Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

tanklokk

Startet av Tangosierra, tirsdag 09. april 2019, klokken 18:17

« forrige - neste »

Tangosierra

Hei!

Jeg har en 2014 eup. Tanklokket vil ikke lukke seg eller holde seg åpent lenger. Ser ut til at det er en fjær i mekanismen som har knekket.
Har noen vært borti dette? Møller skulle ha 3000 kr for å fikse det. Synes det var dyrt.

LEter også etter en deleoversikt der jeg kan finne delenr på denne fjæra. Noen som vet om en sprengskisse e.l?

jonrb

Opplevde det samme nå i vinter. Fikk det reparert på garanti/reklamasjon. Det må fikses fra innsiden så det tok litt tid.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

Tangosierra

kjipt. Garantien gikk selvfølgelig ut for 2 mnd siden. Da skjedde dette OG 12V-batteriet måtte byttes. Jeg får høre med flere verksteder.


Tangosierra

Takk skal du ha!
Jeg har har bestilt fjæra på nett. Eneste problemet nå er at jeg ikke er kar om å finne info om hvordan man tar ut luka. Finner ingen åpenbare skruehull.


Tangosierra

#6
Sitat fra: khh48 på torsdag 11. april 2019, klokken 11:58
https://elbilforum.no/index.php?topic=28415.15

Takk. Jeg kikket på denne. Ser ut som det skulle være et bilde i tråden som viser hvordan man tar ut luken, men den får jeg ikke opp. Markert med en binders ved siden av innlegget til eletrolux?

Slik jeg skjønner det nå man lage egne hull der jeg har satt pil på vedlagt bilde.


Arctic

Knekt fjær her også. @Tangosierra, hvor kjøpte du fjæra hen?
2019 Hyundai Kona electric
2014 E-Up! - Solgt


aageaasved

#10
jeg kjøpte fjæra på møller kr 10 tok ut enheten men ga opp å skifte fjæra hvordan fikk dere ut fjæra prøvde å ta ut lokket m hengselen men turte ikke mere da jeg hva redd ledde skulle gå av

Terjer

Fjæra knakk på min for et par år siden. Jeg har limt på en magnet på proppen til ladekontakten og limt på en metallbit på innsiden av lokket. Dermed låses lokket fast med magneten og alt det topp. Som en bonus følger ofte proppen med ut når jeg åpner lokket  :+1:
VW e-up!
MG4

Tangosierra

Sitat fra: aageaasved på onsdag 27. november 2019, klokken 15:37
jeg kjøpte fjæra på møller kr 10 tok ut enheten men ga opp å skifte fjæra hvordan fikk dere ut fjæra prøvde å ta ut lokket m hengselen men turte ikke mere da jeg hva redd ledde skulle gå av

Hei!

Jeg slet med det samme. Enheten fremstår helt forseglet. Jeg tok en multiverktøy og skjærte ut et lite "lokk" på toppen. Fikk ut fjære og satte i ny. Fungerte som bare det. 

elektrolux

Den gamle versjonen av dette verktøyet hadde perfekt krumning til at en kunne vippe lokket ut uten å skru ut det sorte indre dekselet som er en del av lokket en kjøper hos Møller.

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/karosseriverktoy/demonteringsverktoy/verktoy-for-panelklips-2000041979

Selve lokket hengsler i 2 innsøkk, og fjøra gjør på en måte det samme. Vanskelig å forklare, men enkel jobb å bytte både deksel og jobb. Gjort riktig er det gjort på mindre enn et minutt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Tangosierra

Sitat fra: elektrolux på fredag 20. desember 2019, klokken 07:32
Den gamle versjonen av dette verktøyet hadde perfekt krumning til at en kunne vippe lokket ut uten å skru ut det sorte indre dekselet som er en del av lokket en kjøper hos Møller.

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/karosseriverktoy/demonteringsverktoy/verktoy-for-panelklips-2000041979

Selve lokket hengsler i 2 innsøkk, og fjøra gjør på en måte det samme. Vanskelig å forklare, men enkel jobb å bytte både deksel og jobb. Gjort riktig er det gjort på mindre enn et minutt.
Da misforstod jeg.
Jeg fikk ut hele enheten MED tanklokket. For å komme til fjæra måtte jeg kutte en "luke" i enheten med en dremmel.
Var veldig plundrete å få ut denne enheten, jeg brukte to veldig små skrutrekkere og stakk inn i den hulle som er avbildet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA