Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"IT-utfordringer forbundet med registrering av din Model X"

Startet av kodax, onsdag 12. juni 2019, klokken 22:07

« forrige - neste »

Jokkvahl

Sitat fra: 2rgeir på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:37
I morgen avlegger jeg Delivery ett besøk.
Vi har planlagt 2 ukers bilferie og er egentlig avhengig at de leverer bilen til revidert time. Alternativt får dem sette på prøveskilt.

Veldig spent på tilbakemeldingen din, ser det er flere og flere på facebook som har fått samme beskjed som oss. Som også nylig har bestilt.
Det rare er at det registreres 2-300 tesla daglig nå.

thomasskjetten

Har samme problemer som beskrevet ovenfor, i tilegg skulle bilen befinnne seg i Kristiansand men ifølge deliveryteamet så var den på vei dit i dag?
Høres veldig spesielt ut at de kun skal ha prob med 35 biler da de får ut dokumenter til de andre bilene?

2rgeir

Dagen fikk en ny vending.
Dro til Delivery som planlagt. Spurte dem om IT-utfordringen hadde blitt løst. og de bekreftet at problemet var løst.
Jeg spurte også om jeg kunne få bilen uten klargjøring.. noe de også aksepterte.
Dog ble det 18stk anmerkninger med forbehold om flere på lakken. Bilen var bulket i front sånn at alt var skjevt og lakkskadet.
Nå står bilen i garasjen med skilter og hele pakken. Så jeg er fornøyd.

Mangerrs

Noen som har fått den samme oppdateringen at IT problemene er løst?
Sitter og venter på delivery Stavanger kommer med samme melding.

Om lånebil siger Tesla Skøyen slik;
"Jeg vil undersøke hvilke muligheter som finnes for denne saken. I utgangspunktet har vi ikke gitt lånebiler for slike tilfeller til nå"

thomasskjetten

Har fått beskjed om at de fortsatt har trøbbel med å hente ut dokumenter på noen biler.
Mens en annen Delivery ansatt sa bilen var på vei til Kristiandsand , så sa selger den sto i Kristiandsand .
Føler jeg får for lite info og når man leser her blir man jo bekymret for om den i hele tatt vil komme før sommerferien..

Jokkvahl

Sitat fra: thomasskjetten på tirsdag 25. juni 2019, klokken 06:40
Har fått beskjed om at de fortsatt har trøbbel med å hente ut dokumenter på noen biler.
Mens en annen Delivery ansatt sa bilen var på vei til Kristiandsand , så sa selger den sto i Kristiandsand .
Føler jeg får for lite info og når man leser her blir man jo bekymret for om den i hele tatt vil komme før sommerferien..

Helt utrolig at de ikke klarer å sende ut litt sentralinfo om dette.
Er jo ryktebørsen fra ende til annen for å oppdatere seg om saken.
Delivery svarer heller ikke på tlf/mail/sms.
Må jo være enklere for de å sende ut en beskjed om problemet til de involverte, enn at alle skal ta kontakt med Tesla for å oppdatere seg om saken.
Ifølge TOCN som tok kontakt med nordisk leder i Tesla, så hadde dette høyeste prioritet. Men det har jeg vitterlig ikke sett noe snev av sannhet i. Har forståelse at tekniske utfordringer kan dukke opp, men ta iallefall å bruk 10 kalorier på å gi info til de berørte. Er nok mange som venter på bilen til Sommerferie osv, som er litt oppgitt når en ikke hører noenting og de også er umulige å få tak i. 

thomasskjetten

Fikk svar fra Tesla Grorud nå, de mente det skulle være fikset
til i morgen. Men dette har de sagt siden 14 juni ser jeg her på tråden...

Mangerrs

Jeg fikk svar fra Tesla Stavanger at de løst problemet, og at bilen kan bli hentes på fredag. Ser hvordan det går.

kristoffer

Er det inventory biler dere skal hente eller nye?

Er i samme situasjon selv, har bestilt inventory Model X (90d) og håper på å ha denne før sommerferien. Men info fra Tesla er jo mer eller mindre fraværende.
Bor i Bergen og har da lite mulighet for å stå på døren i Drammen plutselig. Og utlevering er jo helt umulig å få tak på.
eGolf 2014
ModelX 90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA