Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf på 175KW hypercharger, uvitende, dum, egoist

Startet av hemi, fredag 05. april 2019, klokken 15:23

« forrige - neste »

hemi

Lite strøm  etter å ha vært mye rundt oslo, uten å være i nærheten av en lader (takk tesla) de siste 35 milene,
svinger innom skøyen, vi lader litt på nye 175KW tenker jeg... hva står der? LEAF 40kwh?!?!

Det var 4-5 ledige chademo bortover, likevel valgte han/hun den ytterste.

På <50KW ladern ved siden av stod en e-tron og ventet... tror han drømte om å bruke den også.


Så er spm når du rocker 20-30KW på leafen din (og går fra bilen fysisk) er du uvitende om at du ikke får raskere lading der, vet du kanskje ikke at det er en 175KW der andre kan lade raskere?

Kanskje man bare er dum, og ikke klarer lese og forstår forskjeller på ladere?

Eller vil man bare sperre for de andre som har muligheten for raskere lading?



Sender klagemail til fortum også, hva tenker de når de setter chademo på 175KW lader, ja jeg vet noen få kan få 60KW på sine asiatiske, men da er jo 50 ganske nærme.

Orbit

Helt enig at det er tullete/uvitende av Leaf'en (gitt andre ladere var ledig da den kom), men denne laderen har to interne blokker, så du skal likevel få 87.5kW på CCS, selv om Chademo er i bruk (som uansett er begrenset til max 63kW pga pluggen).

https://www.youtube.com/watch?v=k8qeMo5hB7g&t=370
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi

Var parkert slik at det ikke var mulig desverre, sett fortum videoen, trodde dette var noe som kom på nye ladere, ikke de 175 de hadde? må testes en dag i så fall, spør fortum om det også samtidig.

For meg endte det med at jeg bare dro hjem og byttet bil, hadde ikke tid til å lade på 39KW.

Thomas Parsli

Sitat fra: hemi på fredag 05. april 2019, klokken 15:23

Kanskje man bare er dum, og ikke klarer lese og forstår forskjeller på ladere?

Eller vil man bare sperre for de andre som har muligheten for raskere lading?

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Orbit

Sitat fra: hemi på fredag 05. april 2019, klokken 15:53
Var parkert slik at det ikke var mulig desverre, sett fortum videoen, trodde dette var noe som kom på nye ladere, ikke de 175 de hadde? må testes en dag i så fall, spør fortum om det også samtidig.
Den på Skøyen er i alle fall samme design/fabrikat som var vist på EV summit-videoen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Emils

Er dessverre disse menneskene som gjør at det å eie elbil til tider kan være noe mer krevende enn det var med en fossilbil.
Eneste løsningen er dessverre å gjøre tiltak økonomisk også. Feks at laderen merker at du lader med en (la oss si Leaf) betaler man en latterlig høy pris i minuttet siden man "kaster bort" plassen til biler som fint kan trekke over 100KW.

Lars C. Krogenæs

Dette blir som en som kommer på et hotell og tar inn på et familierom, mens du kommer med hele familien og da er det bare enkeltrom ledig...

Irriterende ja, men så lenge prisen er høyere på hyper ladren, er det lite vi får gjort, utover å opplyse om dette hvis de er å se.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA