Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.8.5

Startet av Motorwatt, lørdag 06. april 2019, klokken 11:30

« forrige - neste »

Tiger123


Autopiloten min er fortsatt ubrukelig, bremser for ingenting, mye headbanging, må jo se helt jalla ut.. Savner ACCn jeg hadde i Leafen...

Når kan man forvente en ny oppdatering? Hjelper vel ikke å kontakte Tesla?

Larsebass

Akkurat kjørt Fredrikstad Gardermoen Valdres med 70% autopilot og den har fungert bra. En smånipp i bremsene under en bru på E16, ellers har den vært eksemplarisk.
Tesla X75D.

Råde

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 18. april 2019, klokken 16:51

Autopiloten min er fortsatt ubrukelig, bremser for ingenting, mye headbanging, må jo se helt jalla ut.. Savner ACCn jeg hadde i Leafen...

Når kan man forvente en ny oppdatering? Hjelper vel ikke å kontakte Tesla?
Trikset mitt er å ha foten på gasspedalen hele tiden. Da vil den ikke nødbremse. ACC fungerer allikevel. Slitsomt, men...
e-Golf | X75D

Tiger123

Sitat fra: Råde på fredag 19. april 2019, klokken 09:01
Sitat fra: Tiger123 på torsdag 18. april 2019, klokken 16:51

Autopiloten min er fortsatt ubrukelig, bremser for ingenting, mye headbanging, må jo se helt jalla ut.. Savner ACCn jeg hadde i Leafen...

Når kan man forvente en ny oppdatering? Hjelper vel ikke å kontakte Tesla?
Trikset mitt er å ha foten på gasspedalen hele tiden. Da vil den ikke nødbremse. ACC fungerer allikevel. Slitsomt, men...

Ok.., men det blir nok litt slitsomt ja.. Men dette må de bare ordne, det er kun adaptiv cruise control vi snakker om her, autopilot med styring er ikke involvert.

Klykken

Prøvd å endre "forward collision warning" til late eller off? Står vel på "medium" som standard..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tiger123

Takk takk!

Det skal jeg prøve i morgen.

Råde

Veldig god ide! Noen som kjører mye som kan gjøre erfaring? Jeg har en sykle-periode nå (ikke mista lappen  ;))
e-Golf | X75D

Motorwatt

Kjører mye på E18, og har fantombremsinger når jeg passerer biler som ligger i høyre felt. Spesielt vogntog og store lastebiler. I det siste har jeg lagt litt press på rattet mot venstre (ikke så mye at den løser ut Autosteer). Da har fantombremsing blitt betydelig redusert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 25. april 2019, klokken 10:57
Kjører mye på E18, og har fantombremsinger når jeg passerer biler som ligger i høyre felt. Spesielt vogntog og store lastebiler. I det siste har jeg lagt litt press på rattet mot venstre (ikke så mye at den løser ut Autosteer). Da har fantombremsing blitt betydelig redusert.

Høres veldig rart ut at dette skal ha noe å si. Bilen legger seg vel ikke noe mer til venstre om du drar litt til venstre (så lenge du ikke avbryter)?

Når det er sagt, har jeg sikkert gjort det samme selv, da på veier med motgående trafikk, der jeg synes bilen legger seg alt for nærme midten...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

1000kwh

Sitat fra: RuneW på torsdag 25. april 2019, klokken 12:16
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 25. april 2019, klokken 10:57
Kjører mye på E18, og har fantombremsinger når jeg passerer biler som ligger i høyre felt. Spesielt vogntog og store lastebiler. I det siste har jeg lagt litt press på rattet mot venstre (ikke så mye at den løser ut Autosteer). Da har fantombremsing blitt betydelig redusert.

Høres veldig rart ut at dette skal ha noe å si. Bilen legger seg vel ikke noe mer til venstre om du drar litt til venstre (så lenge du ikke avbryter)?

Når det er sagt, har jeg sikkert gjort det samme selv, da på veier med motgående trafikk, der jeg synes bilen legger seg alt for nærme midten...
Jo, man får lov til å korrigere litt på styringen før den avbryter.

Motorwatt

Min erfaring er at hvis man kommer til en påkjøringsrampe hvor veimarkering mangler, men det er en asfaltskjøt som skiller veibanene, hjelper det helt klart å legge litt større trykk på rattet mot venstre. Da opplever jeg at den ikke så ofte drar mot høyre der markering mangler.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Joachim@sancon.no

Etter å ha hatt 8.5 en ukes tid må jeg si at jeg likte forrige versjon bedre.

Ser at avstand 1 på ACC er veldig variabel og den faller ofte for langt bak, for så å rykke til å ta igjen avstanden.

På veien med dårlig midtstripe kan den velge å legge seg midt i veien.

Må vel få satt opp en wifi repeater i garasjen så jeg får bilen bort i fra denne firmwaren. Ikke bra..

Spotify fungerer greit om man ikke er pålogget sin personlige konto!

Jeronan

This software update is a complete disaster!   >:(

- Radio and Spotify skipping and hanging all the time.
- MCU crashes and restarts at least 2-3 times a week. Often screen just goes black and have to reset manually.
- Collision avoidance gives me a heart attack with all the false alarms, each time an oncoming car approaches me fast.... on the other lane!!
- Fanthom braking is back in full force! Get it so much now in tunnels, that I can't use AP much anymore at the moment.
-Dashboard sounds go all haywire too, with seatbelt alarm not shutting off or blinking like sounds not working, etc.
- Front passenger airbag often disengaging/engaging warning in Dashboard.


Seriously! This got to be one of the worst software updates I have gotten the past one and half year since owning the car.   >:(  :-1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Handyman

Sitat fra: Jeronan på mandag 29. april 2019, klokken 10:41
This software update is a complete disaster!   >:(

- Radio and Spotify skipping and hanging all the time.
- MCU crashes and restarts at least 2-3 times a week. Often screen just goes black and have to reset manually.
- Collision avoidance gives me a heart attack with all the false alarms, each time an oncoming car approaches me fast.... on the other lane!!
- Fanthom braking is back in full force! Get it so much now in tunnels, that I can't use AP much anymore at the moment.
-Dashboard sounds go all haywire too, with seatbelt alarm not shutting off or blinking like sounds not working, etc.
- Front passenger airbag often disengaging/engaging warning in Dashboard.


Seriously! This got to be one of the worst software updates I have gotten the past one and half year since owning the car.   >:(  :-1:
Det kan virke som at versjonene fungerer svært forskjellig på S/X og TM3. Jeg gikk nettop til 8.5 og ble kvitt mange problemer og opplever at EAP gjør det mye bedre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA