Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mengder Tesla Model S og X parkert

Startet av Ampéreson, torsdag 11. april 2019, klokken 13:33

« forrige - neste »

Ampéreson

Hørte fra en kollega at det var mengder med hovedsaklig Tesla Model S og noen X på en parkeringsplass i Osloområdet. Brydde meg ikke noe særlig om det, men i går så jeg det samme i Bergen. Står, i overkant av 50 stk. MS og noen MX på en parkeringsplass på kokstad. Står på en midlertidig parkeringsplass langs bybanetraseet, uasfaltert på pukk. Fra bybanen så jeg de fleste hadde skilt som startet med EL og EK, og flere uten skilt.

Noen som vet hvorfor de står der, triste og forlatte som de var. Bortenfor var det to andre parkeringsplasser med nye M3, MS og MX. Kan også nevnes at det står til enhver tid i overkant av 50 MS på service centeret på kokstad.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

rsomby

har vært sånn i lang tid, flere år. Tror de skal inn på servicecentre etterhvert som deler kommer.
Min S har også stått der i en periode mens den ventet på kapasitet på SC.

Muffinman


Ampéreson

Ok så det er biler som skal på service, det er nok mange av de.

Hva med de som ikke hadde skilt. Og siden det var hovedsaklig eldre MS. Er det innbyttebiler som de ikke selger ut igjen?
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

1000kwh

Kan være bruktbiler som Tesla skal klargjøre for salg

tesli


Tiger123


fredag

50 biler * snittpris på 400 000kr = 20 millioner kroner. Snittprisen er sikkert enda litt høyere. Det er mye kapital som Tesla har bundet opp i innbyttebiler som bare sitter der og venter på at det skal bli litt roligere på serviceverkstedet til Tesla. Noe vi alle vet at det aldri blir.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA