Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisene på Finn.no for høye? Sammenl. med priser på brukt fra Tesla med garanti.

Startet av Lyse Tanker, mandag 08. april 2019, klokken 15:38

« forrige - neste »

Lyse Tanker

Ser en rekke Model S tilsalgs brukt fra Tesla med 2 års garanti eller 160 tusen km. for ca 300 tusen. Hvordan er det da mulig å selge uten garanti til omtrent samme pris på Finn.no, de må være altfor høyt priset? Jeg ser da bort fra garantien på batteri og motor som ennå har dekning.

Tin

Sitat fra: Lyse Tanker på mandag 08. april 2019, klokken 15:38
Ser en rekke Model S tilsalgs brukt fra Tesla med 2 års garanti eller 160 tusen km. for ca 300 tusen. Hvordan er det da mulig å selge uten garanti til omtrent samme pris på Finn.no, de må være altfor høyt priset? Jeg ser da bort fra garantien på batteri og motor som ennå har dekning.

Prisene på S har droppet etter model 3 ble lansert + tesla selger brukte som er ett vesentlig bedre kjøp enn Finn.no. Mange vet ikke om brukte på tesla sine sider. Fantasipriser på det meste av biler på finn. De som er priset bra blir solgt med en gang. Tipper disse bilene får enda ett lite dropp når model 3 med rwd til 350 blir lansert. Vet hva jeg ville valgt i såfall. :)

jokke

Blir sånn med model 3 også, om 1 år får du en brukt long range til 350000kr

Lyse Tanker

Men om 1 år er det fremdeles 4 år igjen på garantien på model 3. Eller betyr ikke den ekstra garantien så mye, jeg ville tro den var verdt mellom 0 og 50 tusen, hva mener deres?

Kramzz

Bruktbilene på Tesla sine sider er meget gunstige!! LØP OG KJØP FØR DE FORSVINNER :D
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Tin

Sitat fra: eKramer på mandag 08. april 2019, klokken 19:44
Bruktbilene på Tesla sine sider er meget gunstige!! LØP OG KJØP FØR DE FORSVINNER :D

Enig, mange av de er meget gode kjøp. Er vel en del som er litt skeptiske til 5 år gammel S, inkludert meg. Usikker på hvor mye feil og tid og krangling med servicenter man må forvente.

Hvitmalt

Etter å ha fulgt med på bruktbilsiden til Tesla i ett par uker, slo vi i dag til på en 2015 TMS 85D med alt utstyr untatt next gen seter. Den har kjørt 106k km, så litt spent på hvor mye vedlikeholdskostnader vi kan forvente oss...

Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

Paul

Sitat fra: Hvitmalt på mandag 08. april 2019, klokken 22:34
Etter å ha fulgt med på bruktbilsiden til Tesla i ett par uker, slo vi i dag til på en 2015 TMS 85D med alt utstyr untatt next gen seter. Den har kjørt 106k km, så litt spent på hvor mye vedlikeholdskostnader vi kan forvente oss...


så bilen gjekk ned fra 700ish til 450ish i løpet av 2 mnd? :)
henter du data manuelt, eler har en smart, automatisk overføring? :)

dejavu

Sitat fra: Hvitmalt på mandag 08. april 2019, klokken 22:34
Etter å ha fulgt med på bruktbilsiden til Tesla i ett par uker, slo vi i dag til på en 2015 TMS 85D med alt utstyr untatt next gen seter. Den har kjørt 106k km, så litt spent på hvor mye vedlikeholdskostnader vi kan forvente oss...



Gratulerer med "ny" bil! Dette blir nok bra.

Hvordan var kjøpsprosessen med Tesla,måtte du betale før du fikk sett bilder av bilen,fikk du prøvekjøre etc?
Mod.3,2021,AWD,HF

Muffinman

Forvent 20-30k i året i slitedeler og diverse, så er du nok dekket. På snitt tror jeg det blir lavere, men det er avhengig av hvor mye du kjører og hva som evt er byttet tidligere. Bilen er ihvertfall super :)

Hvitmalt

Sitat fra: Paul på tirsdag 09. april 2019, klokken 08:42

så bilen gjekk ned fra 700ish til 450ish i løpet av 2 mnd? :)
henter du data manuelt, eler har en smart, automatisk overføring? :)

Det virker som om Tesla priser bruktbilene sine etter en slags "Hollansk auksjonsmodell". Begynner høyt og senker prisen frem til noen slår til. Jeg bruker teslascout.com til å følge med på prisutviklingen.

Sitat
Gratulerer med "ny" bil! Dette blir nok bra.

Hvordan var kjøpsprosessen med Tesla,måtte du betale før du fikk sett bilder av bilen,fikk du prøvekjøre etc?

Takk, vi gleder oss! Kjøpsprosessen er kanskje litt klønete, i det at du må kontakte selger og be om bilder og info på hver bil du ønsker å vite mer om. Bruktbilavdelingen til Tesla er litt underbemannet, så det kan ta noen dager før man får svar og det er ingen garanti for at bilen ikke blir solgt i mellomtiden. For å sikre deg bilen må du betale depositummet på 30000, men det er ikke refunderbart, i alle fall i følge Tesla sine betingelser, mulig praksis er litt vennligere(?). Ingen prøvekjøring. Bilen vi kjøpte står uten skilt på ett lager utenfor Oslo og venter på at Tesla skal ta den gjennom EU kontroll ila denne uken.
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

Thomas Parsli

Sitat fra: Hvitmalt på tirsdag 09. april 2019, klokken 09:18
For å sikre deg bilen må du betale depositummet på 30000, men det er ikke refunderbart, i alle fall i følge Tesla sine betingelser, mulig praksis er litt vennligere(?).

Jeg tror forbrukerkjøpsloven er klar på at et depositum skal tilbakebetales, så kan ev. Tesla fakturere for tjenester eller medgått tid hvis det er avtalt.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Hvitmalt

Sitat
Jeg tror forbrukerkjøpsloven er klar på at et depositum skal tilbakebetales, så kan ev. Tesla fakturere for tjenester eller medgått tid hvis det er avtalt.

Tesla formulerer seg slik:
SitatOrdrebetalingen (dvs. 4000 EUR (eller 4000 GBP, 4000 CHF,
30 000 NOK, 30 000 SEK eller 30 000 DKK avhengig av den lokale valutaen)), er ikke-refunderbar. Vi pådrar oss vesentlige kostnader ved å klargjøre og koordinere leveringen av
kjøretøyet, herunder transportlogistikk og kostnader ved lagergjenoppbygging, så hvis du sier opp eller misligholder denne avtalen, samtykker du i at vi som konvensjonalbot kan
beholde eventuell kontantnedbetaling eller ordrebetaling som du har foretatt, i det omfang det er tillatt etter loven. Du erklærer også at ordrebetalingen du har foretatt, er et
rimelig estimat av det tap vi kan pådra oss i forbindelse med transport, ny markedsføring og videresalg av kjøretøyet.
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

Kvalvag

Teslas bruktbiler ser veldig gunstige ut - men ref. at man ikke får sett eller testet de før kjøp så er det jo mye enklere på Finn. Og det er som regel prutningsmonn.

Muffinman

Tror ikke de har sitt på det tørre om de krever ikke-refunderbart depositum samtidig som det ikke er mulig å se eller prøvekjøre bilen først. Kunne ikke falt meg inn å handle på den måten, mest fordi jeg enda ikke har sett en eneste bil som er lik og helt uten skavanker. Jeg er ikke fremmed for å kjøpe brukt Tesla, men jeg vil ihvertfall unngå biler som har "egenskaper" jeg ikke ønsker å måtte forholde meg til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA