Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem med Ladeluke

Startet av Grumle, torsdag 11. april 2019, klokken 10:51

« forrige - neste »

Grumle

Hei. Har den siste uken hatt problemer med å få mekanikken i ladeluken når man setter i ladekabelen til å virke. Tenkte å demontere ladeluken i dag for å se hva som kan være problemet. Noen som har vært borti samme problem og har noen tips ? :) Har 3 ladekabler og alle tre har jeg vanskligheter med å klikke skikkelig inn sånn at bilen starter å lade så tipper det er noe inni ladeluken som er slitt/ødelagt. Ser det er ett par bevegelige tapper på hver side inni luken og den ene virker å være knekt, kanskje dette skaper problemer ? Nå har bilen gått 150.000 så kanskje ikke rart luken er kranglete..   Eventuelt noen som har en lade luke til salgs,  sånn i tilfelle jeg ikke får reparert den ? :)

elektrolux

Det er en kabel til bryteren i luka som kan kobles vekk om du har problemer.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Grumle

Tok en nærmere titt nå og virker å være platen i bakkant, inne i ladeluken som er problemet, da det er knekt på ene siden. Må man av med hele skjermen for å komme til sånn at man får ut ladeluken ?

Grumle

#3
Det er ikke selve luken som dekker kabelen når bilen lader, men det dekselet som dekker for polene når ladekabelen ikke er koblet i som virker å være problemet. Eller rettere sagt den bakre av de to så må nok bytte hele innmaten. Er det noen av dere som har noe sånn liggende ? og som er villig til å sende ? :)

Grumle

Får også opp en feilmelding om at ladekabelen er tilkoblet så tydelig noe muffens der.

City-stromer

Har lade punkt liggende fra 106. mye slit å bytte.
Måtte smøre en av ladekablene mine , da den ikke gikk i inngrep. Problemfritt i etterkant.
*Golf Citystromer .
*Peugeot 106 ,
Citroen Saxo
Relight 2010 .-2,1

Grumle


Elmo

Jeg har også komplett ladeluke til P106.  Hvor bor du ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle

Supert! :) Bor i Brumunddal så bør nok sendes, om du har muligheter for det ? Men vi kan kanskje ta det videre på pm ? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA