Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det plass til 3 bakovervente bilstoler i en Tesla model X

Startet av Eirik Kleiven Darup, tirsdag 02. april 2019, klokken 22:20

« forrige - neste »

Eirik Kleiven Darup

Hei
Vurderer å kjøpe Tesla.
Er det mulig å få plass til 3 stk bakovervent bilstoler i en Tesla model X 5 seter? Har 2 stk Besafe izi stoler med isofix innfesting. Noen som vet om et tredje sete som i så fall får plass i midt setet?


Mvh. Eirik Darup

arvinds

Jeg har 3 seter i 2 rad og det går helt fint. Siden det ikke fins ISO fix i midterste sete så må man feste denne med belte. Litt kronglete å feste beltet i midten pga vinkelen siden setet er litt breiere enn "midtsetet" men det går lettere når man finner teknikken

Sjøhyene

Kan være du må droppe å bruke isofix, men det bør helt klart gå. Du må bare prøve deg fram til et tredje sete som passer mtp form og bredde.

Arvinds, kan anbefale slike. Gull verdt slik at ungene kan feste seg selv.
https://www.seatbeltextenderpros.com/rigid-car-seat-belt-extender/
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

JR Ewing

Eg har to stk stoler på andre rad. En stk Besafe IZI modular med isofix base ståande bak sjåfør-stol, og en Britax Rømer Max-Way i midten som er festa med belte pluss stropper framover som er festa i fundamenta til sjåfør/passasjerstol foran. Denne stolen er forholdsvis smal.
https://www.babyshop.no/britax-romer-max-way-car-seat-cosmos-black/p/226848

Med dette oppsettet går det an å vippe fram det enkle setet på høgre side for å komme seg bak i tredje seterad, og det går også an å ha en forovervendt beltestol til 6-åringen min i dette setet. Der er også tilstrekkelig plass mellom stolane så han klarer å feste beltet sitt sjølv.
Så då vil eg anta at det vil gå fint også å plassere en Besafe IZI i dette setet.

Enklaste sjekken er sjølvsagt å stikke innom en butikk og låne med seg en stol for prøvemontering.
Model X100D, 7s, premium, oppgradert autopilot.

arvinds


Cned86

Jeg har et bakovervendt sete i midten og to fremvendt (på sidene ) dette fungerer supert :)litt små trangt å få koblet i belte mellom setene , men finner fort en teknikk. Brukes hver dag og fungerer helt uproblematisk.

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA