Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software trøbbel FØR utlevering

Startet av Pneg, fredag 05. april 2019, klokken 19:14

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 16. mai 2019, klokken 02:18
Her ble du lurt
Det blir du vel i utgangspunktet når du betaler for årlig service av en elbil. Det er vel det punktet jeg har vært mest misfornøyd med når det gjelder eGolf'ene og Møller - inn på "service" hvert jævla år enten bilen har gått 30 eller 2 tusen km siden sist.

Kåre Knatten

Dette velger du selv. Serviceintervaller settes av bilmekaniker etter gjennomført service.  Jeg har alltid hatt den på 30 tusen og derfor service hver annet år. En gang ble serviceindikatoren stillet på 1 år og da meldingen kom opp ( og det varsler den opp hver gang du starter), gikk jeg til min forhandler å fikk dette justert til kjørelengde igjen.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 16. mai 2019, klokken 10:09
Dette velger du selv.
Du velger nå ikke selv hvor ofte du vil serve bilen din, medmindre du ikke bryr deg om garantien...

Kåre Knatten

Audien jeg kjører i dag, har 30000 km serviceintervall, er dekket av mobilitetsgaranti og har aldri hatt problemer med garantiarbeid eller en driftsstopp. Fikk forresten en rustreparasjon (overflaterust, nye skjermer og bakluke) etter 7 år, begrunnet med at jeg hadde fulgt serviceintervallene.

elektro

Hadde e-golfen inne til service i går, fire år/50.000. Betalte 6000 kr. inkl. rens av klima, motorvask, viskere og EU godkjenning. Synes ikke det er så ille jeg altså..  Det er jo ikke akkrurat som om jeg har bilen oppe på bukk selv noen gang eller vet hva jeg ev. skal se etter. Valuta for pengene? Tja.. ville du kjøpt bil som ikke har fulgt servicer til samme pris som en som har?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Ingeniøren

Godt du kom i mål med forhandler (før tråden skjener helt ut). Det er alltid greit å få med noen som har litt mer handlingsrom enn selger og at de strakk seg litt slik at du ble fornøyd  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Lappsokk

Har alle med SW trøbbel fått tilbake bilene sine nå? Hva ble gjort/byttet?

elektro

Sitat fra: Lappsokk på lørdag 18. mai 2019, klokken 23:14
Har alle med SW trøbbel fått tilbake bilene sine nå? Hva ble gjort/byttet?

Og hvor mange var det egentlig, og hvorfor rammet det bare enkelte?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

PF

Sitat fra: elektro på søndag 19. mai 2019, klokken 18:05
Sitat fra: Lappsokk på lørdag 18. mai 2019, klokken 23:14
Har alle med SW trøbbel fått tilbake bilene sine nå? Hva ble gjort/byttet?

Og hvor mange var det egentlig, og hvorfor rammet det bare enkelte?

tror det er litt opp og ned. Min stod inne ekstra pga. feil funnet i noen logger. Viste seg at dette bare var synlig for teknikere som logget seg på og ikke meg som kunde. Så etter en ukes tid ble tyskland og verksted enige om at fiks kommer på service.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA