Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forespeilet levering i mars, bil fortsatt i San Francisco. What to do?

Startet av PSB, fredag 12. april 2019, klokken 10:19

« forrige - neste »

PSB

Jeg er en av de uheldige som skulle ha fått bil i mars, men hvor bilen fortsatt står i San Francisco. Etter nattens prisreduksjon er det fristende å avbestille og legge inn en ny bestilling. Snakket med delivery nå, som beklaget og sa at det bare var å rebestille, men at det da ville kunne ta enda lenger tid å få bilen (dvs. de som nå står på nettsiden som «estimert levering mai» muligens ikke blir utlevert før i juni). Det ble også sagt at alle kunder i min situasjon vil bli oppringt, og at de vil få et «plaster på såret». Noen her som har fått en slik telefon ennå, og kan si hva det nevnte plasteret er? What to do?

YNWA100

Skal bli oppringt av Tesla sentralt i dag eller mandag, med mer info om kompensasjon fikk eg beskjed om. Spent å se hva dei har å tilby.... Ser ikke ut som noen har fått noe ennå

Eiv24

Samme her. Fikk beskjed om at jeg kunne avbestille og bestille ny. Men ble bedt om å vente til teamet hadde ringt meg for å høre hva de kunne tilby som kompensasjon.

Nilsern

Tror ikke man har så mye å tape på å vente. Er i samme situasjon. Regner med at Tesla kommer til å gjøre alt for å få de neste forsendelsene registrert og solgt i løpet av Q2 (dvs juni). Venter på bil (bestilt 12 desember) med levering i Stavanger. Dersom jeg tjener på det så vil jeg avbestille og bestille ny ut i mai, når Q2 bilene kommer, og muligens legge inn levering i Oslo for ikke å risikere at bilen blir solgt til noen andre (igjen). Prisene er bittelitt lavere nå enn min pris; spesielt lakk. Bestilte sort, men vurderer å bytte til hvitt. Får uansett vente å se hva som evt blir "plaster på såret" for oss som har fått bilen vår solgt på østlandet. Er heller ikke fremmed for å bytte til andre merker dersom prisene blir satt ned. Tror ikke jeg gidder å vente på SR pga usikkert leveringstidspunkt.

Stator

Til å bare være "en håndfull med kunder som er berørt" vil jeg si at det tar lang tid og få svar. :)

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

PSB

Sitat fra: meiniac på fredag 12. april 2019, klokken 18:10
Fikk du VIN på bilen i SF? I så fall hva?

Fikk ikke noe nytt VIN, så jeg antok at det var det samme som jeg fikk på fakturaen i mars. Det er i hvert fall ikke registrert i Norge hittil.

Bjoris

Har fått beskjed av "min" selger å avvente evt avbestilling og ny bestilling, jeg har en rød LR AWD til 500 i bestilling, samme bil er nede i 493 nå så ikke så mye, men det blir ikke aktuelt å betale 7 ekstra bare for å ikke vente litt til, trenger ikke bilen før i juli så sånn sett lett for oss å vente, men skjønner virkelig ikke dette med at de ønsker at folka avbestiller...

Hvordan vet du at bilen din er i SanFransicso, er det ikke slik nå at en ikke kan følge bilene lengre? Har selv ikke fått VIN, men har avtalt utsatt levering med Tesla til slutten av mai...

PSB

Sitat fra: Bjoris på lørdag 13. april 2019, klokken 00:47
Hvordan vet du at bilen din er i SanFransicso, er det ikke slik nå at en ikke kan følge bilene lengre? Har selv ikke fått VIN, men har avtalt utsatt levering med Tesla til slutten av mai...

Det var kontaktpersonen min på delivery som sa at hun søkte den opp og fant den der.

PSB

På fredag ble bilen med «mitt» VIN registrert i Bergen, så den bilen gikk åpenbart til noen andre. Ifølge Tesla skal jeg få nytt VIN og bil levert i Drammen i løpet av en uke eller to, og jeg håper at det stemmer. Har hatt gratis lånebil fra Tesla (Model S) siden begynnelsen av april, men håper at jeg snart endelig kan få tatt i bruk min egen TM3. (Fikk for øvrig også «ny pris» uten å måtte bestille på ny.)

trykkertor

Var jeg deg, ville jeg nå holdt igjen til en bil med hengerfeste.

PSB

Sitat fra: trykkertor på mandag 13. mai 2019, klokken 16:27
Var jeg deg, ville jeg nå holdt igjen til en bil med hengerfeste.

Vurderte det, men har når sant skal sies sjelden hatt bruk for hengerfeste. Ville vel vært gunstig for andrehåndsverdien, men det veier tyngre for meg å få bilen før noen planlagte langturer i juni og juli. Dessuten tror jeg ikke at vi helt skal se bort fra at det på sikt blir en løsning for ettermontering. Har nå fått hentedato den 28.

trykkertor

For alt vi vet, så får du en bil med "hengerfesteluke" på. Krysser fingrene på dine vegne.

PSB


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA