Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 - Standard Range Plus. Kan nå bestilles på Tesla.no

Startet av anorway, fredag 12. april 2019, klokken 07:44

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: Kartelaven på fredag 12. april 2019, klokken 11:11
Verdt å merke seg at det står Premium interiør i alle dokumenter ved bestilling av SR+ nå. Dette forklarer nok at prisen er høyere enn USA SR+ varianten som kun har partial premium. Gleder meg til 14 høytaler ink. effekt forsterkere og bass høytaler

Det tror neppe det er noe forskjell på amerikansk og europeisk SR+. Og det står delvis premium på bestillingsiden

Kartelaven

Dokumentene en får ved bestilling er en juridisk bindende avtale uansett evt. feil på nettsiden.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

1317142119

Synes dette er gull jeg (bortsett fra at reell minstepris er 393 000) :)

Bakhjulsdrift (som er det eneste riktige på en bil), OK rekkevidde og tilstrekkelig utstyrt.

Edit: jeg tror vi vil se nødvendige prisjusteringer for samtlige elbiler som er mindre nå ila våren. Blir vanskelig å selge f.eks. en Egolf eller Ampera til omtrent samme pris.

Thomas Nordli

Sitat fra: Kartelaven på fredag 12. april 2019, klokken 11:11
Verdt å merke seg at det står Premium interiør i alle dokumenter ved bestilling av SR+ nå. Dette forklarer nok at prisen er høyere enn USA SR+ varianten som kun har partial premium. Gleder meg til 14 høytaler ink. effekt forsterkere og bass høytaler

dette er vel feil? Det er nok bare en skrivefeil/feil med oppdateringen av teksten.

Thomas Nordli

Sitat fra: Kartelaven på fredag 12. april 2019, klokken 11:37
Dokumentene en får ved bestilling er en juridisk bindende avtale uansett evt. feil på nettsiden.

kan du laste det opp anonymisert?

Kartelaven

Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Thomas Nordli


Øyvind.h

Sitat fra: navyelsen på fredag 12. april 2019, klokken 10:08
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. april 2019, klokken 08:54
Prisen til høyre er vel bare basisprisen. Sluttsummen står nederst på siden? Gikk inn på nettsiden nå og der står det månedlig kostnad 3000`et eller annet. Trykker på detaljer og velger kontantpris. Der står prisen ferdig levert på gaten. I konfiguratoren ser man kun basisprisen, ikke sluttprisen. De har fått påpakk for å vise besparelser mot fossilbil, men jeg synes samtidig det er viktig å påpeke dette ettersom mange fortsatt ikke er klar over TCO-regnskapet.
Og slutt å kalle det dokumentavgift! Dette finnes ikke på biler. Kall det gjerne en "Teslaavgift" eller "Lureavgift", men styr for all del unna dokumentavgift som er en statlig skatt man betaler ved kjøp av eiendom.

Det er vel klargjøring og levering, ikke dokumentproduksjon? Virker som de har satt feil betegnelse på den delen av kostnaden. Hvorfor skulle de kalt det Tesla-avgift eller lureavgift?

Ellers enig i at totalsummen bør være lett tilgjengelig. At modellvalgene i konfiguratoren må ta med levering, klargjøring og registrering opplever jeg ikke som kritisk eller forsøk på lureri så lenge sluttsummen er lett tilgjengelig. En må jo igjennom konfig for å få sluttsum, og sluttsummen vises alltid nederst. Men den vises som finansieringsbeløp etter besparelse. Det er vel allerede påpekt misvisende uten at Tesla har villet rette seg etter dette. Besparelse synes jeg bør være synlig direkte, men også sluttsum alt inkludert.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Skjøteledning

Sitat fra: navyelsen på fredag 12. april 2019, klokken 08:07
Synes dette var i overkant dyrt.
Standard range plus koster 39.500 USD i USA. Regnet om med dagens kurs skal det bli ca. 336.000 kr.
30.000 kroner i påslag var litt vel mye...

Selv om det er Elon vi snakker om så kan fortsatt ikke bilene teleportere seg fra California. Koster litt med transport til Norge, pluss at vi har en mye sterkere kjøpslov i forhold til garanti og utbedringer.
Synes slett ikke 30.000.- virker mye. Øyne som ser.

Magnus Hansen

Det må også betales toll fordi bilen kommer helt ferdig fra USA uten noe sluttmontering i Europa.

Ellers betyr vel dette høyst sannsynlegvis fortsatt høyt ordrevolum og flere måneder med hektisk utleveringstempo

Amoss

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 12. april 2019, klokken 12:09
Det må også betales toll fordi bilen kommer helt ferdig fra USA uten noe sluttmontering i Europa.

Vi er fortsatt ikke helt EU medlemmer, så vi blir ikke utsatt for denne EU-tollen. Også Model S og X har kommer til Norge uten å være innom Tilburg-fabrikken, men har kommet helt ferdige fra USA uten noe sluttmontering i Europa.
Model S 85D

jkirkebo

Uff, nedtur. AP obligatorisk :( Kona nekter å bruke cruise control på vår Model X pga. de stadige "fantombremsingene" og vi så begge fram til å kjøpe en Model 3 til henne uten AP og til en pris rundt 330-340k. Nå, med obligatorisk AP og høyere pris blir det ingen bestilling foreløpig. Vi får vente litt og se an om det kommer flere valgmuligheter i løpet av året, ellers blir det vel å se hva andre produsenter kommer opp med etterhvert.

SR er ikke aktuell da den mangler el-seter med minne dessverre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 12. april 2019, klokken 09:46
Frister veldig, men venter på hengerfeste, om det bare er å få 350kg hengervekt så jeg kan dra minihenger eller henge på sykler så vil det være bra. Startprisen ble dog en del høyere enn estimert. Personlig er det bare adaptiv CC som kan være kjekt, men som jeg overhodet ikke føler jeg må ha. Kunne heller tenkt meg 20-30k lavere pris.

Bortsett fra at jeg ikke er så opptatt av hengerfeste (men så klart "kjekt å ha" som Mr. Sunde synger...), så henger jeg meg på dette. Har aldri sett for meg at jeg skulle komme til å kjøpe AP av noe slag, dels fordi veiene jeg kjører på til normalt ikke egner seg så veldig til dette, dels fordi jeg sjelden kjører i kø og derved skulle hatt behov for ACC og dels med tanke på alle rapportene jeg ser om biler som bråbremser av seg selv uten noen påviselig grunn. Når bilen min skal bremse/stoppe så skal det være fordi jeg som sjåfør har bremset.

Så skulle gjerne fått en prisreduksjon mot å ikke få AP. Vil i alle fall be om en mulighet til å kunne av-aktivisere denne selv om den er "inkludert".


Edit:
Sitat fra: jkirkebo på fredag 12. april 2019, klokken 12:35
Uff, nedtur. AP obligatorisk :( Kona nekter å bruke cruise control på vår Model X pga. de stadige "fantombremsingene" og vi så begge fram til å kjøpe en Model 3 til henne uten AP og til en pris rundt 330-340k. Nå, med obligatorisk AP og høyere pris blir det ingen bestilling foreløpig. Vi får vente litt og se an om det kommer flere valgmuligheter i løpet av året, ellers blir det vel å se hva andre produsenter kommer opp med etterhvert.

Amen :)
Model S 85D

Morten M.

Sitat fra: Kartelaven på fredag 12. april 2019, klokken 11:57
Sitat fra: Thomas Nordli på fredag 12. april 2019, klokken 11:52
Sitat fra: Kartelaven på fredag 12. april 2019, klokken 11:37
Dokumentene en får ved bestilling er en juridisk bindende avtale uansett evt. feil på nettsiden.

kan du laste det opp anonymisert?

Er det sånn at du faktisk tror at du får med alt det som er med i LR AWD? Selv om nettsiden tydelig beskriver forskjellen?  :) Jeg ser skrivefeilen. Jeg tror du fort havner i en "forstod, eller burde ha forstått" situasjon med forbrukerombudet hvis du ønsker å gå den veien til slutt.
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

Kartelaven

Sitat fra: Morten M. på fredag 12. april 2019, klokken 12:39
Sitat fra: Kartelaven på fredag 12. april 2019, klokken 11:57
Sitat fra: Thomas Nordli på fredag 12. april 2019, klokken 11:52
Sitat fra: Kartelaven på fredag 12. april 2019, klokken 11:37
Dokumentene en får ved bestilling er en juridisk bindende avtale uansett evt. feil på nettsiden.

kan du laste det opp anonymisert?

Er det sånn at du faktisk tror at du får med alt det som er med i LR AWD? Selv om nettsiden tydelig beskriver forskjellen?  :) Jeg ser skrivefeilen. Jeg tror du fort havner i en "forstod, eller burde ha forstått" situasjon med forbrukerombudet hvis du ønsker å gå den veien til slutt.

Klikker du på delvis premium får du denne beskrivelsen. Så jeg mener det er mye usikkerhet rundt hva man skal forstå beskrivelsene som.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA