Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye priser 12.04.19!

Startet av TRM, fredag 12. april 2019, klokken 08:45

« forrige - neste »

TRM

Autopilot ble idag standard utstyr, og prisen på LR og Performance har gått ned med ca 15000 (avhengig av farge).

Jeg skal hente bil idag, med Autopilot som tilvalg. Risikerer å hente ut en bil som koster ca 15000 mindre enn jeg betaler. Noen som vet om jeg vil få den nye prisen?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Bmwi3

Du risikerer ikke noen ting, du henter ut en bil som er dyrere enn den som selges nå. Dvs du taper vel ca 10 - 15.000kr i forhold til de som bestiller i dag.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

TRM

Sitat fra: Bmwi3 på fredag 12. april 2019, klokken 08:56
Du risikerer ikke noen ting, du henter ut en bil som er dyrere enn den som selges nå. Dvs du taper vel ca 10 - 15.000kr i forhold til de som bestiller i dag.
Ja, det er nettopp det jeg vil unngå. Spørsmålet var om det er noen som vet om jeg kan få den nye prisen.

Alternativet er å kansellere, og bestille på nytt, men det er koblet en henvisningspremie (felger) til bestillingen.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Klykken

Priser endres hele tiden, også hos andre merker. De som bestilte BMW i3 120ah tidlig fikk ingen rabatt da prisen ble satt ned noen mnd etter, altså rett før de første fikk sine biler. Tror det var rundt 30.000kr endring i pris. De kunne heller ikke avbestille, noe du kan hos Tesla.

Hva gjør du f.eks i mai når du får din nye bil til 15000kr mindre penger, og de igjen endrer prisene?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

N0ya

Jeg bestilte hvit TM3P 05.03.2019 med estimert levering i mars. Denne kommer angivelig i månedskiftet april/mai og koster nå 16.800,- mindre enn beløpet på min FI. Dersom jeg bygger tilsvarende bil nå har denne også estimert levering i mai. Da er det vel bare å kansellere å bestille på nytt for å få lavere pris, alle den tid min bil sannsynligvis uansett vil være på denne samme båten/forsendelsen...
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

thorerik

Her er det bare til å kansellere og bestille på nytt.  :+1:

TRM

Sitat fra: Klykken på fredag 12. april 2019, klokken 09:06
Priser endres hele tiden, også hos andre merker. De som bestilte BMW i3 120ah tidlig fikk ingen rabatt da prisen ble satt ned noen mnd etter, altså rett før de første fikk sine biler. Tror det var rundt 30.000kr endring i pris. De kunne heller ikke avbestille, noe du kan hos Tesla.

Hva gjør du f.eks i mai når du får din nye bil til 15000kr mindre penger, og de igjen endrer prisene?
Litt forskjell på å kjøpe et produkt du vet koster ca 15000 mindre enn det du skal betale, og det å muligens oppleve endringer under eierskapet...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Lynkjapp

Jeg sjekket forskjellen i pris på vår bil som vi bestilte i desember og fikk i mars. Det er en LR, grå, svart interiør, 19 tommer sommerhjul pluss 18 tommer vinterhjul og «gratis» ny AP. Prisreduksjonen for dette oppsettet er 7040,- sammenlignet med vår desemberpris. For disse sjutusen har vi fått bilen et par måneder tidligere og har ni måneders gratis superlading. Helt greit synes jeg.

JorEl

#8
Inkl AP, stakkars konkurrenter...
Om man ikke vil ha en kjapp bil, som går langt, og som ikke er avansert, og ikke har supert ladenettverk, og man ikke vil ha oppdateringer mens bilen står hjemme hos seg, da må man for all del ikke kjøpe en Tesla.

Edit, Bilen laster akkurat ned en Sowftware oppdatering, lurer hva bilen får av nye muligheter denne gangen :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Teslus

Pratet nettopp med Tesla etter å ha ventet 45 minutter i telefonkø.. For å få den nye prisen må man avbestille og bestille bil på nytt. Hun jeg pratet med fortalte at de ikke kjører samme som de har gjort på Model S og X tidligere, hvor de har gitt prisreduksjoner til de som har bestilt men ikke fått Final Invoice.

JorEl

S/X har ikke gratis AP, så du er jammen meg heldig som har valget. Jeg betalte 41k for første level med AP, så fikk jeg FSD litt billigere. Har hatt bilen i siden november. (S75D)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

TRM

Sitat fra: Lynkjapp på fredag 12. april 2019, klokken 09:35
Jeg sjekket forskjellen i pris på vår bil som vi bestilte i desember og fikk i mars. Det er en LR, grå, svart interiør, 19 tommer sommerhjul pluss 18 tommer vinterhjul og «gratis» ny AP. Prisreduksjonen for dette oppsettet er 7040,- sammenlignet med vår desemberpris. For disse sjutusen har vi fått bilen et par måneder tidligere og har ni måneders gratis superlading. Helt greit synes jeg.
Ja, noe slikt hadde jeg levd helt fint med. Jeg reserverte 31.03.16, bestilte 06.12.18, og har utlevering først i dag. Jeg har tapt ca 500 kr pr dag i verdifall på dieselbilen siden Tesla startet utlevering av Model 3.
Og nå taper jeg 10-15000 i verdifall på Model 3 idet jeg overfører penger til Tesla.

Og Tesla vil ikke endre bestillingen, men krever at jeg avbestiller, med antatt levering i mai.

Jeg kjenner det renner urin nedover leggen, og det er ingen god følelse.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Bjoris

Skjønner ikke poenget med å ikke tilbyd folk som ikke har tatt ut bilen, de nye prisene. Det er jo bare til irritasjon og frustrasjon. På toppen kommer mye ekstra arbeid for Tesla. Jo, de tjener nok litt mer på at folk som skal hente bilen i morgen ikke gidder å kanselere og bestille på nytt, men vel, sær prakis.

Når bilen er tatt ut er det jo game over og du må bare leve med at prisen gikk ned...

Ludde

Jeg er i samme situasjon. Henter min m3p i dag og ser at den er 17000 lavere priset om jeg konfigurerer den nå. Jeg tenker at det får være prisen å betale for å få bilen kjapt, og 15000 utgjør lite på de månedlige trekkene på lånet uansett. Bil er nesten uten unntak et økonomisk tapsprosjekt. Og i et usikkert elbilmarked er det vel lurest å ikke bekymre seg for mye av varierende priser fremover, og heller nyte bilen som fremstår som et røverkjøp sammenliknet med tilsvarende ICE biler  :D

raggi

Greit å merke seg at biler produsert i Q2 også har den nye hardwaren til AP  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA