Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Climate has turned off (after 4 hours)

Startet av np, onsdag 10. april 2019, klokken 11:02

« forrige - neste »

np

De siste dagene har jeg fått følgende melding (på klokka  :)) "Climate ha turned off because it has been on for 4 hours." Kommer 4 timer etter at jeg satte meg inn i bilen, 3 1/2 time etter jeg forlot den. Har ikke valgt at dog mode eller at den skal holde temperaturen når jeg har forlatt bilen. What gives? Kvifor? Tips? (Ser at bilen holder 15 grader inne, er 3 ute...)
Kommer ikke bare en melding, heller...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

np

Tror det, men drar jo ikke før om 4 timer. Den står aldri mindre en 7-8 timer på jobben. Skal ikke Pre-conditioning lære og dermed heller slå på en stund før avreise, og ikke rett etter man kommer frem?
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

GOS

Sitat fra: np på onsdag 10. april 2019, klokken 11:02
De siste dagene har jeg fått følgende melding (på klokka  :)) "Climate ha turned off because it has been on for 4 hours." Kommer 4 timer etter at jeg satte meg inn i bilen, 3 1/2 time etter jeg forlot den. Har ikke valgt at dog mode eller at den skal holde temperaturen når jeg har forlatt bilen. What gives? Kvifor? Tips? (Ser at bilen holder 15 grader inne, er 3 ute...)
Kommer ikke bare en melding, heller...

Smart Precondition står på eller du kommer borti appen i lomma og varme slår seg på.

Hvis ikke så må du høre med Tesla. Sjekk appen en stund etter du har parkert og ring eventuelt Tesla Support senter om du ser varmen er på og be dem sjekke hva som slått den på og når.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

np

Ikke vært borti appen (i appen er klima av, men viser 17 grader i bilen), men smart preconditioning står på. Ikke akkurat så smart PREconditioning da, når den står på ETTER man går ut av bilen...
Ringte Tesla, de skulle kjøre en diagnostic, sa de. Rapportere når/hvis de kommer tilbake.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

np

De ringte tilbake!!! En 3. party app kontakter bilen konstant, er dommen. Bruker TeslaFi, så det kan kanskje stemme. Finner ikke noen setting for dette i TeslaFi, annet enn Allow Sleep og Deep Sleep. Om det fortsetter, slår jeg av preconditioning. TeslaFi klarer jeg meg ikke uten. :)
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA