Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model X - Vindusvisker-fiks

Startet av Slettet profil, fredag 05. april 2019, klokken 08:43

« forrige - neste »

Slettet profil

Mange har problemer med at vindusviskere på X ikke holder den nederste delen av vinduet ren i høy hastighet / kaldt vær.

Jeg skrev i fjor om min fiks, som jeg kan bekrete har virket utmerket det siste året:

Det er små hull langs viskerbladet, der spylervæsken kommer ut. Problemet er at trykket blir høyere øverst enn nederst (sentrifugalkraft + vindtrykk, antar jeg). Jeg tok av viskeren og tettet halvparten av hullene på øverste 2/3 av viskerbladet. Altså annet hvert hull på den øverste 2/3. Jeg brukte sort Tec7.

Anbefales!

cra

Najs! Kan jeg dele denne på elbilwiki? Der blir den liggende permanenet; det som ligger i diskusjonstråder har det med å forsvinne/drukne etterhvert som nye tråder startes. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OhmPaPa


Slettet profil

Sitat fra: cra på fredag 05. april 2019, klokken 09:21
Najs! Kan jeg dele denne på elbilwiki? Der blir den liggende permanenet; det som ligger i diskusjonstråder har det med å forsvinne/drukne etterhvert som nye tråder startes. :)

Ja, klart du kan! Løsningen har vist seg helt perfekt, og løser er problem jeg hører mange andre også har slitt med. 

Rævedilter

Tesla skifter ein ventil slik at det kjem meir spylervæske ut, eg fekk min fiksa tidlegere i år.

Slettet profil

Jeg har også den, men det kommer for mye øverst og for lite nederst. Men TeslaMats' super-fiks blir det perfekt. Trust me, I am a self-declared expert.

Mxoslo

Hadde samme problem, men var pga et T-stykke som deler spyleveske til hver av viskerarmene. Dette T-stykket hadde var for tykk i godset og hadde for lite hull slik at vesken ble strupet. Tok ca 1 min å bytte.
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

Rævedilter

Sitat fra: Teslamats på fredag 05. april 2019, klokken 12:52
Jeg har også den, men det kommer for mye øverst og for lite nederst. Men TeslaMats' super-fiks blir det perfekt. Trust me, I am a self-declared expert.

Tesla har sikkert spionert her inne og funne fiksen din....

Hos meg fungerer Tesla sin fiks iallefall heilt fint.

o.b.lix

Det skal jo ha kommet nye viskerblad til X, kanskje de er med andre hull, noen som vet?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kim-

Sitat fra: o.b.lix på mandag 08. april 2019, klokken 09:07
Det skal jo ha kommet nye viskerblad til X, kanskje de er med andre hull, noen som vet?

Viskerne til trådstarter ser lik ut som på mine okt 2018.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Mxoslo

eller få byttet T-stykket på slangen..
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

Slettet profil

Sitat fra: Kim- på mandag 08. april 2019, klokken 11:12
Sitat fra: o.b.lix på mandag 08. april 2019, klokken 09:07
Det skal jo ha kommet nye viskerblad til X, kanskje de er med andre hull, noen som vet?

Viskerne til trådstarter ser lik ut som på mine okt 2018.

Jeg hadde min X på service nettopp, og de byttet til nye vindusviskere. Disse var lik de gamle, så jeg måtte gjøre min vindusvisker-fiks på disse også. Som nevnt løser den problemet med at det kommer for mye spyling øverst og for lite nederst (som jeg har hatt både med gammelt og nytt t-stykke).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA