Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Handsfree problemer etter SW oppgradering.

Startet av goggo, onsdag 10. april 2019, klokken 09:01

« forrige - neste »

goggo


For en tid siden hadde jeg service på bilen og fikk da siste SW versjoner.
Omtrent samtidig bestemte min Motorola G6 Plus telefon å oppdatere seg til Android 9.

Etter dette (usikker på om det var bilens eller telefonens oppdatering som gjorde det), så funker ikke handsfree i bilen. Den kopler seg opp OK, men like etter at samtalen settes opp så går lyden tilbake til telefonen i stedet for å komme gjennom bilens høyttalere. Fungerte veldig bra tidligere.
Samme problem om jeg ringer ut, eller om jeg mottar samtalen.
Bluetooth avspilling av lyd fra samme telefon fungerer helt fint.

Eneste jeg har forsøkt er å fjerne pairingen av telefonen, og paire på nytt. Det hjalp ikke.
Noen som har opplevd noe lignende, eller har noen tips?

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Trond.m

#1
Har du testet andre Android telefoner i bilen etter at du fikk oppdatert SW ?
Det står mye på nettet om bluetooth problemer med Android 9, så det er nok mest sannsynlig der problemet ligger

_OE_

Fikk min Soul oppdatert for ¾ år siden og telefon oppgradert til Android 9 (S G9+) for noen måneder siden...fungerer veldig bra enten jeg bruker innebygd nav eller Waze...husk du kan aktivere Developer options i settings ... der har du mange mulig heter til configurere Blutooth...jeg bruker "AVRCP 1.6"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA