Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye hurtigladere planlagt i Finnmark

Startet av jlan, onsdag 10. april 2019, klokken 15:28

« forrige - neste »

Asbjornel

Sitat fra: Kamuflars på fredag 18. desember 2020, klokken 22:31
Sitat fra: Asbjornel på fredag 18. desember 2020, klokken 21:43
Og Hammerfest :+1:

Har du vært og testet? Verken Ishavsveien.no eller Plugshare viser Hammerfest som åpen.
Andrehånds info fra en som har vært der i dag og testet.


bcx238h

#227
Enda en link:
http://hammerfestenergi.no/a/ladestasjoner-for-elbiler

Og faren min var også der...ikke med bilen som ses på bildet, men med sin "elektrisk rullestol".  :D



Og for dem som liker tekniske informasjoner, så viser det følgende bildet den høyre 50kW ABB hurtiglader.
Det finnes midlertidig bare den CCS og CHAdeMO tilkoblingen.  ;)


Asbjornel

Betyr det er 175kW ennå ikke er på? Har ikke vært nede og sett ennå.

bcx238h

Sitat fra: Asbjornel på lørdag 19. desember 2020, klokken 19:34
Betyr det er 175kW ennå ikke er på? Har ikke vært nede og sett ennå.

Alle skal være på. Jeg har ingen el-bil som kan lades på den "ABB 175kW" laderen.  ::)
Ifølge Hammerfest Energi er det gratis til slutten av januar 2021.

Asbjornel

Ok. Så bare på lenken til Hammerfest energi at de ikke hadde nevnt 175kW.
Godt nytt for alle at man nå kan kjøre elektrisk til Hammerfest, og komme seg hjem igjen også.

VegarHenriksen

Laderne i Hammerfest fungerer utmerket, kunne ikke blitt bedre! Har sett en EQC lade på 175kW'n så den skal være operativ. Det eneste som er litt kjedelig er at den ene blå Leafen står å hugger 50kW'n selv om den er ferdigladet for leeeenge siden  ::)
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Asbjornel

Joda. Står en og annen hybrid der også, men det tror jeg endrer seg når det blir betaling på automatene. Bare hyggelig at folk prøver dem ut synes jeg.
Ladeetikette må vel komme før eller siden det også, hvis ikke må vel ishavsveien sette opp minuttprising, slik enkelte andre gjør. Kan jo ikke ha blokkerte kontakter over flere timer. Litt rart at ingen operatører har plakat om enkle holdninger for lading i hverken app eller ved laderene.
"Kun for ladende motorvogn", og "maks en time" burde vært skiltet ved alle hurtigladeplasser. Type to kan ha andre 3-4 timer.
De laderene i Hammerfest er jo mest for de som kommer til Hammerfest og skal tilbake. Vi andre vil nok lade mest hjemme som vanlig.

Asbjornel

Da har jeg omsider testet 175kW laderen i Hammerfest med lunkent batteri etter en liten biltur.
Knappe 100kW snitteffekt fra 8-86% SOC.
Makset ut på 134kW ved ca 30%. Gikk under 100kW ved 55%. Holdt seg over 50kW til 81%
Det tok nesten 40 minutter.

Kamuflars

På Ishavsveien står det nå at Alta sentrum er åpnet, i tillegg til Bossekop. Er dette noe Alta Kraftlag har satt opp på eget initiativ, eller er det de gamle Recharge-laderne? Det var vel bare Bossekop som var en del av tildelingen fra Enova.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Orbit

I app'en vises 2x 50 kW ladere i Løkkeveien, samme plass som Recharge sin ladere stod tidligere (og som nå ikke vises i Fortum sin app).

(Ser ikke ut som Android-app'en er publisert ennå.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Marius Kotsbak

Joda, jeg fant tilsvarende app for Android nå.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Asbjornel

Det er de gamle Fortum laderene som er overtatt av ishavsveien kan det virke som. De er forsvunnet i Fortum appen. Og på plugshare står det at de er rebrandet.

jlan

Sitat fra: Marius Kotsbak på mandag 04. januar 2021, klokken 15:22
Joda, jeg fant tilsvarende app for Android nå.
InCharge og Ishavsveien ser ut til å være samme app, med samme ladestasjoner. Er det noen som har sett fordeler med den ene eller den andre?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Marius Kotsbak

Med InCharge fikk jeg ikke opp de norske stasjonene, så virker som det bare er motsatt vei det kanskje går, å bruke Ishavsveien sin app på InChange i Sverige.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA