Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 Performance på Nürburgring

Startet av Strøm Tycoon, tirsdag 09. april 2019, klokken 15:01

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

Om jeg har sett rett, så er dette en 9:01 runde (BTG). Bremsene blir varme etter 5-6 minutter. Men ingen fading av motor eller batteriytelse. Bilen ble ikke kjørt i track mode så vidt jeg har forstått.

https://www.youtube.com/watch?v=F3IHb8RFV_g

daktari

Han kunne jaggu kjøre også. Med lett kinesisk taffelmusikk i bakgrunnen og munnbind, er det en kinesisk Stig?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer


RonnyØ2

Det er helt innafor med såpass med trafikk og hensynet han tar. Ødelegger mange svinger ser jeg. Bilen har potensiale for en brukbar tid. Tror vi ser lave 8r runder i løpet av sommern

hemi

Er turistkjøring, ikke trackday for å jage tider.

Som Ronny sier, han kjører hensynsfullt og slik man skal kjøre på turistdagene.

Lynkjapp

Hvordan er det tiden måles på turistdager? Siden man må innom bommen så kan det jo ikke være den reelle tiden for akkurat én runde, altså bom til bom. Er det isteden slik at man har forskjellig start- og sluttpunkt for målingen og så eventuelt legger på en prosentsats for å kompensere for strekningen man ikke fikk kjørt fritt? Har selv bare kjørt to runder, men mener å huske at det var litt kjedelig, men en god pause, å måtte stoppe mellom de to rundene.


magnetic

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 10. april 2019, klokken 06:41
Hvordan er det tiden måles på turistdager? Siden man må innom bommen så kan det jo ikke være den reelle tiden for akkurat én runde, altså bom til bom. Er det isteden slik at man har forskjellig start- og sluttpunkt for målingen og så eventuelt legger på en prosentsats for å kompensere for strekningen man ikke fikk kjørt fritt? Har selv bare kjørt to runder, men mener å huske at det var litt kjedelig, men en god pause, å måtte stoppe mellom de to rundene.

Det går f.eks å bruke Gran turismo spillet. for å fylle ut strekningen man ikke får kjørt. Bruk tilsvarende rask bil til å ta tiden. BMW M4 f,eks.  8)

RonnyØ2

Man måler BTG som hemi skriver. Bridge to gantry. Kommer litt an på hva man kjører, men kan nok regne 20 sek + på rettstrekka eller gantry to bridge da om man vil.

Counterpointer

Sitat fra: RonnyØ2 på tirsdag 09. april 2019, klokken 23:37
Det er helt innafor med såpass med trafikk og hensynet han tar. Ødelegger mange svinger ser jeg. Bilen har potensiale for en brukbar tid. Tror vi ser lave 8r runder i løpet av sommern
Lave 8 ville vært mye bedre.

Kunne 7 vært mulig med tom bane, proff fører og racingslicks?


Electric cars in Norway

Enig, det ville gått mye raskere på tom bane. Sjåføren kjører bilen svært godt, slik jeg vurderer dette. Artig da han gav på noe veldig på de lange strekningene uten svinger.

hemi

Skeptisk til 7, er 0 topend.

Tenkte ta med med min nedover en gang i sommer.

I år er det 20 år siden jeg kjørte der for første gang, helt ny s6 med v8.

Counterpointer

Sitat fra: hemi på fredag 12. april 2019, klokken 10:45
Tenkte ta med med min nedover en gang i sommer.
Hva regner du med er realistisk? Og under hvilke forutsetninger?

God tur btw

Strøm Tycoon

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 12. april 2019, klokken 00:54
Enig, det ville gått mye raskere på tom bane. Sjåføren kjører bilen svært godt, slik jeg vurderer dette. Artig da han gav på noe veldig på de lange strekningene uten svinger.

Jeg syntes ikke han gir på så veldig gitt ressursene bilen har, selv ikke før bremsene blir varme. Mot Schwedenkreuz har han ikke noe særlig høyere hastighet enn jeg har med min Lotus Elise med 122Hk. Samme gjelder bakken opp fra Adenau. Derimot er akselerasjonen ut av svingene brutal. Gleder meg å prøve i mai.

Her er forøvrig et bilde av dem i karusellen tatt fra runden, du ser han viser tommel opp i videoen.

Counterpointer

Jeg lurer veldig på hvordan Model 3 preformance presterer på bane sett i forhold til relevante konkurenter.

Og hvem er relevante konkurenter? Har sett sammenligning mot Cayman og M2 på bane hvor M3p har bedre tid, men også sett at eiere av disse bilene fnyser hånlig og sier at det er helt urealistisk. Foreløpig er det ikke mye erfaring fra «ringen» eller baner i Europa.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA