Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt kart tilgjengelig

Startet av 3Phase, torsdag 04. april 2019, klokken 23:02

« forrige - neste »

Orbit

Lastet du ned kart for Vest- eller Øst-Europa? Vest-Europa har alt i vest, og bare hovedveier i øst. Omvendt for den andre versjonen. (Det er ikke plass til kart med alle detaljer på biler uten Professional-navigasjon, derfor lager de litt nedstrippede versjoner.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Fastlane83

Se der ja...Har lastet ned Øst-Europa.....Da får jeg prøve en gang til. Takk for hjelpen!
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Theppan

Du gjorde nok samme feilen som meg. Når du skal velge kart så er det en rullegardinsmeny hvor du faktisk må velge Eastern europe eller Western europe. Tror default valget var Eastern europe. Jeg lastet ned på nytt og installerte ihjen i bilen. Da nle  det riktig!
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Jarletu

Og hvor finnes denne BMW download manager?? når jeg googler det finnes den ikke på bmw sine sider...men på sider som ikke tilhører bmw...høres ut som tull egentlig...
og noen som kan forklare hvor på sidene til bmw kartene ligger for nedlasting?


Sitat fra: 3Phase på fredag 05. april 2019, klokken 08:46
Hei !
For å oppdatere kartene, må du laste ned BMW Download Manager og så logge inn via denne. Da skal bilen din dukke opp der, og når du klikker på bilen, ser du nyeste kart tilgjengelig.
De har flytta litt rundt på hvor du finner Download Manager, men denne stien bør føre frem:
Logg på https://www.bmw-connecteddrive.no (hvis du ikke har vært inne her før, må du opprette bruker og også ha VIN nummeret på bilen tilgjengelig)
Velg Remote Cockpit - Styring - rull helt ned på siden og velg Til Kartoppdatering i Kartoppdatering ruta. Der får du valg om å laste ned Download Manager for Windows eller Mac.
Det denne gjør, er å merke kartet med VIN nummeret, slik at du ikke skal kunne installere samme kart i en annen bil med mindre du har gyldig nøkkel for den andre bilen.
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

Orbit

Du finner den på Connected Drive, riktignok litt skjult. Lenken over skal forhåpentligvis ta deg til nedlastningssiden (etter å ha logget på), hvis ikke finner du det under "Startside -> Kjøpte tjenster -> Kartoppdatering".

PS: Det er 30% rabatt på kart frem til 3/12.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Amigakongen

@Orbit

Hva er siste versjon tilgjengelig?
Min sier 2019-2.... ?
Og hvordan finner man ut hvilken versjon man har?
2015 BMW I3 - 11800km

Orbit

Ut fra signatur tipper jeg du har pre-LCE/facelift bil (som meg). I så fall er siste versjon "Europe west Next 2020-1". Fra hukommelsen, mener jeg du får opp versjon i bilen ved å gå til navigering, så trykke den fysiske "option"-knappen, så dukker versjonsnummer opp (evt via undermeny derfra).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

slint

Takk for info om nytt kart og om hvordan man innstallerer :+1:
Har aldri hørt noe fra Bavaria om at kart må oppdateres manuelt på eget initiativ, rart de aldri har fortalt meg det i løpet av de 5 1/2 årene jeg har hatt bilen... Kanskje på tide å oppdatere da!

skwelbil

Oppgraderte min i3S 120ah med "Road Map EUROPE EVO 2019-3"

Mistet alle ladestasjoner. Har aktivert visning i kart osv POI (point of interest).

Får heller ikke opp noen ladestasjoner når jeg søker etter noen i nærheten.

Noen andre som har opplevd dette?
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

moonbuggy

Jeg, i en annen kartversjon. Jeg fant en måte å "aktivisere" dem igjen og beskrev det i en annen karttråd.
Såvidt jeg husker gikk jeg inn på den "manuelle" søkesiden og bladde meg nedover til ladestasjoner. Det aktiverte dem igjen...

skwelbil

Nytt kart tilgjengelig for i3S 120ah "Road Map EUROPE EVO 2019-4"
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Geir Lundahl

Ser ut som om 2020-2 er tilgjengelig nå.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Orbit

Sidespor: BMW sin download manager har ikon fra Toyota. Utviklet av tredjepart med flere kunder??
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Sitat fra: Geir Lundahl på torsdag 09. januar 2020, klokken 22:06
Ser ut som om 2020-2 er tilgjengelig nå.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hvor er det bildet hentet fra?
Ser ikke ut som noe jeg har tilgang til.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

moonbuggy

#29
Sitat fra: LMOR på fredag 10. januar 2020, klokken 22:03
Sitat fra: Geir Lundahl på torsdag 09. januar 2020, klokken 22:06
Ser ut som om 2020-2 er tilgjengelig nå.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hvor er det bildet hentet fra?
Ser ikke ut som noe jeg har tilgang til.
i3 120ah standard har karttype, "way" istedet for evo. Siste versjon for "way" er, såvidt jeg vet, 2020-1 og biler levert siste halvår 2019 har denne versjonen (tror jeg - Jeg har den ihvertfall)..


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA