Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Cars vs Competition

Startet av JorEl, onsdag 10. april 2019, klokken 10:44

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

En fin nordisk oppsumering av den harde konkurransen Tesla møter :-X

https://youtu.be/taKus92c-hI
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

JorEl

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
                           
                                      Elon Musk
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Sitat fra: JorEl på onsdag 04. september 2019, klokken 17:10
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
                           
                                      Elon Musk

Det er vel verken Elon Musk eller Gandhi som har sagt dette...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

Fristelsen blir alltid så stor når Geirr har sitatet i sin signatur :police:

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Siden det er snakk om el-Porsche her:

Hentet fra sidene til Porsche:

Turbo er 1.324.900
Turbo S er 1.608.900

Og det meste er tilleggsutstyr - som ladekabel, ryggekamera, parkeringssensorer etc...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

#7
Æsj. El-Porsche er bare for de rike El-Porsche eierne som skal snylte på fellesskapet, med å lure seg unna avgifter. Det er bare for å betale minst mulig i bompenger, også bryr de seg ikke om miljøet.
Tenk langt over en million for en elbil, uetisk er det rett og slett.  Alle vet jo at den El-Porschen ødelegger miljøet like mye som den som går på drivstoff ;)
Edit; Glemte...hadde de kastet den etter meg, så ville jeg ikke hatt den, setter ikke bena mine i en så stygg bil. Hadde skjems  :) Kunne jo fått 3 TM3er for det jo ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Espen Hugaas Andersen

#8
Som Tesla aksjonær var Porsche lanseringen litt betrygggende. Teslas forsprang er fortsatt åpenbart.

Taycan har lignende størrelse (på innsiden) og ytelse som Model 3 performance. Den er noe raskere, spesielt på bane, men ikke til veldig vesentlig grad. Den har betydelig mindre rekkevidde, og Model 3 lader raskere målt i km/t. Den har trolig færre feil, spesielt når det gjelder lakk og slikt. Og så koster den jo tre ganger mer, da.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorEl

#9
Alt som konkurrentene har kommet med setter Tesla i et bedre lys. Merker det egentlig her på forumet at "de andre" snakker ikke lenger om rekkevidde, motorkraft, tekniske løsninger, elektronikk. Det er mer om lakkfeil, en list som henger, service, osv. Dette er jo også de tingene som vi Teslaeiere/kjøpere kan se litt igjennom fingrene med, siden produktet er overlegent. Og i forhold til pris, så er jo ingen i nærheten. Ladenettverket er jo også en joker, som man ikke helt forstår, uten at man har hatt en elbil som ikke kommer fra Tesla.
Blir kjekt å se når The Boring Company kommer i gang i LA og det bare blir Tesla som får bruke det :) Når man også ser hvor fort kineserne har satt opp GF3, så kan man jo lure på når The Boring Company leverer "motorveier" under byene der borte. :o
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

oyvind86

Jeg var litt i tenkeboksen på høsten i fjor da jeg vurderte å gå til innkjøp av min andre Tesla, en P100D, eller vente å se hva Porsche kunne tilby.

Nå som det er klart er jeg glad jeg gikk for Tesla. Spekket en Porsche igår og man kommer fort opp i 1 800 000,- for en bil som sikkert er bedre på lakk/interiør osv. Men 750 000,- i mellom for en bil er ganske mye!  :o Jeg trodde at Toppmodellen til Porsche fikk en pris på 1 200 000-1 300 000,- Med det meste av utstyr som standard.

Det at Taycan skal klare et titalls akserelinger med samme tider, har de da tenkt på batteriet?

Model S er fortsatt raskere 0-100 selv om menigheten vil mene at Porsche har et helt annet drag i aksen.






JorEl

Når trenger man å akselerere 10ganger på rad? Da har man det travelt og burde  kanskje startet turen litt før?
Jeg har selvfølgelig kjørt fort med min S75D, men har prøvd å gjøre det forsvarlig. Når man så har fått brent litt el-krutt sammen med bilen, så kommer det en himmelsk ro over en, slik at man kan kjøre i køer med et stort smil ;D
Har man nok penger og elsker Porsche så hvorfor ikke. Men er penger en begrenset ressurs og man liker en flott, rask bil så bør man i det minste gjøre seg den tjenesten og prøvekjøre en Tesla.
Med en P100D er man på toppen. Da koster det uforsvarlig mye å gå for et annet merke, med samme kjøre-egenskaper.
Jeg har dessverre ikke kommet i den posisjonen at jeg har 1,8mill til bilkjøp. Man får litt i Tesla-godteri-butikken for det..
I tillegg støtter man et firma som ikke lager bensin og diesel biler. Her må vi konsumere gjøre smarte valg for bilindustrien. Tror det er mange elbileiere som blir mer miljøbeviste av elbil-kjøring.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

#13
Porsche Taycan er en sportsbil. Tesla S, 3 og X er familiebiler med krutt, selv P-utgavene, og går fort rett frem. De to største egner seg ikke på bane. 3-eren går, men får etter hvert trøbbel den også (bremser bl.a.). Mulig S kommer i en annen versjon til neste uke nå da med optimalisert drivverk, bremser og kjøling - ref. Nürburgring-tweeten til Musk.
https://electrek.co/2019/09/05/tesla-model-s-nurburgring-race-track-beat-porsche-taycan/

Jeg håper S nærmer seg tiden til Porsche. Rundt 8 minutter hadde vært ekstremt bra. Under ville vært helt fantastisk og et gedigent nederlag for Porsche.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RuneW

Sitat fra: oyvind86 på torsdag 05. september 2019, klokken 18:28
Model S er fortsatt raskere 0-100 selv om menigheten vil mene at Porsche har et helt annet drag i aksen.

Hehe, så en eller annen "uhildet" test av Taycan der det ble sagt at "riktignok viser tallene at Tesla Model S akselererer raskere enn Taycanen, men det føles mye raskere i Taycanen".  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA