Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

AP bedre og bedre..

Startet av JorEl, torsdag 04. april 2019, klokken 19:00

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Råde

Ehhh. Nei? Hilsen en på 2019.8.4
e-Golf | X75D

Doro

Spørsmål angående AP og cruise control: Kan man disable ACC og bare benytte vanlig cruise control? Bilen bråbremser i hytt og pine...
Angrer på at jeg kjøpte AP til bilen, vanlig cruise control er mye mer behagelig.
(Er på 2019.8.4)

YNWA

Har motsatt erfaring....blitt dårligere og dårligere for hver nye oppdatering. Har nå 2019.8.5.  Model X ,med alt, fra oktober 2018. Den er nervøs og rykkete, tar plutselige oppbremsinger uten grunn og tar en sving innom alle påkjøringsfelt på motorvei. Setter ikke ned eller opp hastighet ved ny fartsgrense.
Vil nå kalle AP og cruise control nærmest ubrukelig.

turfsurf

Sitat fra: YNWA på torsdag 11. april 2019, klokken 22:39
Har motsatt erfaring....blitt dårligere og dårligere for hver nye oppdatering. Har nå 2019.8.5.  Model X ,med alt, fra oktober 2018.
Du har ikke hatt AP2 lenge nok. Du skulle prøvd den i Q2 2017
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: Doro på torsdag 11. april 2019, klokken 22:19
Spørsmål angående AP og cruise control: Kan man disable ACC og bare benytte vanlig cruise control? Bilen bråbremser i hytt og pine...

Nei, dessverre ikke. Jeg har ønsket meg denne muligheten i to år nå. Ingen løsning i sikte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pers1

2019.8.5 er jo livsfarlig med sin phantom breaking, må konstant sitte med foten på gassen da den bråbremser på de underligste steder. Fruen ser jo ut som en headbanger der hun kastes fremover mellom Oslo og Asker.
Dette er latterlig, virker som vi for en strippet versjon til våre biler i Norge, der Tesla fjerner litt formye kode.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

PR

Har model S med 2019.12 og synes AP og phantom breaking har vært bedre de siste versjonene (fra 2019.8.4/5). Jeg kjørte tur-retur Fredrikstad Gardermoen denne uken med AP aktivert stort sett hele tiden, uten en eneste phantom break. AP klarer til og med veier uten markering i midten på småveier.

sjokomelk

Sitat fra: PR på lørdag 13. april 2019, klokken 19:33
Har model S med 2019.12 og synes AP og phantom breaking har vært bedre de siste versjonene (fra 2019.8.4/5). Jeg kjørte tur-retur Fredrikstad Gardermoen denne uken med AP aktivert stort sett hele tiden, uten en eneste phantom break. AP klarer til og med veier uten markering i midten på småveier.
Jeg håper ikke bilen din knekker eller går i stykker på fantomvis... Det er litt krise.
Men hvordan er det med fantombremsingen? :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Cato76

Har min bil med AP1 stående på Rud for noe småplukk.. Fikk en helt ny S75D som lånebil. ...Sååå mye bedre min bil med første AP hardwaren er enn 2019 versjonen. Ble så nervøs at jeg skudde av både AP og CC  :o

Nei, AP1 har vært overlegen i over 4 år nå, og jeg bruker den 99% av kjøringen min på motorvei  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

Hmm. Har kjørt langtur med AP2.5 bil når min var inne på 40.000 service. Da syntes jeg den var meget bra på 4-felts motorvei. Dvs den kjørte mykt, forutsigbart, tok forbikjøringer pent og var ikke overivrig med å nå satt hastighet dersom biler eller annet presset farten ned.
Eneste jeg reagerte på var avkjøringsfelt og fraværende evne til å håndtere dem feilfritt.
Har AP2 blitt verre siste halvåret?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Virker som den har blitt mye verre på 2019-sw for mange, altså bråbremsinger i hytt og pinevær. Selv syns jeg min X kjører som en drøm. Svinger litt inn i påkjøringsfelt uten striper, og mangler skiltgjenkjenning, ellers er den utrolig solid.

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. april 2019, klokken 15:29

Har AP2 blitt verre siste halvåret?
2019 SW har gjort TACC oversensitiv. Liker ikke å møte eller ta igjen biler som ligger tett inn til stripa. Typisk semitrailere og biler med stor henger som er ekstra brede, evt nek av sjåfører som ikke vet hvor midten av kjørefeltet er. Det morsomme er at den presterer å bremse etter man har møtt en bil...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA