Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

bestilt i mars... fortsatt ikke fått levert bil! når er neste skipslast?

Startet av xerxes, søndag 07. april 2019, klokken 17:49

« forrige - neste »

xerxes

bestilte bilen i slutten av mars. da stod det levering i mars. skiftet interiør til hvit farge fordi det så fett ut. pr nå har jeg ikke fått noe VIN eller FI, men noen meldinger om at levering nærmer seg. sa høfflig fra at jeg ikke ville ha en «tilbakelevert bil», og har ikke hørt noe siden fra sms-mannen.

er det noen skipslaster på vei nærmeste tiden dere kjenner til? hadde vært helt greit med levering i mai og nyeste forbedringer og HW3 installert, men kjenner på at de gjerne kunne informere litt bedre om hva planene er. eller forespeile noen tidsrom som er aktuelle.

ikke meningen å være en klager, men er veldig ivrig på å få denne bilen og håper noen likesinnede har noe spennende info/rykter om levering framover :D

toresn

Vil bare nevne at noen av oss bestilte i desember i fjor, og har fortsatt ikke mottatt noen bil ...

Genax

Bestilte min bil 16 mars, og fikk den levert 30mars. To uker gikk det for meg

xerxes

Sitat fra: toresn på søndag 07. april 2019, klokken 18:40
Vil bare nevne at noen av oss bestilte i desember i fjor, og har fortsatt ikke mottatt noen bil ...

kjipt! noen spesiell farge eller kombo du bestilte da? jeg gikk for svart farge med hvitt interiør, inkl FSD og vinterhjul.

rart at noen får bil så kjapt mens andre venter ukesvis! kan sikkert hjelpe på hvis man nevner man er intr i å ta i mot en «tilbaleøevert bil».

føler nå at restelageret må være såppass utplukket at det bare er tilbakeleverte biler igjen, og litt treghet i systemet siden bilene må vaskes og klargjøres litt etter lånet av bilen. derfor venter jeg med spenning på neste skipslast med ferske modell 3 biler.

ville kanskje ringt og hørt hva som skjer om du har ventet siden desember. jeg fikk som nevnt sms med spm om jeg kunne hente en «matchende» bil etter ca en ukes tid.

tmn

Vil også nevne at flere (meg inkl.) reserverte rett etter annonsering i 2016, bestilte før nyttår, og venter enda på utlevering xD

Rød, Svart interiør, LR

UPDATE: har på siste leveringsavtale utlevering til uka da. Satser på at det skjer :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Nicky777

Sitat fra: xerxes på søndag 07. april 2019, klokken 19:20
Sitat fra: toresn på søndag 07. april 2019, klokken 18:40
Vil bare nevne at noen av oss bestilte i desember i fjor, og har fortsatt ikke mottatt noen bil ...

kjipt! noen spesiell farge eller kombo du bestilte da? jeg gikk for svart farge med hvitt interiør, inkl FSD og vinterhjul.

rart at noen får bil så kjapt mens andre venter ukesvis! kan sikkert hjelpe på hvis man nevner man er intr i å ta i mot en «tilbaleøevert bil».

føler nå at restelageret må være såppass utplukket at det bare er tilbakeleverte biler igjen, og litt treghet i systemet siden bilene må vaskes og klargjøres litt etter lånet av bilen. derfor venter jeg med spenning på neste skipslast med ferske modell 3 biler.

ville kanskje ringt og hørt hva som skjer om du har ventet siden desember. jeg fikk som nevnt sms med spm om jeg kunne hente en «matchende» bil etter ca en ukes tid.

Jeg bestilte også i midten av desember, men har ikke fått bil (Min Vin var ikke utleverbar og jeg ble fradelt denne). Sist jeg snakket med Tesla virket det som om de hadde en haug med sorte og grå biler, men ingen blå slik som jeg har bestilt. Er det så enkelt som at man får kjapt bil dersom man bestiller sort eller grå, men mer vrient med de andre fargene?

Hemil

Jeg venter på sort/sort og skulle også få bil i mars, men har ikke hørt ett pip utover at jeg plutselig fikk en kreditnota på innskuddet. Så jeg tror det ikke bare er fargevalg som spiller inn her....

toresn

Sitat fra: Nicky777 på søndag 07. april 2019, klokken 23:42
Sitat fra: xerxes på søndag 07. april 2019, klokken 19:20
Sitat fra: toresn på søndag 07. april 2019, klokken 18:40
Vil bare nevne at noen av oss bestilte i desember i fjor, og har fortsatt ikke mottatt noen bil ...

kjipt! noen spesiell farge eller kombo du bestilte da? jeg gikk for svart farge med hvitt interiør, inkl FSD og vinterhjul.

rart at noen får bil så kjapt mens andre venter ukesvis! kan sikkert hjelpe på hvis man nevner man er intr i å ta i mot en «tilbaleøevert bil».

føler nå at restelageret må være såppass utplukket at det bare er tilbakeleverte biler igjen, og litt treghet i systemet siden bilene må vaskes og klargjøres litt etter lånet av bilen. derfor venter jeg med spenning på neste skipslast med ferske modell 3 biler.

ville kanskje ringt og hørt hva som skjer om du har ventet siden desember. jeg fikk som nevnt sms med spm om jeg kunne hente en «matchende» bil etter ca en ukes tid.

Jeg bestilte også i midten av desember, men har ikke fått bil (Min Vin var ikke utleverbar og jeg ble fradelt denne). Sist jeg snakket med Tesla virket det som om de hadde en haug med sorte og grå biler, men ingen blå slik som jeg har bestilt. Er det så enkelt som at man får kjapt bil dersom man bestiller sort eller grå, men mer vrient med de andre fargene?

Nei, det er nok ikke det.
Jeg har bestilt sort LR med sort interiør. Riktignok med 19" sportshjul både på sommer og vinter (Reservert april 2016/Bestilt desember 2018).

Sånn ser forøvrig min brukerside ut:

https://i.postimg.cc/0jcMWDY9/Tesla.jpg

Espen Hugaas Andersen

De neste båtlastene kommer nok først i slutten av mai, begynnelsen av juni. Om ikke Tesla har noen biler stående i Zeebrugge som finner veien til Norge før det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

PSB

På telefon til Tesla i forrige uke ble jeg fortalt at min bil fortsatt var i San Francisco, men at den burde være her i løpet av april.

xerxes

fikk høre at bilen min var kommet til Norge nå, skulle få sms/mail en av de nærmeste dagene om levering og betaling. han kunne tydeligvis se VIN selv om jeg ikke har fått det tilsendt ennå.

han sjekket for meg om bilen var en «refurbished» eller tilbakelevert bil og det var den heldigvis ikke.

så det er bare å være tålmodige folkens! kan jo også hende jeg forsinket prosessen litt ved å skifte interiørfarge etter bestilling.

synes tesla har vært respektfulle, ryddige og hjelpsomme må jeg si, selv om «vakuumet av informasjon» er litt vanskelig å håndtere når man er gira på ny bil!

de tunge ukene nærmer seg en ende yay!

Nicky777

Det kommer tydeligvis biler nå også. Jeg fikk akkurat svar fra Tesla. Trodde jeg skulle få en avbestilt bil, men de klarte tydeligvis ikke å oppdrive en slik med mine spesifikasjoner. I dag beskjed om at jeg nå får en bil som akkurat har ankommet Norge. Den står nå til fortolling og vil deretter klargjøres for utlevering i Drammen (De leverer ikke lenger ut biler i Lillestrøm). Kjenner jeg ble glad for dette, selv om jeg kanskje fortsatt må vente et par uker på at den skal bli helt klar for utlevering.

Bmwi3

Sitat fra: Nicky777 på mandag 08. april 2019, klokken 17:00
Det kommer tydeligvis biler nå også. Jeg fikk akkurat svar fra Tesla. Trodde jeg skulle få en avbestilt bil, men de klarte tydeligvis ikke å oppdrive en slik med mine spesifikasjoner. I dag beskjed om at jeg nå får en bil som akkurat har ankommet Norge. Den står nå til fortolling og vil deretter klargjøres for utlevering i Drammen (De leverer ikke lenger ut biler i Lillestrøm). Kjenner jeg ble glad for dette, selv om jeg kanskje fortsatt må vente et par uker på at den skal bli helt klar for utlevering.

Sikker på at de ikke leverer på Lillestrøm? Pratet med en kar på Tesla i dag og han sa at han kunne se at bilen sto på Lillestrøm og skulle være klar denne uken.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Nicky777

Det var det karen hos Tesla sa. Litt forvirrende siden jeg i forrige uke fikk beskjed om at bilen min da var i Lillestrøm. Vet ikke om bilen kan ha ankommet Lillestrøm før den ble sendt til fortolling jeg.

trykkertor

Jeg hørte fra en Tesla-ansatt at Varemessen Lillestrøm kun var utleveringssted til og med 31. mars. Så ville de ikke fortsette utleveringer der med.
Men som nevnt, "hørt" fra en Tesla-ansatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA