Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HJELP! Think City tar ikke til seg lading. Hva er galt?

Startet av FerskingIElbilMiljø, fredag 05. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

FerskingIElbilMiljø

(Er helt ny/gammel El-bil eier og kan ikke så mye om dette konseptet enda :p Håper noen kan hjelpe meg uansett!)

Har en Think City (2010/2011 modell) som ikke tar til seg lading. Den har stått i vinterdvale frem til nå i Mars. Ladet både kjørebatteriet og startbatteriet opp, den fungerte fint en periode etter dette.
Etter en ukes tid med vanlig kjøring kom lampen "Power limit" til synet, lysende, mens jeg kjørte. Merket at bilen også ikke ville gi ordentlig gass og var daffere - litt som å ha den i E-modus.
Lampen slutter å lyse når jeg har stoppet og startet bilen. Den kommer først til synet om jeg tråkker litt ekstra på gassen på vei ut av kryss etc. (og blir borte igjen når jeg stopper og starter bilen) Har nå oppdaget at den heller ikke tar til seg lading. Grønn lampe på dashbordet lyser at den er tilkoblet strøm men den begynner ikke med "vifte-lyden" som den pleier, lampen som indikerer lading på dashbordet lyser heller ikke. Ladekabelen lyser/blinker som den skal.
Har satt på strøm på 12V-batteriet også, uten at det skjer noe særlig der. Laderen til 12V-batteriet viser halvt batteri. Jeg har derfor (etter mye styr!) koblet ut 12V-batteriet i den plan om å bytte det - men satt det til lading for å se, og da lyser laderen fulladet batteri.

Jeg trodde som sagt at det kanskje var noe galt med 12V-batteriet, men det virker i orden. Noen som har andre ideer?? Må få den lille jævelen på veien igjen :P

elektrolux

Beste og sannsynligvis eneste håpet er å få Elbilmek i Asker til å se på bilen.

Er det Litium batteri i den er det håp, mens Sodium batteri er det nesten bare å se etter annen transport.

Litium batteriet er delt i 2 paralelle blokker, og Power limit trer i kraft når det er svikt på den ene halvparten og gir deg noen km rekkevidde i nødmodus på den andre halvparten.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA