Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dårlig kundebehandling - rettigheter som kjøper / forbruker?

Startet av Nilsern, mandag 08. april 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

C_B_

Sitat fra: jora på tirsdag 16. april 2019, klokken 08:57
Sitat fra: tuono på tirsdag 16. april 2019, klokken 08:08
Når jeg leser dette så blir jeg sittende med én tanke: Hvorfor kontakter dere ikke forbrukermyndigheter og media? Om beskrivelsene som foreligger er nogenlunde riktig (noe det ikke er grunn til å betvile) så er dette grovt ulovlig og en intern ansvarspulverisering som ikke engang overgås av Statens Vegvesen og underentreprenørene dems.
Jeg regnet med at folkene som svarer i telefonen hos Tesla hadde sunn fornuft og ville hjelpe meg med å finne en konstruktiv løsning. Som sagt, så har jeg blitt lovet pengene gang på gang i 6 uker nå. Først i går fikk jeg høre at det hele er bambus. Jeg har vært i kontakt med advokat og kommer til å kontakte forbrukerrådet i dag. Om jeg ikke snarest får svar på brevet jeg sendte deliveryNO@tesla.com på torsdag, så tar jeg det også til media. For meg er det åpenbart en høyere terskel å stå frem i media, men om det er eneste måten å få Teslas oppmerksomhet, så blir jeg nødt til å gjøre det.
Lykke til! Div. feil på den bilen jeg fikk utlevert. Venter på time verksted igjen nå. Mye tullball fra kundeservice som jeg kunne skrevet mye om. Nå sist: En selger prøvde seg med å si at jeg ikke kunne heve kjøpet, fordi jeg hadde brukt bilen 8 dager. Måtte fortelle han at kjøpet kunne heves når de ikke klarte rette feil etter x antall(3) forsøk. Teksten på deres skjema de hadde skrevet ned feilene på bilen min på så veldig knotete ut. Jeg måtte gjenta feilene og de korrigerte. En hissig engelsktalende fyr prøvde å stoppe meg i gjennomgangen. Synes synd på eldre folk som både må finne feil og bli behandlet dårlig av enkelte i kundeservice.

Nicky777

Vi kan nok ikke se oss blinde på båtene for å vurdere om Tesla får inn biler. I går ble min bil registrert etter å ha vært til fortolling. Aner ikke hvilken båt eller når den bilen kom. Jeg skulle opprinnelig tatt utlevering 16.mars, men er nå satt opp med utlevering i morgen, 17. april. Fikk imidlertid telefon fra Tesla i går om at de var usikre på om de rakk å levere onsdag. Nå er det bare å håpe at ting ordner seg til i morgen. Det er 5-6 uker siden jeg betalte, så nå håper jeg endelig bilen er hel og fin. Usikker på hva jeg skal kreve som kompensasjon for ufrivillig kreditt og manglende leiebil.

Ruller3

Etter å ha lest det du gikk gjennom jora så valgte jeg å avbestille. Det er synd, for bilen er det ikke noe å si på. Hadde tenkt å avvente for å se hva de kom tilbake med etter å ha snakket med en kundebehandler i går formiddag, men det har vært så gjennomgående dårlig kommunikasjon at jeg klarer det ikke lenger. Fikk selv aldri svar på en mail jeg sendte for 2 uker siden der jeg forklarte hele saken min som mange andre kan kjenne seg igjen i (bil registrert på andre), men når jeg ba om avbestilling svarte de med en gang.

Giljarhus

Sitat fra: Ruller3 på tirsdag 16. april 2019, klokken 13:25
Etter å ha lest det du gikk gjennom jora så valgte jeg å avbestille. Det er synd, for bilen er det ikke noe å si på. Hadde tenkt å avvente for å se hva de kom tilbake med etter å ha snakket med en kundebehandler i går formiddag, men det har vært så gjennomgående dårlig kommunikasjon at jeg klarer det ikke lenger. Fikk selv aldri svar på en mail jeg sendte for 2 uker siden der jeg forklarte hele saken min som mange andre kan kjenne seg igjen i (bil registrert på andre), men når jeg ba om avbestilling svarte de med en gang.

Var det via telefon du ba om avbestilling?
Hele min bestilling og entusiasme har glidd over i frustrasjon. Bare så synd Tesla Norge skusler bort en gylden anledning som dette. De har tross alt balletak på markedet og konkurentene ett år og 2 til.

Ruller3

Forstår deg godt. Jeg er også klar over at det er ingen andre enn meg selv dette mest sannsynlig går ut over, men stoltheten tar litt over denne gang, og jeg føler avgjørelsen er riktig.

Jeg sendte avbestilling til DeliveryNo. Fikk beskjed om å oppgi følgende:
RN-nummer:
Navn på kontoinnehaver:
Kontonummer:
Iban:
Swift/Bic:


valgrind

On topic:
Reserverte sommer 2018, bestilte i desember og fikk leveringsdato sent i Mars. Var i kontakt med de flere ganger ila. ventetiden og har hatt mine timer i telefonkø. Sammen med prisjojo og erfaringer fra andre dannet jeg meg et negativt bilde av selskapet og valgte derfor å avbestille før mottak. Har fått tilbake 10k+15k og selve avbestillingsprosessen har vert akseptabel. Når bilen er som tiltenkt tror jeg den er knakende god, men jeg liker ikke å gamble. Kanskje i fremtiden.

bno


18650

Kansellerte bil - på leveringsdato - for snart 7 uker siden. Har fortsatt ikke fått tilbake en eneste krone. Jeg har ikke tid til å bruke 24/7 på å følge opp, men har vært i ukentlig kontakt på telefon og to ganger ukentlig på mail. Dvs kontakt er å overdrive da svarprosenten deres er på under 50%. Og det for et selskap der primær kontaktmåte er email!

De kommer med like mange falske lovnader som en narkoman. De er tatt i løgn mer enn en gang, og inkompetanse nesten samtlige av gangene. Har klaget til forbrukermyndighetene for å kreve renter og andre omkostninger - bla annet fordi jeg må betale forsikring på en bil jeg ikke har - men eier.

Den dagen jeg får tilbake pengene, kommer jeg til å smile hver gang jeg ser en Tesla. Fordi jeg er så glad jeg ikke er i eierens sko og trenger å forholde meg til Tesla noen gang igjen. Det blir bedre enn nybilfølelse!

hELgenen


cyber

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. april 2019, klokken 15:26
Når du skriver med en så ekstremt hissig tone må du regne med kommentarer :)
Svaret var sånn sett omtrent som forventet.
Er det moderator eller du som disser innlegg som virker sårende for deg ?  :o

Øyvind.h

Sitat fra: cyber på tirsdag 16. april 2019, klokken 20:12
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. april 2019, klokken 15:26
Når du skriver med en så ekstremt hissig tone må du regne med kommentarer :)
Svaret var sånn sett omtrent som forventet.
Er det moderator eller du som disser innlegg som virker sårende for deg ?  :o
Haha. Ser brukeren slettet innleggene jeg kommenterte. Da sletter jeg mine så de ikke står uten kontekst. Men du kan senke skuldrene. Jeg lar meg ikke såre av kritikk av et selskap  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Geir K

Det som er dumt i slike forum med nick - name er at de som virkelig har opplevet negative ting i saksgangen, kan få andre til å hive seg på. Slik at det tar helt av.

Skal man bli trodd, er det viktig å telle til 10 før en poster. Ellers blir troverdigheten mindre. Og det skyldes at kundene sitter her, mens leverandøren nåes på andre måter. Og ingen grunn til å skrive her med STORE bokstaver.

Og ønsker man å poste, skriv sakelig. Det oppnår større troverdighet. Og det er viktig at både positive og negative opplevelser kommer frem.


JorEl

Trist når et selskap ikke har en velfungerende kundevennlig administrasjon. Kjedelig å spille lotto, og tape.. ::)
Men når man er heldig og får en bil, så kommer smilet. Alle jeg treffer som har en Tesla er fornøyde, faktisk. Men de fleste treffer jeg jo på SuC, så da har de jo fått en bil, og den virker tilnærmet 100%
Håper dere som har vært uheldig, får kompensajon på en eller annen måte. Jeg hadde foreslått billigere bil.  ;)
Er jo en ny måte og selge bil på dette. Mindre administrasjon, mer produkt. Men kunden må jo få produktet..

Dere som har vært uheldige, har nok de fleste på forumet i ryggen. Det er fint om dere klarer å rettlede Tesla slik at de blir interessert i norske rettigheter.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA