Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 Performance Vs 200.000$ Ferrari etter ytelsesøkning

Startet av olavxxx, tirsdag 09. april 2019, klokken 14:23

« forrige - neste »

Kristian O

Sitat fra: Amoss på mandag 22. april 2019, klokken 21:18
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 22. april 2019, klokken 20:49
M3 er helt vanlig forkortelse for Model 3 :)

At den er vanlig gjør den ikke riktig. Tesla Model 3 skal og bør omtales som TM3 om man ønsker å forkorte, så det ikke oppstår noen missforståelse om hvilken bil man mener, selv om det i disse forumene nok vil forutsettes at man egentlig mener TM3.
Da bør vel også bmw M3 forkortast «BM3» ;)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Hrklev

Nei, BMW sin modell heter M3, det er det som står på bilen. Å omtale Tesla som en M3 SVIR i øya HVER gang for oss som har hatt noe som helst interesse for tøffe BMW'er og er en unødvendig provokasjon!

Imagine

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 22. april 2019, klokken 20:49
M3 er helt vanlig forkortelse for Model 3 :)

For de historieløse som ikke kan et minimum av bilhistorie utover tesla referal codes og hvor alle superladerne til Tesla befinner seg kan det sikkert være vanlig  ;), men for de litt bilinteresserte fremstår det bare som å kalle kjøkkenet for WC.
M3 er et beskyttet patentert modellnavn som BMW har. Den representerer topputgavene av 3-serie.
I motsetning til Model 3 ble M3 dessuten tidligere som coupe, cabriolet (heter nå M4), i tillegg til sedan. Originale M3 er faktisk en coupe/2-dørs sedan.

hemi

Lett å skille ut hvem som har hatt bmw M før og de som ikke iaf i tråden :p

1000kwh

Sitat fra: Hrklev på mandag 22. april 2019, klokken 21:56
Nei, BMW sin modell heter M3, det er det som står på bilen. Å omtale Tesla som en M3 SVIR i øya HVER gang for oss som har hatt noe som helst interesse for tøffe BMW'er og er en unødvendig provokasjon!

Imagine

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 23. april 2019, klokken 08:08
Sitat fra: Hrklev på mandag 22. april 2019, klokken 21:56
Nei, BMW sin modell heter M3, det er det som står på bilen. Å omtale Tesla som en M3 SVIR i øya HVER gang for oss som har hatt noe som helst interesse for tøffe BMW'er og er en unødvendig provokasjon!

cra

Det har fra starten vært vanlig med TMS og TMX, så jeg synes TM3 er en mye bedre forkortelse enn M3 (som allerede er "opptatt" uansett). Greit nok at man på dette forumet relativt trygt kan anta at det er Tesla Model 3 det er snakk om hvis noen nevner M3, men selv jeg som ikke har venner som er spesielt bilinteresserte vil nok få noen hevede øyenbryn hvis jeg sier jeg har kjøpt meg M3.  8)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rollep

Sitat fra: hemi på mandag 22. april 2019, klokken 20:34
Er banekjøring til helgen, må bare se hvordan det blir å få sneket inn noen timer på bane, vs prøve få ut/klar båten.
Har dere avtale med forsikringsselskapet eller kjører dere uten forsikringsdekning slik TeslaBjørn pleier å gjøre?

hemi

Den dekker eventen i helgen, kjøreopplæring med Øyvind lie heter greia, (bra dag og ingen bajaser/idioter som tror det er racing)

Ellers er det litt opp og ned med forsikring, stortsett ned. Du må være klar for å kaste noen kroner i dass.

Bilen jeg vanligvis bruker på bane koster mer enn teslaen så du har det i bakhodet at en krasj er dyrt.

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 22. april 2019, klokken 21:27
De som misforstår gjør det med vilje. Tror det går helt fint :)

Ja, her inne på elbilforum har du nok helt rett. Problemet er om man venner seg til at "M3" er en akseptabel forkortelse for "Tesla Model 3", så blir det også fort brukt utenfor dette forumet. Og da er det straks litt lettere med reelle missforståelser.


... og bare for ordens skyld: Nei, jeg har ikke noe forhold til hverken BMW eller M3. Eneste BMW'en jeg noen gang har hatt er en 2002 (nei, ikke årstallet, men modellen med dette navnet).
Model S 85D

el-sprell

X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA