Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslabjørn krasjet sin TM3P på isbane

Startet av gigafactory, søndag 07. april 2019, klokken 07:17

« forrige - neste »

gigafactory

https://www.youtube.com/watch?v=Au7MY-fls3c

Ikke alle Kina-dekk som er like bra...

hELgenen

Fikk nye Nokian R3 som trøst i det minste. Synes forøvrig TB ofte er litt hard på gassen,noe han selv delvis skryter av, så vi kan kanskje forvente mer i tiden som kommer?

1000kwh

Var vel en hard iskant som gjorde at det ble skader..

Blir nok dyrt og ut i fra andre videoer så er han vel ikke stinn av cash :p

gigafactory

Han vil nok tjene en del tusenlapper på videoen i det minste  :laugh:

olavxxx

Han tjener det nok inn på donasjoner og cash for visning på YouTube, fins mange som lever av YouTube. I tillegg har han antageligvis forsikring.

EV-FTW

Prisoverslag fra Tesla på 2300 euro. Kan fort bli dyrere da skadene så ut til å gå litt innover.

Men Tesla Bjørn er kjent for å ikke ta så godt vare på bilene da, om ikke annet tester han dem til det ytterste. Nå selger han Optimus Prime, men er det en bil jeg ikke ville kjøpt er det den. For det er en misbrukt bil, og vel dokumentert misbruk også.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Sitat fra: olavxxx på søndag 07. april 2019, klokken 08:26
Han tjener det nok inn på donasjoner og cash for visning på YouTube, fins mange som lever av YouTube. I tillegg har han antageligvis forsikring.

Han fikk ikke dekket det på forsikring, da denne ikke dekker kjøring på isbane. Noe han bekrefter i videoen.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

olavxxx

Sitat fra: Øyst1 på søndag 07. april 2019, klokken 08:28
Prisoverslag fra Tesla på 2300 euro. Kan fort bli dyrere da skadene så ut til å gå litt innover.

Men Tesla Bjørn er kjent for å ikke ta så godt vare på bilene da, om ikke annet tester han dem til det ytterste. Nå selger han Optimus Prime, men er det en bil jeg ikke ville kjøpt er det den. For det er en misbrukt bil, og vel dokumentert misbruk også.
Han fikk XP90D gratis for henvisninger, han fikk før det en SP90D gratis for henvisninger. Begge ble nok solgt for over 0 kr. Så fikk han nylig en SP100D gratis for henvisninger. Jeg tror han har en roadster 2 innkommende også.

Model 3 har han betalt for, men han har nok sikkert hatt credits fra refferal og i tillegg tjener han på slike episoder pga det gir flere visninger, så får han donasjoner på Livestream osv.

Så selv om det koster penger, så er dette gull for TeslaBjørn. Det er jo tross alt jobben hans å kjøre rundt i elbiler, så han lever av engasjement og alle liker å se slikt.

Men klart kjedelig å være uten bil en stund, men ser ut til å være begrenset til plasten.

gigafactory

Kan forøvrig ikke si at jeg er spesielt imponert over samarbeidet mellom Megahjul og TB. TB tester jo dekkene på sin måte før han anbefaler dem, men det er rett og slett ingen ordentlig dekktest. Det kommer ganske klart frem fra videoen at han ikke tester så mye på bane akkurat, og det må du faktisk for å finne ut nøyaktig hvor grensen går for dekk. Det aller meste er godt nok til vanlig kjøring, men det hjelper deg ikke den dagen du vannplaner over i motsatt kjørefelt eller ikke greier unnamanøveren for skogens konge.

En ser jo at rådene fra TB har påvirkningskraft:
https://elbilforum.no/index.php?topic=45194.msg784099#msg784099

Og folkene på Megahjul påstår hardnakket at alt er et komplott mot billige kinadekk. EU, NAF, alle er med:
https://www.megahjul.com/nb/blogg-kategorier/dekktester

Feil EU-merking bevist med sin egen forbrukstest på 1,4 km:
https://www.megahjul.com/sites/default/files/campaign%20pictures/Artikler/Nereus%20vinterdekk/vinterdekk-til-tesla-s

Bukken og havresekken...

olavxxx

Dekktester bør gjøres kontrollert ja, samtidig på samme bane, med identiske biler med g-måler osv. Så bør de kontorollmåles med et "fasit dekk" for å vite at det ikke er avvik på bilene. Ideelt sett bør bilene være like gammel/gått like langt.

EV-FTW

Sitat fra: olavxxx på søndag 07. april 2019, klokken 08:37

Han fikk XP90D gratis for henvisninger, han fikk før det en SP90D gratis for henvisninger. Begge ble nok solgt for over 0 kr. Så fikk han nylig en SP100D gratis for henvisninger. Jeg tror han har en roadster 2 innkommende også.

Model 3 har han betalt for, men han har nok sikkert hatt credits fra refferal og i tillegg tjener han på slike episoder pga det gir flere visninger, så får han donasjoner på Livestream osv.

Så selv om det koster penger, så er dette gull for TeslaBjørn. Det er jo tross alt jobben hans å kjøre rundt i elbiler, så han lever av engasjement og alle liker å se slikt.

Men klart kjedelig å være uten bil en stund, men ser ut til å være begrenset til plasten.

Vet ikke om du misforstod innlegget mitt, for det var ikke ment som kritikk av selve kanalen hans og det arbeidet han gjør. Er fullstendig klar over at bilene han kjører, foruten Model 3 er biler han har tjent til seg.
Han er drivende god på å lage artig underholdning. Jeg har sett stort sett alt han har lagt ut.

Poenget mitt var, at for å lage god underholdning, presser han bilene lengre enn det som sunt er. De blir tidvis misbrukt. Ja, det skaper gode inntekter for kanalen, men det er ikke biler jeg ville kjøpt brukt.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

olavxxx

Sitat fra: Øyst1 på søndag 07. april 2019, klokken 08:54

Vet ikke om du misforstod innlegget mitt, for det var ikke ment som kritikk av selve kanalen hans og det arbeidet han gjør. Er fullstendig klar over at bilene han kjører, foruten Model 3 er biler han har tjent til seg.
Han er drivende god på å lage artig underholdning. Jeg har sett stort sett alt han har lagt ut.

Poenget mitt var, at for å lage god underholdning, presser han bilene lengre enn det som sunt er. De blir tidvis misbrukt. Ja, det skaper gode inntekter for kanalen, men det er ikke biler jeg ville kjøpt brukt.
Neida, misforstod ingen ting. Uten at han drev på slik, hadde han ikke hatt bilene. Så jeg bare påpeker det er litt hønen/egget. Men det er jo bra at han tester slikt, jeg huske feks han testet hva sol skjer om man setter biler i R mens man kjører. Mange lurer sikkert, men ikke vil teste.

EV-FTW

Sitat fra: olavxxx på søndag 07. april 2019, klokken 09:00
Sitat fra: Øyst1 på søndag 07. april 2019, klokken 08:54

Neida, misforstod ingen ting. Uten at han drev på slik, hadde han ikke hatt bilene. Så jeg bare påpeker det er litt hønen/egget. Men det er jo bra at han tester slikt, jeg huske feks han testet hva sol skjer om man setter biler i R mens man kjører. Mange lurer sikkert, men ikke vil teste.

Ville du kjøpt en av hans brukte biler? Når du har hele historien på film?
Forsåvidt vet man i alle fall hva man kjøper :)

Jeg skulle hatt mye avslag om ikke annet.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

olavxxx

Svarer deg uten sitat nå :P
Så det ikke blir så lange innlegg.

Jeg har bare eid to Teslaer og begge er kjøpt ny. Men på S og X er det ubegrenset km og 8 år garanti. Så en eldre modell med mye misbruk som nærmer seg 8 år ville nok prises deretter vil jeg anta.

Men strengt tatt mye farligere å kjøpe en brukt RS6 med litt km, turboer osv er veldig dyrt på de bilene.

Videre er det jo mest trøbbel for batteri de som alltid lader til 100 prosent. Teslabjørn har vel fått nytt batteri i X også, så ser sånn sett ikke at det er verste kjøpet så fremt bilen er priset rett ift km-stand og teknisk tilstand.

Men nå gikk jeg fra X til 3P, som Teslabjørn også har gjort. Men bilen hans er jo klart verdt mer enn 0 kr, det er jo fremdeles en veldig rask SUV med hengerfeste, mange seter osv. Men at den ligger litt under snittet i bruktpris må man nok forvente ift bruken.

olavxxx

Hvis man ser på TeslaBjørn som en fabrikk, må fabrikken ha råvarer og slite ut maskineri for å produsere noe som selges. Her er råvarer da biler og han produserer VLOGS. Så han må knuse noen egg, men samtidig kan han da selge kake og med salg av kake får han flere egg.

Så at bilene taper verdi på det er egentlig slik det må være.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA