Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Virker jeda for noen av dere?

Startet av hemi, fredag 05. april 2019, klokken 15:14

« forrige - neste »

hemi

2019.8.4, model 3 performance

ny jeda, mottatt i dag, koblet i begge usb... noooothing skjer. verifisert det er strøm der i begge porter med usbc

gruffalo

Samme med Taptes, jeg klippa av dataledningene, så virker den ;)
E-tron 55 sportback 2022

VikingWithWings

#2
Fikk e-post fra Jeda om problemet for noen dager siden. Er jo diskutert flere steder på forumet her med diverse løsninger. USB hub og USB y-kobling/splitter er nevnt som alternativer til alle ladeplateløsninger. Har vel ikke virket for noen etter oppdatering til 2019.8.x firmware.

Edit: link https://elbilforum.no/index.php?topic=44254.msg790246#msg790246
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

hemi

gawwwddd damniittttt, fikk mail fra jeda der de foreslo jeg bestilte meg kabler med kun lading.

HVA MED Å SENDE MED DET?!

De shippa den lenge etter 8.x fw'ene slo det av.

Toalmar

Sitat fra: hemi på lørdag 06. april 2019, klokken 02:57
gawwwddd damniittttt, fikk mail fra jeda der de foreslo jeg bestilte meg kabler med kun lading.
Hvordan ser man at kablen er kun til lading?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

VikingWithWings

Sitat fra: Toalmar på lørdag 06. april 2019, klokken 09:08
Sitat fra: hemi på lørdag 06. april 2019, klokken 02:57
gawwwddd damniittttt, fikk mail fra jeda der de foreslo jeg bestilte meg kabler med kun lading.
Hvordan ser man at kablen er kun til lading?

Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert, men umiddelbart ser man det ikke. En kabel kun for lading, har ikke koblet til de to midterste lederne som er for data. Kun de ytterste som er for strøm. Som nevnt tidligere i en tråd her på forumet, kan man klippe over de to midterste lederne på en USB kabel, og da vil den virke med ladeplaten. Jeg venter selv på en USB splitter der den ene kontakten er kun for lading og den andre for data. Der er ladekontakten merket rødt. Har bestilt 2 forresten for å kunne bruke begge sidene på ladeplaten.
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

olavxxx

Ville heller bestilt 12V hurtiglader til sigarett-tenner

Toalmar

Sitat fra: olavxxx på søndag 07. april 2019, klokken 09:03
Ville heller bestilt 12V hurtiglader til sigarett-tenner
Har du en link for å vise hva du tenker på?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

S4e

Sitat fra: VikingWithWings på lørdag 06. april 2019, klokken 20:42
Sitat fra: Toalmar på lørdag 06. april 2019, klokken 09:08
Sitat fra: hemi på lørdag 06. april 2019, klokken 02:57
gawwwddd damniittttt, fikk mail fra jeda der de foreslo jeg bestilte meg kabler med kun lading.
Hvordan ser man at kablen er kun til lading?

Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert, men umiddelbart ser man det ikke. En kabel kun for lading, har ikke koblet til de to midterste lederne som er for data. Kun de ytterste som er for strøm. Som nevnt tidligere i en tråd her på forumet, kan man klippe over de to midterste lederne på en USB kabel, og da vil den virke med ladeplaten. Jeg venter selv på en USB splitter der den ene kontakten er kun for lading og den andre for data. Der er ladekontakten merket rødt. Har bestilt 2 forresten for å kunne bruke begge sidene på ladeplaten.
Har du link til den du har bestilt?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

VikingWithWings

#9
Sitat fra: S4e på søndag 07. april 2019, klokken 10:30
Har du link til den du har bestilt?

Regner med å ha den i posten i slutten av uka. Bestilt på AliExpress, så jeg tror jeg vil se om den virker før jeg legger ut link. Ellers er det bare å søke på «USB splitter» å se etter de som har en dataplugg og en ladeplugg. Finnes i bøtter og spann også på eBay om man foretrekker å handle der.

Legger ved et bilde. Ingen garantier og oppdaterer post når jeg har testet.

Edit: Denne YT videoen beskriver problemet og løsningen:
https://youtu.be/AxK5ZezLcm8
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

tlonberg

#10
Jeg gikk i roteskuffen og fant en håndfull micro USB kabler som har samlet seg opp med tiden, fra gamle nødladere og hvem vet hvor alle kommer fra.

Tok med disse ut i bilen og koblet til porten merket P+L (Portrait + Landscape) på Jeda. La så mobilen i liggende posisjon (Landscape) og sjekket om den startet å lade.
Alle foruten én kabel fungerte fint til lading.

Jeg tok to forholdsvis like kabler og koblet de til, satte på plass laderen og la de originale Jeda-kablene i roteskuffen for å løse nye problemer en gang i fremtiden.

olavxxx

Sitat fra: Toalmar på søndag 07. april 2019, klokken 10:20
Sitat fra: olavxxx på søndag 07. april 2019, klokken 09:03
Ville heller bestilt 12V hurtiglader til sigarett-tenner
Har du en link for å vise hva du tenker på?
Feks denne NOK 78.88  31%OFF | Baseus 36W Dual USB Quick Charge QC 3.0 Car Charger For iPhone USB Type-C PD Fast Charger Mobile Phone Quick Charger Car-Charger
https://s.click.aliexpress.com/e/b1vAAS97

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olavxxx


hemi

fant én microusb kabel, den er litt sånn halveis trist med én kabel kan jeg konkludere med, og litt hit miss om den virker eller ikke, ta bort mobilen 2 min, legg tilbake.. så virker den og lader som en helt. skjer med android og iphone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA