Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software trøbbel FØR utlevering

Startet av Pneg, fredag 05. april 2019, klokken 19:14

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: hemi på søndag 12. mai 2019, klokken 20:53
Imagine har slutta å mobbe tesla servicesystemet nå, med bilen på verksted i 2 mnd :p
Sender min støtte til Imagine som jo har frontet Audi E-tron på en aktiv og god måte. Håper Audi behandler han bedre enn de behandler Pneg.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

hemi

Han har hatt smurfeblå audi med reklame på fra dag1 ( bokstavelig talt)

Men er stadig nye "snart klar" meldinger.


JorEl

Litt lurt av Audi egentlig å sende den fargen ut på markedet. Ikke fordi man frivillig velger den :-X men fordi alle ser den. Likte bedre kamuflasje-Audien.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

hemi

Har per dags dato ikke sett en eneste smurfeblå uten reklame på seg, så at disse solgte ut, mistenker jeg hadde litt med å gjøre at de ble pusha ut til forhandlere som demobiler, mer enn at de faktisk solgte bra.

Med det sagt synes jeg fargen er kul i sollys, men det ødelegger jo at de kun går som demobiler om du faktisk har en, alle går utfra det er en ex demo ved salg ;)

PF

Sitat fra: hemi på tirsdag 14. mai 2019, klokken 16:29
Har per dags dato ikke sett en eneste smurfeblå uten reklame på seg, så at disse solgte ut, mistenker jeg hadde litt med å gjøre at de ble pusha ut til forhandlere som demobiler, mer enn at de faktisk solgte bra.

Med det sagt synes jeg fargen er kul i sollys, men det ødelegger jo at de kun går som demobiler om du faktisk har en, alle går utfra det er en ex demo ved salg ;)

Kjenner to stk med smurf, og ser stadig vekk noen uten reklame, så kommer kanskje litt an på hvor man bor

AJ82

Sitat fra: PF på tirsdag 14. mai 2019, klokken 17:52
Sitat fra: hemi på tirsdag 14. mai 2019, klokken 16:29
Har per dags dato ikke sett en eneste smurfeblå uten reklame på seg, så at disse solgte ut, mistenker jeg hadde litt med å gjøre at de ble pusha ut til forhandlere som demobiler, mer enn at de faktisk solgte bra.

Med det sagt synes jeg fargen er kul i sollys, men det ødelegger jo at de kun går som demobiler om du faktisk har en, alle går utfra det er en ex demo ved salg ;)

Kjenner to stk med smurf, og ser stadig vekk noen uten reklame, så kommer kanskje litt an på hvor man bor

Naboen har også. Her blir det Galaxy.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

olavxxx

@Trådstarter har du hørt noe mer? Ellers håper jeg de passer på å holde batteriet ditt ladet opp, du får vel fulgt med SoC fra appen din?

Crown

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 14. mai 2019, klokken 20:34
@Trådstarter har du hørt noe mer? Ellers håper jeg de passer på å holde batteriet ditt ladet opp, du får vel fulgt med SoC fra appen din?

Hvis han aldri fikk bilen så har han nok ikke fått koblet opp appen heller. Heldigvis uansett et ikke-problem på e-tron, da den ikke har vampire-drain.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Pneg

Sitat fra: Pneg på lørdag 11. mai 2019, klokken 22:39
Sitat fra: Pneg på lørdag 04. mai 2019, klokken 09:23
Sitat fra: Pneg på fredag 05. april 2019, klokken 19:14
Bil skulle utleveres i dag kl.1000. Selvfølgelig gått og ventet, har fått greie oppdateringer underveis. fikk siste telefon i fra selger nå kl.1745 hvor de håper... og ha den klar på mandag.. «mandagsbil»?
Møller sliter massivt med og få lastet inn oppdatert software i bilen. De har jobbet med den siden i går kveld uten og lykkes.
Sitter med en dårlig magefølelse av uheldig klussing og knoting med min nye bil.

Så det ble ikke test turen på hytta. Ikke ett spørsmål om jeg trenger lånebil. Bilen betalte jeg i går så den er vel teknisk sett min? Hvordan er det når bilen blir forsinket utlevert etter den er betalt og hvor de ikke klarer og si når den er klar?
I tillegg rotet de med reservasjons beløpet hvor det ikke ble trukket ifra faktura. Dette løste de med at jeg måtte betale hele fakturabeløpet og få reservasjonsbeløpet tilbakebetalt i etterkant..
Dette var en uheldig start Harald A Møller.. sitter ikke med premium følelsen akkurat..

Oppdatering. De har nå byttet deler men får det allikevel vel ikke til. Software er «død» de er i dialog med Tyskland men vil/kan fortsatt ikke love noe..
Så status er at jeg går på den 5 uka hvor de «håper» den kan leveres snart.

I forbindelse med at flere forhandlere nå annonserer Fast Track med kort levering spurte jeg om ikke dette kunne være en mulighet.
«Det gikk dessverre ikke siden min bil per definisjon er en bruktbil»!!!!!

Jeg har i min kontrakt seneste leveringsuke/år 13/19 som jeg tidligere har sagt ikke sett bilen enda..
Det er visst nok en kunde til i samme situasjon. Jeg vil nå gå for brudd på kontrakt og be om noe konkret jeg kan akseptere. Og da må de opp i størrelsesorden vinterhjul eller tilsvarende. Ønsker ikke og konkludere rundt kundebehandlingen enda. Litt morsomt at selger putter bilen inn i kategori bruktbil.. det betyr vel at bilen prises deretter ut til meg :)
Selger gjør så godt han kan men har følelsen av at problemet ligger i Møller systemet. Veldig usikker på hvilke prioritet dette har i Tyskland.
Det eneste måtte vært at jeg burde fått tilbud om tilsvarende lånebil eller en økonomisk kompensasjon jeg kunne forholde meg til men jeg ventet.

Om det er flere her inne i samme situasjon ta gjerne kontakt på PM.


Oppdatering av tråd: 6 uka uten bil.. fikk en kort sms på torsdag i fra selger som sier at bilen er ferdig og kan hentes på fredag. Ikke ett ord om noe kompensasjon etter 5 ukers venting på bilen jeg faktisk betalte 3april.
Jeg svarer med og etterlyse noe konkret siden jeg hele veien har sittet med en følelse av at de ikke ville tilby noen verdens ting.
De tilbyr da en 2års service og lastekant beskyttelse.. dette er for meg helt uaktuellt.. Jeg foreslår minimum vinterhjul og kanskje til og med en service. Da blir det helt stille i fra de... jeg purrer og etterlyser svar i går ettermiddag(fredag). Får da svar om at de ønsker møte med meg tirsdag eller onsdag til uken. Da stiller selger på møtet sammen med daglig leder... dette leser jeg som at de ikke er med på mine krav. Jeg sender de en melding om at jeg er skuffet over at denne saken ikke kan avsluttes nå før helgen. Svaret jeg får er at daglig leder ikke er tilgjengelig før tirsdag..

Saken kort oppsummert. Bilen ble ved klargjøring påført en omfattende feil som medførte at hovedbatteriet måtte demonteres for og komme til deler som måtte skiftes. Dette viste seg ikke og løse problemet og endte med at det måtte tilkalles 2 teknikere i fra fabrikken i Brussel før bilen var i orden nå på torsdag. Stått til reparasjon fra 4 april- 10 mai.

Historien begynner og bli spesiell etter min mening. Blir litt repetisjon men tar det kort siden tråden er blitt lang.
Dette er en ferdigspekket bil (Fast Track) jeg aldri har sett siden dette skjedde rett før utlevering.. men hvor bilen var betalt (3 april).
Jeg ønsket midt i denne vente prosessen og heve kontrakt. Det var ikke forhandler interessert i fordi de sier den er blitt en bruktbil i deres system.. Jeg var klar ved kontrakt inngåelse at kort leveringstid var avgjørende for meg. Derfor  siste leveringsuke i min kontrakt er 13/19

Det kan kanskje virke som jeg har som hensikt og tyne mest mulig ut av forhandler. Det er det absolutt ikke. Det jeg aller helst ønsker nå er pengene tilbake og bort i fra denne forhandleren. Jeg ønsker en ny uskrudd bil.. ikke denne som de i selv sier de har hatt full fokus og jobbet tett sammen med fabrikk på for og få i orden på.. i 5 lange uker..

Da de nektet og heve kontrakt synes jeg det er rimelig og kunne stille noen motkrav.

Tenkt setting... jeg kjøper en ny E-tron som jeg kjører rett hjem i garasjen, reiser tilbake til forhandler etter 5 uker og ber om innbyttetakst. Den har da 58km på telleren som jeg ser min bil har på appen nå. Hva tilbyr de tro??? Det jeg har betalt minus 10-15k??

Selger kaller det en bruktbil de ikke kan ta inn. De mener allikevel vel det er helt naturlig at jeg betaler ny-bilpris...? Vet ikke en gang om det de tilbyr dekker mine utgifter ved og eie en slik bil i denne prisklassen nå på den 6 uka. Noen her inne som har kompetanse på og sette en pris på dette?

Jeg tror faktisk at denne feilen ble påført bilen min fordi teknikeren som laster inn ny-bil soft ware rotet det til. Er det tilfellet så blir det ekstra ille når forhandleren topper hele greia med en utrolig arroganse..

Mye frustrasjon som det er godt og få ut.. Nå håper jeg at denne forhandleren vil la meg gå etter møtet til uken. Jeg ønsker fortsatt E-tron men begynner og bli mentalt ferdig med denne forhandleren. Da vet jeg hvor jeg går med pengene.. Til en forhandler jeg vet har en ny og uskrudd leveringsklar Fast Track i bakgården :)

Skulle derimot møtet til uken vise seg og bli en positiv overraskelse hvor jeg har missforstått en hel masse så skal jeg komme tilbake og ydmykt forklare og beklage..

Da har jeg vært på møte hos forhandleren. Var ikke veldig optimistisk på forhånd. Vi satte oss ned hvor de redegjorde for sin side av saken og jeg for mitt syn på hele prosessen slik jeg har opplevd den. Jeg fikk en klar oppfatning om at de har stått på og jobbet hardt bakover innad i Audi systemet. Men at tyskerne kanskje ikke er de letteste og ha med og gjøre og dette for de er en liten sak.. Tipper fabrikken kanskje må gjøre prioriteringer hvor ventetiden blir slik den har blitt for disse 3 bilene i Norge.


Fikk ett klart inntrykk av at jeg nådde frem med min misnøye og hvor de ønsket og løse dette på en grei måte. Mitt forslag var enten og kansellere kontrakten eller vinterhjul+service pakke. Begge disse løsningene er i mitt hode like gode. De gikk for den siste... null stress/diskusjon.

Det må jeg si.. trang fødsel men her må jeg si at de lyttet og ryddet opp på en god måte :) Dette gjør utvilsomt noe med troen på at man blir ivaretatt på en god måte.

Tusen takk til alle som har kommet med gode tips og hjelp. Det er en masse kompetanse her inne :)
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Crown

Så bra at det løste seg på en god måte, nå er det bare å hente ut bilen og forhåpentligvis nyte den uten videre problemer! Min erfaring er også at ting som regel løser seg når høyere sjefer kommer på banen, de ser det store bildet, så tipset er å involvere dem tidligst mulig. Fotfolket har ikke myndighet til noe som helst annet enn å prøve å begrense trafikken oppover i systemet. ;-)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

olavxxx

Bra det løste seg på en måte du var fornøyd :)
Da skal du vel snart ut å råne :)

elektro

Sitat fra: Pneg på onsdag 15. mai 2019, klokken 10:39
Tipper fabrikken kanskje må gjøre prioriteringer hvor ventetiden blir slik den har blitt for disse 3 bilene i Norge.

Er det du sier at det kun er 3 biler i Norge som har samme feilen? Da snakker vi storm i vannglass. :)

Uansett utrolig kjedelig for de det gjelder selvfølgelig, men ikke desto mindre gledelig at det løste seg for deg!! Har selv FastTrack fra april som har gått 5.000 km. og blitt ladet på både den éne og den andre måten uten problemer. Den står gjerne 1-2 døgn og lader i strekk på lav amperestyrke.

Selv har jeg hatt gleden av å bli påkjørt, og jeg sier gleden, fordi Møller leverte topp service. Takst gjøres i Mitt Bilhold appen, men jeg fikk litt ekstrahjelp av selger som gjorde alt for meg. Var innom skadeverksted og tok fargeprøve, så tilbake og leverte bilen når de hadde fått delene og lakkert dem. Bilen ble så reparert for ca. 40 lapper på ett døgn. Nå er den som ny igjen.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Counterpointer

Sitat fra: Pneg på onsdag 15. mai 2019, klokken 10:39
Det må jeg si.. trang fødsel men her må jeg si at de lyttet og ryddet opp på en god måte :) Dette gjør utvilsomt noe med troen på at man blir ivaretatt på en god måte.
Dette var hyggelig å høre

Da kan vi heller høre fra deg i tråden «første timer i E-tron»

Hodetelefoner

Gratis service ?
Du solgte alle disse ukene mot et pollenfilter de betaler 29kr inn for..
Hadde vært en god deal hadde du kjøpt en fossilbil av dem.
Her ble du lurt

geear

Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 16. mai 2019, klokken 02:18
Gratis service ?
Du solgte alle disse ukene mot et pollenfilter de betaler 29kr inn for..
Hadde vært en god deal hadde du kjøpt en fossilbil av dem.
Her ble du lurt
Og vinterhjulene vil du ikke ha med i regnestykket ditt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA