Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visit dealer

Startet av tomrh, fredag 05. april 2019, klokken 17:25

« forrige - neste »

tomrh

Og når du nevner abs...bilen hoppet jo ut av cruise-control samtidig som meldigen kom. Er det abs-sensor som registrerer fart her?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tomrh

#16
Han her fikk de samme varsellampene som meg, og så var det abs'en: http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=27226

Hvor er abs-sensoren plassert?
Og feilkode ABS RR LH betyr kanskje venstre bak?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

leafnor

Sitat fra: tomrh på mandag 15. april 2019, klokken 16:30
Og når du nevner abs...bilen hoppet jo ut av cruise-control samtidig som meldigen kom. Er det abs-sensor som registrerer fart her?
Nei, det tror jeg ikke. Det er heller det at uten sen sensor virker nok heller ikke tractioncotroll eller antiskrens, og dermed går CC av.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

tomrh

Feilmeldingen har ikke vist seg på lenge. Jeg antar det som overveiende sannsynlig nå at ABS-sensoren ble oversprayet med zinkspray ved forrige hjulskift, og at belegget etterhvert ble slitt bort.

Glad jeg drøyde med verkstedbesøk, de hadde nok ønsket å bytte sensor og gitt meg en saftig regning.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

leafnor

Sitat fra: tomrh på mandag 22. juli 2019, klokken 09:04
Feilmeldingen har ikke vist seg på lenge. Jeg antar det som overveiende sannsynlig nå at ABS-sensoren ble oversprayet med zinkspray ved forrige hjulskift, og at belegget etterhvert ble slitt bort.

Glad jeg drøyde med verkstedbesøk, de hadde nok ønsket å bytte sensor og gitt meg en saftig regning.
Ja, det går å få for mye sink 8). Gjorde samme "feil" på en HRV jeg hadde, men saltet reparerte tabben litt senere ut på høsten.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA