det er jo et uttalt mål, men greit å ta innover seg at inflasjonen jobber mot prismålet. Batteriprisene og volum jobber for :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. april 2019, klokken 15:27
Når det gjelder 35.000USD modellen som flere etterlyser – den ble vel først nevnt som mål i 2013. Nå kjenner jeg ikke inflasjon i USA, men i Norge har det vel vært ca 15%. 35.000x1,15 blir faktisk ca 40.000USD. Nå var målet 35.000USD så det er jo et uttalt mål, men greit å ta innover seg at inflasjonen jobber mot prismålet. Batteriprisene og volum jobber for :)

Helt rett dette, men husk også at når beløpet ble nevnt så ble det presisert både at dette var uten evnt. "tax-credit" etc, samt at det var "inkludert inflasjon". Men greit nok, Elon så neppe for seg da at det skulle drøye helt til ut i 2019 før billig-modellen modellen skulle selges... Så vi får vel gi ham litt å gå på der.
Model S 85D

Hyperstress

Ingen som har sjekket om det er mulig å bestille SR i Norge, og pris? En fordel med SR slik det er nå er jo at en kan lade 100% hver dag uten å ta livet av batteriet. (Siden det er SW begrenset SR+ batteri).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

emurof

Sitat fra: navyelsen på fredag 12. april 2019, klokken 13:16Men med en del begrensninger som sannsynligvis gjør den uaktuell for de fleste. Og umulig å bli kvitt i bruktmarkedet, f.eks.

  • 10% lavere rekkevidde (software reduksjon)
  • manglende setevarme
  • manglenbde navigasjon
  • manglende støtte for musikkstrømming
Det finnes vel ingen som bestiller bil uten navigasjon og bluetooth i 2019?

Hva betyr manglende navigasjon? At det ikke er kart i det hele tatt?

For SR+ har vel ikke trafikkdata i sanntid?

emurof

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 12. april 2019, klokken 14:16
Trodde det var «ingen» som brydde seg om innebygd navigasjon lenger. Fremdeles ikke brukt innebygd navigasjon i to år gammel golf. Bruker Google Maps via CarPlay

Det er mye enklere og bedre å bruke navigasjon med trafikkdata rett i bilen. Så slipper man å fikle med mobil med knøttliten skjerm.

LFC

Holder det med en litt mindre «signatur» i innleggene?

Hva er poenget med at man har eid/reservert/kansellert 8 biler i signaturfeltet??
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Counterpointer

Sitat fra: LFC på fredag 12. april 2019, klokken 23:42
Holder det med en litt mindre «signatur» i innleggene?

Hva er poenget med at man har eid/reservert/kansellert 8 biler i signaturfeltet??
Utrolig rotete og mye skrift som er veldig uinteressant for andre.
Tips: bruker du appen Tapatalk så slipper du se signaturene (og får mørk bakgrunn)


Counterpointer

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 12. april 2019, klokken 11:28
Sitat fra: daggad på fredag 12. april 2019, klokken 11:20
Denne bilen til 380000,- må da drepe en masse konkurrenter...??
Hvilke konkurrenter? ;) Den eneste reele konkurrenten i mine øyne er Kia eNiro som er umulig å bestille..
Nåja

Vil si at både Kona, Ampera-E, Bolt, Leaf 60 kWh og Soul 60 kWh også er i dette landet. E-Niro er ikke veldig tilgjengelig men er til salgs den også. Hadde besøk av en kompis som fikk sin i går.

«Snart» kommer Seat El-born, ID Neo, Peguot 208 electric, DS3 electric og «etterhvert» øko utgaven av Polestar 2.

Zoe med normal hurtiglading og CCS vil også kunne blande seg inn.

Dette var kun fra hukommelse, kan være flere.

Så finnes konkurranse nå og blir bare mer, så er lurt å komme med SR+ nå.
Jeg håpet egentlig at de kunne klart denne prisen med awd, men ser at det ville kanibalisert LR awd.

turfsurf

#41
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 13. april 2019, klokken 08:13

Så finnes konkurranse nå og blir bare mer, så er lurt å komme med SR+ nå.
Konkurrenter er så mangt, det kommer helt an på hvilke krav man har.

Er det f.eks jeg skal ha en elbil til ca 400k eller mindre med over 300km WLTP blir det mange.

Om det er elektrisk sedan i mellomklassen med 400km WLTP til under 400k og mindre enn 6 sekunder 0-100 blir det veldig få.

For oss ble vurderingen bil nr 2 i premium segmentet med over 300km wltp som og er god bybil og gir ett problemfritt bilhold. Der tapte den mot i3.

Ellers er den godt priset, lav nok avstand opp til LR til at mange nok blir fristet til å ta steget opp, men rimelig nok til at mange nye kan vurdere den. Men de skulle gjerne hatt innstegsmodellen SR til 50k mindre og, samt AWD på denne.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bjoris

Jeg syns også Tesla har gjort en bra jobb på prisingen her. SR+ åpnet "maks 400 markedet" som er MYE større en "maks 500" markedet samtidig tror jeg mange som er i "maks 500" eller mer syns det er verd pengene å legge på siste 83.000.

Jeg er iallefall happy og nesten glad SR+ ikke ble enda rimeligere da det jo er familie økonomien en skal forsvare med ting en ikke trenger, men har lyst på ;)

AppleKnocker

Standard kart og navigasjon.

Betyr det at man ikke ser trafikk? Selv ikke om man kobler opp og gir bilen nett via mobil? Og Tesla har jo ikke apple carplay...

Det er en stor mangel på SR+ i så fall. Bruker trafikkinfo hver dag for å velge raskeste vei fra jobb.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

olavxxx

Synes den fikk bra pris, jeg valgte selv en makset 3P og har ikke angret en dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA