Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rengjøring hvitt interiør

Startet av Toalmar, onsdag 17. april 2019, klokken 19:54

« forrige - neste »

Toalmar

Nå har jo mange hatt TM3 i 1 måned eller mer, og noen har kanskje litt erfaring med rengjøring av sine hvite seter.
Ser noen steder at man kan bruke våtserviett f eks.
Hva har dere andre brukt og hvordan synes dere setene ble etterpå?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Pocoloco

Jeg kjøpte nettopp en pakke våtserviett til det formålet (uten parfyme eller alkohol) Fungerte utmerket og kostet 26kr for en pakke
Tesla Model ≡ 06.04.19

Counterpointer

Vann i liten spruteflaske og mikrofiber er billig miljøvennlig og tar det meste.

Chill-mode

#3
Bruker våtserviett litt damp, venter et par minutter og avslutter med mikrofiber. Er det litt tøffe flekker bruker jeg en sprayflaske med varmt vann(sånn ca 40 grader), og presser til med våtservietten. Bruker også håndholdt støvsuger til å støvsuge  setene en gang i blant, da partikler er så mye synligere med hvitt interiør, tørr ikke gjøre det med mikrofiber da jeg er redd for å ødelegge sømmene.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

magnetic


znkr

Har også god erfaring med lunket vann og en god mikrofiberklut. Det ser ut til å ta det meste. Lårstøtte nærmest døra er det stedet der det først blir synlig. Ser ut som det er en struktur i setet som gjør at det ligner litt på strekkmerker. Uansett så lar det seg fjerne rimelig greit så det har begynt å roe seg litt på OCD fronten her nå merker jeg ... :)
Model Y LR 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA