Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hente ny Ioniq: Plass til vinterdekk + passasjer i baksete?

Startet av Cougar, lørdag 06. april 2019, klokken 09:33

« forrige - neste »

Cougar

Skal hente ny Ioniq om en uke eller to, og lurer på om det er plass til ekstra dekksett i bagasjerommet uten å legge ned setene? Dette vil jo være avgjørende om vi kan være 2 eller 3 personer på henteturen  :)
Det går i Focus'en vi har idag, siden dekkene kan stå på høykant ved siden av hverandre, men syns det ser ut som om bagasjerommet på Ioniq'en er en del grunnere, ikke sikkert bakluka kan lukkes om jeg setter dem slik.
(Det går med ett nødskrik på Focus'en)
Vil helst ikke ha dekk inne i bilen av sikkerhetshensyn..
2019 Ioniq El + mange andre biler

Zimon

Bagasjerommet til Ioniq er ganske bred og dybde, men ikke i høyden. Så ikke mulig å stable 4 stk dekk inn der. Du må uansett legge ned bakseter. Når jeg hentet min så satt min kone foran sammen med meg og poden vår på da 6 fikk plass bak passasjer sete, så fikk jeg stablet dekkene godt, men måtte legge ned sete bak fører. Bare å stable godt og slikt + kjøre forsiktig så går det bra. :) Spørs jo hvor langt dere skal kjøre også da, så evt ta med Focus og kjør 2 biler hjem igjen.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Cougar

Sitat fra: Zimon på lørdag 06. april 2019, klokken 12:37
Spørs jo hvor langt dere skal kjøre også da, så evt ta med Focus og kjør 2 biler hjem igjen.
Takk for info.
Det er Bergen - Oslo, så jeg vil helst unngå 2 biler, spørs om poden må bli hjemme :)
2019 Ioniq El + mange andre biler

Zimon

Er det såpass langt å kjøre så er det nok greit at poden blir hjemme ja. Men tror også det vil gå helt fint. Tok dessverre ikke bilder av hvordan jeg stablet dekkene. Hele baksetet lå nede når jeg fikk overlevert bilen, så måtte bare stable om litt annerledes så gikk det helt fint. Men nå kjøre vi bare noen få mil fra Oslo til Flateby sør for Lillestrøm.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

HPSE

Når eg hentet min første Ioniq, var vi 3 i bilen hjem (3 voksne) og hadde med 1 dekksett.. Ingen problem... legger ned den største delen av baksetet.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA