Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilvalg på Model S priset og med spesifikasjoner for USA

Startet av Cobos, onsdag 21. desember 2011, klokken 00:35

« forrige - neste »

Cobos

Går man inn på hjemmesidene til Tesla og velger Model S -> Specs så får man nå opp alle pakker og ekstraustyr med priser. Det ser ut som man må velge USA som land for å få tilgang. Har man logget inn før og står med EU ser det tomt ut.
Desverre er det en del "nødvendig" utstyr som er blitt ekstrautstyr men det lå vel litt i kortene hele veien.
Uansett vel verdt en titt.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

jkirkebo

Morsomt. Jeg regnet ut på den modellen jeg vil ha med det tillegget jeg vil ha. $77400 for bilen (husk å ta vekk $7500 i fradrag) + $9450 i ekstrautstyr med en dollarkurs på 5,9 gir en bilpris på 512.000,-. Så får vi se hvor mye ekstra de skal ha for EU-modellen + frakt  ???

Uansett blir det intet kjøp før de enten lager en CHAdeMO-adapter eller strør en masse Tesla-hurtigladere rundt omkring i landet. Det første er nok enklere  ::)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RunarBT

#2
Er prisen som står der eks. fradraget, finn ikkje info om det på sida?

Eg ender opp på 834.000 USD med tilvalgene mine, ca.  500.000,- NOK ved dagens $kurs?

Kan nok kanskje rekne med at dei legger prisen på ein 8-10x for EU modellen, så prisen ligger på 7-900.000 NOK for min del?

Ouch.. her blir det kanskje litt for dyrt, får håpe dei ikkje legger på så mykje som eg er litt redd for her.

Hurtigladere rundt om eller Chademo kompatibilitet hadde vert fint, men med eit slikt svært batteri så er det strengt tatt ikkje nødvendig for min del ihvertfall. Eineste må være på langturer, da tar det laaang tid å lade opp igjen heile batterier på 16amp krets om det er beste ein kan håpe på å finne på tur.

Edit:Har jsutert litt ned tilbehøret eg går for. Forstår det slik at tech-pakken inneholder turn-to-turn nav, men sjølv uten denne kan ein f.eks. få inn Google Navaigation. Bruker denne på Galaxy Tab, og den fungerer meget bra, så dopper nok tech pakken fo rmin del.

Milzit

Det blir spennende å se prisene her hjemme, jeg synes prisene på tilegg var ganske lave. $1500 for active air suspension virker jo rimelig.

Men kjedelig at den største batteri-pakken ikke blir klar for "midt 2013", det kan vel bety slutten av 2013 før men får levering her..

RunarBT

#4
Største batteripakke er vel den som blir klart først, både i USA samt i Europa vil eg tru? Kor fann du info om "mid 2013"?

Ihvertfall i USA, der største er klar "summer 2012" mens de to andre blir "fall 2012" og "winter 2012".

Et par ting som eg synes var kjipt, er at setevarme samt navigasjon som eg ser på som nødvendig, er deler av pakker som gjer at dette koster nesten $5000 for disse to. Blir vel enda dyrere norske priser.:-/

Air suspension er overraskende rimelig prisa ja, dette hadde eg lyst på men rekna med de blei for dyrt.
Til denne prisen ($1500) er det nesten eit must, bedre klarning over humpete vei, samt bedre aerodynamik på motorvei da den senker seg automatisk.:-D

Hadde og lyst på panorama soltak, men trur det må droppes da totalprisen blir høg.
Soltaket blir og såpass "fancy" at det nok er den delen som har størst sannsynlighet for feil med tida.

Joakim Sveli

Ser med glede på batterigarantien her.
8 år eller 200 000 km for 60kWh eller 8 år og ubegrenset km på 85kWh

Det bør vel være slik for at folk skal kunne kjøpe en  bil til den prisen.

Regner med det blir annerledes sammensatte utstyrspakker for nordiske forhold. Slik er det jo med alle andre biler. Har meldt fra til Tesla at jeg ikke kjøper hvis det ikke er minst setevarme og varmetråder i frontruta. Etter noen år med LEAF så er det nok vanskelig å slutte med varme i rattet også. LEAF har dessuten satt standarden for grunnutrustning på elbiler i Norden, så regner ikke med at det vil koste noe særlig.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Milzit

Stemmer det crusade, jeg leste mailen litt raskt :)
Ellers virker jo Model S Performance rimelig, 10 000$ ekstra og da er 21" high performance dekk innkludert.

Håper virkelig vi får USA-lignende priser på tilleggsutstyr, og ikke slik som det er vanlig i Norge..

RunarBT

#7
Sitat fra: ElRey på onsdag 21. desember 2011, klokken 10:35
Ser med glede på batterigarantien her.
8 år eller 200 000 km for 60kWh eller 8 år og ubegrenset km på 85kWh

Det bør vel være slik for at folk skal kunne kjøpe en  bil til den prisen.

Var fin denne ja.:-)

Så er spørsmålet om kordan dei kan gi ubegrenset kjørelengde på 85kwh 8år.
Er batterikjemistrien så solid at det ikkje er noke særlig problem med disse batteriene? Eller er det slik at forventa restkapasitet på 80% gir å lang rekkevidde på disse at ingen egentlig bør registrere problemer på 8år?

Skal definitivt gå for 85kWh utgava, og passe på å bruke bilen mykje! KUN bilferie fram til og med 2021 på oss.;-) Så kanskje ein rekker å slite ut batteriene, slik at me får bytta til nye batteriene før garantitida går ut.;-P

Rekner med dette er ein bil som frister å ta ut for ein kjøretur bare for kjøreturen sin del.;-)

Cobos

Jeg mistenker at kjøreegenskapene blir fantastiske på denne. Derimot får jeg litt inntrykk om at en del ting som er blitt vanlig på billige biler ikke er standard eller ikke tilgjengelig siden det ikke er vanlig i USA. Regnsensor og speil som vender automatisk ved parkering har jeg ikke sett noe om f.eks. Dette er tilgjengelig på biler som Ford Focus eller Peugeot 308, enten direkte eller som ekstrautstyr.

Men jeg er veldig spent på hva slags "dollarkurs" de bruker på EU modellen. De har jo skrytt av hvor mye bedre marginer de skal ha på EU modellene, så er redd det fort blir godt over 400 000 for en greit utstyrt 40kWh modell :(

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA