Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisene på Finn.no for høye? Sammenl. med priser på brukt fra Tesla med garanti.

Startet av Lyse Tanker, mandag 08. april 2019, klokken 15:38

« forrige - neste »

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

creal

Ja, muligens. Men er AP 2.0 virkelig så mye bedre enn AP 1.0? Har selv bare hatt 1.0 og 2.5. Og 2.5 er fremdeles ikke noe bedre enn AP 1.0 egentlig. Hvordan ligger 2.0 an? Dessuten har vel ikke alle facelift-bilene AP 2.0 heller, det er fra ca. slutten av 2016 og utover?

Har man ACC og at bilen følger kjørebanen, har man det viktigste spør du meg. Så om dette er svaret vil jeg si bruktmarkedet undervurderer hvor gode pre-facelift bilene er :) Mange gode kjøp hos Tesla, ja..

Klykken

Hva som er best og ikke er kanskje diskuterbart, men det er antageligvis det som er årsaken til at bilene med facelift koster mer. Og selvsagt det at det faktisk ER facelift da (nyere).. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kirky

Sorry, har man sett facelift, tar ikke den forrige fronten seg ut i måneskinn, selv om resten er lik :-X
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Morbus

Jeg sitter også litt på gjerdet å følger med på bruktbilene hos tesla.
Svært skeptisk til å handle en bil man ikke får undersøkt selv. Får man en kjøpskontrakt av de?
Ved bruktbilkjøp så har man som kjøper en undersøkelsesplikt, og man kan ved en tvist ikke klage på noe man som regel burde oppdaget ved besiktigelse/prøvekjøring.

Garantien man får på 2år 160.000 km. Er det 160.000 kjørte km etter kjøpet, eller er det til bilen passerer 160.000 ? Noen av bruktbilene har kjørt 120.000 og da er det ikke så mye igjen.

Muffinman

Sitat fra: Morbus på fredag 12. april 2019, klokken 00:11
Ved bruktbilkjøp så har man som kjøper en undersøkelsesplikt, og man kan ved en tvist ikke klage på noe man som regel burde oppdaget ved besiktigelse/prøvekjøring.
Da ligger jo ansvaret på den profesjonelle parten. Når man er avskåret fra besiktigelse og prøvekjøring er det ikke mye man "burde" oppdaget som kunde :)

PGH

Sitat fra: Morbus på fredag 12. april 2019, klokken 00:11
Jeg sitter også litt på gjerdet å følger med på bruktbilene hos tesla.
Svært skeptisk til å handle en bil man ikke får undersøkt selv. Får man en kjøpskontrakt av de?
Ved bruktbilkjøp så har man som kjøper en undersøkelsesplikt, og man kan ved en tvist ikke klage på noe man som regel burde oppdaget ved besiktigelse/prøvekjøring.

Garantien man får på 2år 160.000 km. Er det 160.000 kjørte km etter kjøpet, eller er det til bilen passerer 160.000 ? Noen av bruktbilene har kjørt 120.000 og da er det ikke så mye igjen.

Det er 160k km totalt kjørte km. Noen har kjørt over 130k km også, men for de som ikke kjører mere enn 15k km årlig er det ikke noen stor issue

Morbus

Sitat fra: PGH på fredag 12. april 2019, klokken 08:02

Det er 160k km totalt kjørte km. Noen har kjørt over 130k km også, men for de som ikke kjører mere enn 15k km årlig er det ikke noen stor issue
Akkurat ja, ja det er faktisk litt teit, her kjører vi fort 40.000 i året, så da må en evt bruktbil ha gått mindre enn 80.000 om garantien skal holde i to år.

Klykken

Sitat fra: Muffinman på fredag 12. april 2019, klokken 07:57
Sitat fra: Morbus på fredag 12. april 2019, klokken 00:11
Ved bruktbilkjøp så har man som kjøper en undersøkelsesplikt, og man kan ved en tvist ikke klage på noe man som regel burde oppdaget ved besiktigelse/prøvekjøring.
Da ligger jo ansvaret på den profesjonelle parten. Når man er avskåret fra besiktigelse og prøvekjøring er det ikke mye man "burde" oppdaget som kunde :)
Må bare ta en god runde når man mottar bilen og notere ned det man finner. Og evt ha bilen på en teknisk undersøkelse hos tredjepart hvis man er i tvil.

Varsle feil tidlig.

Dog, jeg ville ikke vært bekymret.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Bjoris

Hvorfor vil noen kjøpe en 6 år gml TMS til nesten samme pris som TM3 SR+? Da skal en ha veldig stort behov for stort bagasjerom, innvendig er det jo heller liten forskjell...

Newbee

Sitat fra: Bjoris på søndag 14. april 2019, klokken 19:53
Hvorfor vil norn kjøpe en 6 år gml TMS til nesten samme pris som TM3 SR+? Da skal en ha veldig stort behov for stort bagasjerom, innvendig er det jo heller liten forskjell...

Jeg hadde lett valgt en 6mnd gammel S fremfor en mod 3. Synes også de interiørmessig er svært forskjellige.
De er to helt forskjellige biler etter min smak.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Klykken

Det ER jo to vidt forskjellige biler. Kikket på TM3 vi også, men både jeg og fruen var enige om at det ble på bekostning av plassen vi er vant med og avhengig av i TMS.

En god bil på alle mulige vis i sin klasse, men TMS overgår den på plass og komfort bak synes vi.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Elbil fundamentalist

Er TMS bruktflommen allerede på retur? 477 til salgs mot 508 (som jeg har observert) på topp. Kan være påsken selvsagt, men det er vel kanskje noen her som har Finn proff utg, med statistikker, gjennomsnitt liggetider etc. ?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

JorEl

Har vært veldig sugen på TM3, etter å ha studert den siden 2016 ::) Men etter å ha stått ved siden av den på SuC noen ganger så innser jeg at den ikke passer til familien vår med 2 undommer og 2 voksne og 4 småhuner. Dessuten så er modelS litt flottere å se på, og har litt mer å rutte med.

Men når modelY kommer så kunne jeg tenkt meg en modelY Performance. Men ikke de første som kommer. Heller vente litt til prisene og valgmulighetene har "satt seg". Hopper inn når luftfjæring blir et valg og kanskje en rentekampanje. Da er kanskje vår 6mnd gamle S75D, blitt 4år og 6mnd :) Kjekt med en plan eller en drøm. Edit; har et håp om HUD.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA