Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde på din Kangoo?

Startet av Joachim@sancon.no, lørdag 06. april 2019, klokken 20:01

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Har en 2014 modell Kangoo som nå har gått 22000km. Kjøpte bilen 2 år gammel og da hadde den gått 1600km som demobil hos forhandler.

Jeg mener selv jeg kjører ganske rolig og har også en Tesla jeg kjører hvor jeg får gode forbruks tall. Men på vår kangoo så har jeg vel bare 1 gang sett at rekkevidden har vist over 100km. Normalt sett står den rundt 85-95.

Rekkevidden er vel oppgitt til 170km med litt nedoverbakke og medvind så den er vel ikke helt reel. Men en kompis har nå kjøpt seg en gammel postbil, en Peugeot partner som er ett år eldre og gått en del lenger, og han får opp 115km ved full lading.

Hva får dere andre som har kangoo her på rekkevidde? La oss si tørr asfalt og 15-20 grader og lett pedal i 60-80km/t.

Ellers finnes det noen enkel måte å sjekke status på batteri? Eventuelle garantier på batteri?




calefranco

#1
På min 2013 Kangoo (57000km), så får heller ikke jeg mer enn 100km rekkevidde, kanskje 110-115km om sommeren absolutt maks, til tross for at jeg også har en konservativ kjørestil, for det meste. Forbruk på mellom 160 og 180Wh/km.
Har også nå en Tesla M3, og trives godt med den, men var litt overrasket at jeg ikke får noe særlig bedre forbruk på den enn på Kangoo'n.

Joachim@sancon.no

Forbruk på 160 klarer jeg kun ned Moholtlia. :) men kan være at jeg skulle hatt litt mer luft i dekka, og takstativ hjelper ikke noe særlig heller tenker jeg.

Noen som vet hva netto batteri kapasitet på bilen skal være? Mener på jeg har lest 23kw/h noen plass, men usikker på om det er brutto eller netto.

Jejl

På min 2014 mod pleier det stå rundt 70-80 km på vinteren, og rundt 95 km på sommeren. Hvis jeg bruker diesel-varmeren så pleier det stå litt mer. Mener jeg har sett opp i 130 km på sommeren, men da har jeg bare kjørt i 30-60 soner i milene før bilen er parkert.
Prøvde meg på mission umulig her om dagen: 106 km (2x53km) i hovedsaklig 80-90 soner, og det var rundt 1 + grad da turen startet.(Batteripakken var muligens enda kaldere pga frost på natten) Hvis jeg klarte første del på 53 km uten å gå under 50% så skulle jeg i teorien komme hjem med 4% pga høydeforskjellene på turen. Det gikk akkurat .... ikke. Når jeg hadde kjørt 53 km så var det akkurat litt under 50% igjen, men heldigvis fikk jeg ladet det jeg trengte, og kunne kjøre hjem igjen. Mulig det hadde gått hvis jeg kjørte enda saktere, men 75 km/t i 90 sone synes jeg ble mer enn sakte nok og det blir forhåpentligvis første og siste forsøk på å strekke strikken så langt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA