Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS ladedeksel i TPU - inkl. frakt!

Startet av helge89, torsdag 11. april 2019, klokken 14:25

« forrige - neste »

helge89

Jeg var en av fler som prøvde å 3D printe et deksel til CCS porten på Teslaen min, men fant ut det ikke ble noe særlig fint resultat med å bruke PLA. Derfor valgte jeg å lage en av eget design i en mykere plast kjent som TPU.

Denne sitter mye bedre og er fleksibel til å trekkes av og på, ei skraper den heller opp noe av overflaten på ladeporten. Veldig lav profil, er ikke i veien for type 2 kabel samt ingen vibrasjoner mot ladelokket heller!


Ta en titt på finn annonsen om det er interesse:

Mykt deksel som beskytter CCS porten når man lader med Type 2 kabel (øvre del). Designet for Tesla Model 3, men passer andre biler med samme oppsett.

Forskjellen på denne og tilsvarende annonser er at denne er 3D printet i TPU som gir et mykt og bøyelig materiale (lignende gummi/silikon).

Dette sikrer at dekselet både sitter bedre på plass og er lettere å ta av enn den tradisjonelle harde 3D print plasttypen PLA.

Siden den er myk støyer den ikke fra vibrasjon under kjøring, ei heller skader den ladeporten ved å ripe opp hver gang man trer den av og på.

Lav profil, sitter fint med lukket ladeport og er ikke i veien for Type 2 kabel.

Kan bestilles med selvvalgt tekst i Tesla font på dekselet.


https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=144658353







© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA